GBB som tål co2

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
bewnie

GBB som tål co2

Inlägg av bewnie »

Tjo!
Lyckades läsa mig till att det finns vissa pistoler (eller magasin till pistoler) som tål att man använder en Co2-adapter till att fylla på magasinen istället för green gas. Stämmer detta och kan någon i så fall länka några exempel på sådana pistoler? Gärna m9-stil då de faller mig i smaken ;)

Sport

Re: GBB som tål co2

Inlägg av Sport »

Det finns GBB`s som är gjorda för Co2 och kommer med Co2 magasin. De finns hos i stort sätt varenda ÅF i Sverige, det är bara att söka.

NonEx

Inlägg av NonEx »

Njaue, det där med att ladda gasmagasin med CO2 brukar inte bli så bra. Gaserna "kommer in på fel sätt" (jobbat natt, sovit 3 timmar, groggy!) i gasmagasinet och du får ut väldigt begränsat med skott på det sättet.

bewnie

Inlägg av bewnie »

Tack för svar! Så det man då borde göra om man vill ha båda delarna är helt enkelt att köpa en pistol och sedan olika magasin för olika väderförhålkanden? Polarnas GBB funkar ju inget vidare i kallare väder.

Sport

Inlägg av Sport »

Det bör vara en pistol som är gjord för Co2 då trycket är betydligt högre hos denna gas. Ifall du är intresserad av M9 modeller så kanske denna kan vara något?

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=3811

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Kolla även den här m9:a som finns hos Vapenbutiken.
<insert 'cool' one-liner here>

bewnie

Inlägg av bewnie »

Jag såg också denna. Den har även en rail under som är precis vad jag är ute efter. Går det att köpa till ljuddämpare till den från vapenbutiken? Inte viktigt men hade varit nice ;)

NonEx

Inlägg av NonEx »

Den kommer inte med trådad pipa som standard så du kan inte sätta dämpare på den. Du för köpa en KJW M9 trådad ytterpipa då, udnra om inte BegadiShop har den.

GraLLaN_

Inlägg av GraLLaN_ »

finns Co2 magasin till både kjw och we m9

bewnie

Inlägg av bewnie »

Tack för alla svar! Har nu en KJW m9a1 i tryggt förvar hemma ;)

Skriv svar