Nybörjare skaffa vapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Jockelino

Nybörjare skaffa vapen

Inlägg av Jockelino »

Tjena hade tänkt skaffa mig lite utrustning men kassan är inte den största så de får blir lite i taget..

På den bana som jag troligen kommer spela kan man låna kläder/skydd i viss mån..
Sen kan jag säkert låna pistol nångång..

Dock om jag skulle gå med i lag så ställs vissa krav..

Vapen
Pistol och gevär : måste
eftersom utrustning som jag sett de kan inskaffas relativt billigt så är de ju bäst att satsa på de lite dyrare vapnen, sen köpa de som behövs allt eftersom..

Dom jag känner spelar i lokaler men under Vår,sommar,höst även i skogen.

Så en bössa för detta ändamål.
Jag har kikat en del på airsoftmarknad på FB under dagen..

En del annonser riktigt tilltalande.

Dock som jag ser det i nuläget på nya vapen har jag 3 val.
1. Köpa ett billigt nu idag (riktigt sugen ) impulsköparen i mig.. får jag ett som funkar för 1000.-
2. Köpa ett kitt pistol gevär, bra grejjer lite dyrare på avbetalning (vill inte) klarna kör med ränta hade de vart resurs bank på nått airsoft ställe så hade jag varit mer intresserad fom erbjuder iaf 24 mån räntefritt.
3. Köpa begagnat, vapnen är inkört använt och om säljaren är ärlig billigare. det är ju här jag har lite strul.

jag ser annonser på vapen som är 3 år gamla men skillnaden mellan nypris är 200:- inkluderar ett extra mag på nån men en annan inkluderar inte mag alls..

Logiken säger ju att han vill få tillbaka mesta möjliga men jag vill göra en snabb ärlig rak affär. och köpa ett bra vapen..
Så alla dessa annonser hur intressanta dom än är säger ju väldigt lite, en del vill ha pengar i förskott mm.

Vad vill jag ha hjälp med kanske några frågar sig :D

Tips råd, om man köper begagnat vilket jag lutar åt.
Jag lutar även åt ett AEG som första vapen M4 vore grymt men dom kostar ju endel så blir väl troligen något billigare g36c el liknande.
Nåja all hjälp och råd tas emot.
//mvh Jocke

TwinkleDew

Re: Nybörjare skaffa vapen

Inlägg av TwinkleDew »

M4 rekommenderar jag inte. De har en Version 2 Gearbox jmfr med Ak/G36s långt mycket bättre V3 och dessutom har M4or en rakt igenom korkad design. Nej, Mer AK åt folket!
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Krille

Inlägg av Krille »

Köp det du vill ha. Jag har kört M4 och V2 lådor sedan jag började och har mekat med bössorna 3 gånger..
V2 är inte farligt och det går att meka utan något är jättejobbigt. Det jag bytat i mina bössor är fjäder (för att sänka m/sek). Och en pistong, för den hade rullat igenom ett stort antal green devil påsar. Samt att sätta in en Mosfet.

Att V2 är så dålig är bara snack. Finns ju även V2 boxar som är delade, vilket gör dem väldigt enkla att sätta ihop. Till exempel ICS eller den nya WE Katana, och dess design är väldigt smart och absolut inte korkad...
Senast redigerad av 1 Krille, redigerad totalt 0 gånger.

Jockelino

Inlägg av Jockelino »

Jag är inte rädd att meka och tycker mig väl lära saker relativt lätt om jag pysslar med det..

Men som vapenstuk gillar jag M4:an
KKe för polarn har de.. dom känns ju sköna dock magpull så lite dyrare än de ja kollat på.

Samtidigt rycker de ju i fingert men vill inte göra nått förhastat.. men riktigt sugen på inskaffa vapen nu idag liksom hahaha:D

I tråden på FB finns ju en G36c för tusenlapp el en M4 för 2tusen..
sugen på m4 mest det är väl smakfrågan bara men kollar man ekonomin borde jag köra g36c och lite tillbehör..

Ingen som vet någon airsoft sida som anv resurs bank ?

Klarna gillar jag ju inte som jag sa pga räntan.

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Vapenbutiken använder ingen av dem, utan använder någonting annat. Ring och fråga dem om deras avbetalningsplaner?

http://www.vapenbutiken.com
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

ohman

Inlägg av ohman »

Ta en titt på taiwangun.com där kan du hitta nya M4 kring 1500.
Butiken ligger i Polen, alltså ingen extra tull och moms.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Schultz

Inlägg av Schultz »

Jag skulle föreslå att du sparar tills du har råd. Att ta lån för lyxkonsumtion är det som till slut gör att man hamnar i lyxfällan, och det lär finnas mycket mer än en bössa som du vill ha, så summorna skenar lätt iväg.
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

+1. Att ta lån för att skaffa leksaker är ren jävla idioti.

Goreplay

Inlägg av Goreplay »

Att V2 är så jävla dåliga är tvättäkta bullshit. Har spelat uteslutande med V2 boxar sedan 2007, Har haft en box som spruckit. Detta dock efter högt trim + hög ROF. Men dom är ganska dryga att meka med. Inte för att det är svårt, men för att det är tidkonsumerande och pilligt.

Köp den modell du gillar. Kolla efter Dboy's, A&K och CYMA, dom gör bra bössor till väldigt låga priser. Vill du dock gå upp i prisklass lite så finns ju King arms, G&G, G&P, Classic army, och VFC för att nämna några. Dessa håller i min erfarenhet mycket bra kvalité, G&P kan dock ha ganska sunkiga interna delar..

Ja just de... Ta inga lån...
-Skickat från min brödrost-

Jockelino

Inlägg av Jockelino »

Nja lån e ju inget jag är ute efter men lever på sjukpension så avbetalning när de blir dyrare är lite så jag får klara mig..

Men njaa Taiwangun va ju intressant.. fast blir nog ett Ak47 (CM028U) och lite kulor..

Då har man en början iaf..

19 januari 2013, 16:01:

Ny fråga dock kollar ju läser lite kanske missat tråden som tar upp detta..

Men vad menas med chroma vapnen och hur sänker ni hastigheten för som jag sett olika tävlingar olika regler, nån tävling hade max 1J anslagskraft och 100ms utgångshastighet..

det vapnet jag kollar på nu ligger på.
Kraft 1.32 J
0.20g 115 m/s (377 fps)

Tacksam för de erbjudanden jag fått får jag ett som jag anser vara bra så tar jag de ju direkt men i nuläget är jag nog lite petig antingen nytt eller så vill jag väl testat vapnet innan jag köper det..

Tack för alla svar dessutom..

Skriv svar