På den bana som jag troligen kommer spela kan man låna kläder/skydd i viss mån..
Sen kan jag säkert låna pistol nångång..
Dock om jag skulle gå med i lag så ställs vissa krav..
Vapen
Pistol och gevär : måste
eftersom utrustning som jag sett de kan inskaffas relativt billigt så är de ju bäst att satsa på de lite dyrare vapnen, sen köpa de som behövs allt eftersom..
Dom jag känner spelar i lokaler men under Vår,sommar,höst även i skogen.
Så en bössa för detta ändamål.
Jag har kikat en del på airsoftmarknad på FB under dagen..
En del annonser riktigt tilltalande.
Dock som jag ser det i nuläget på nya vapen har jag 3 val.
1. Köpa ett billigt nu idag (riktigt sugen ) impulsköparen i mig.. får jag ett som funkar för 1000.-
2. Köpa ett kitt pistol gevär, bra grejjer lite dyrare på avbetalning (vill inte) klarna kör med ränta hade de vart resurs bank på nått airsoft ställe så hade jag varit mer intresserad fom erbjuder iaf 24 mån räntefritt.
3. Köpa begagnat, vapnen är inkört använt och om säljaren är ärlig billigare. det är ju här jag har lite strul.
jag ser annonser på vapen som är 3 år gamla men skillnaden mellan nypris är 200:- inkluderar ett extra mag på nån men en annan inkluderar inte mag alls..
Logiken säger ju att han vill få tillbaka mesta möjliga men jag vill göra en snabb ärlig rak affär. och köpa ett bra vapen..
Så alla dessa annonser hur intressanta dom än är säger ju väldigt lite, en del vill ha pengar i förskott mm.
Vad vill jag ha hjälp med kanske några frågar sig

Tips råd, om man köper begagnat vilket jag lutar åt.
Jag lutar även åt ett AEG som första vapen M4 vore grymt men dom kostar ju endel så blir väl troligen något billigare g36c el liknande.
Nåja all hjälp och råd tas emot.
//mvh Jocke