Vad brukar vara det som slits på en V2, M16, som bör bytas ut efter många gångers användning.
Om ni skulle kunna hjälpa mig att hitta olika ÅF som har servicearbete på airsoft bössor? Har ni erfarenhet av dem angående detta syfte?
Vapenbutiken Pålitliga och ska vara duktiga på sin sak.
Servicearbete på vapen.
Re: Servicearbete på vapen.
Pistongen brukar vara det första som slits ner eller går sönder. Efter det kommer kuggarna, och av dem är det sector och bevel gear som slits ner först. Hur lång tid det tar beror helt på trim, hur ofta man spelar och en gnutta tur (eller otur). Byter man pistongen till en med metalltänder så blir det istället kuggarna som går sönder först, om man inte har några vettigare stålkuggar. Då brukar det ta ett bra tag innan några tråkigheter inträffar.
Piniongear/Motorhuvud är något som kan slitas ner ganska fort också. Annars så är det nog inte mycket mer att tänka på. Själva gearbox skalet på V2 kan ge vika vid högre trim eller hög RoF. Plastdelarna (som tappetplate eller nozzle) brukar bara gå sönder om man får ett kraftigt pipstopp.
De flesta ÅF erbjuder reperation av airsoft bössor. Vapenbutiken, Rödastjärnan, Striker, Frysen, eller t.o.m oss på GT. Tror nog de flesta sköter sig relativt bra, en standard service på en V2 gearbox är inget avancerat direkt.
Piniongear/Motorhuvud är något som kan slitas ner ganska fort också. Annars så är det nog inte mycket mer att tänka på. Själva gearbox skalet på V2 kan ge vika vid högre trim eller hög RoF. Plastdelarna (som tappetplate eller nozzle) brukar bara gå sönder om man får ett kraftigt pipstopp.
De flesta ÅF erbjuder reperation av airsoft bössor. Vapenbutiken, Rödastjärnan, Striker, Frysen, eller t.o.m oss på GT. Tror nog de flesta sköter sig relativt bra, en standard service på en V2 gearbox är inget avancerat direkt.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Re: Servicearbete på vapen.
Blir billigare att hitta någon mekkunnig i din närhet skulla jag tro. De flesta som spelat ett tag servar sina egna bössor så att få hjälp med detta brukar aldrig vara ett problem.
Generellt gäller ju "If it's not broken, don't f**k with it!", dvs om bössan rullar och inte låter illa eller spökar så låt den vara. Att serva bara för att den spottat xxx antal kulor är onödigt. Visst pistongen kan vara sliten men bara för att du byter den så finns ingen garanti att något annat inte lägger av spelet efter iaf.
Generellt gäller ju "If it's not broken, don't f**k with it!", dvs om bössan rullar och inte låter illa eller spökar så låt den vara. Att serva bara för att den spottat xxx antal kulor är onödigt. Visst pistongen kan vara sliten men bara för att du byter den så finns ingen garanti att något annat inte lägger av spelet efter iaf.