Hejsan, tänkte bara kolla lite grann hur det ligger till när man lägger nya kablar i en bössa. Anledningen till att jag vill göra detta är att kablarna som sitter där blivit skadade tänkte i samma veva montera deanskontakter i bössan och då också kanske köpa mig ett LiPo batteri.
Mina frågor är följande:
1. Fungerar det fungera bra med vanliga högtalarkablar med arean 0.75 mm2?
2. Vart kan man köpa deans?
3. Vilket LiPo batteri rekommenderar ni? jag vill ha det i handguarden.
4. Säkring, är detta ett måste, antar att det är bra för att inte batteriet av en händelse ska brinna upp, men är detta verkligen så vanligt?
//Hunter
Dra ny el i Dboys M4
Re: Dra ny el i Dboys M4
1. Ingen aning, Kjell & Co har kabel annars till hyfsat pris, men å andra sidan finns det ungefär överallt 
2. Hobbyking om du inte bryr dig om att det är kloner
3. Turnigy Nano-Tech från hobbyking igen, helt ok batterier till oslagbart pris
4. Nej, släng bort. Finns säkert en vits, men om ditt batteri vill börja brinna har du större problem

2. Hobbyking om du inte bryr dig om att det är kloner
3. Turnigy Nano-Tech från hobbyking igen, helt ok batterier till oslagbart pris
4. Nej, släng bort. Finns säkert en vits, men om ditt batteri vill börja brinna har du större problem

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
1. Nej. Minst AWG16 (1,31mm2), vanligast är 1,5mm2, och där det finns plats kör man gärna 2,5mm2.
Jobbar på Röda Stjärnan
Okej tack för svaren!
nu blir det bara att läsa på lite om LiPo batterier sen så är det bara att sätta igång
//Hunter

//Hunter