Umarex G36c låg ms.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Lundas

Umarex G36c låg ms.

Inlägg av Lundas »

tjena, jag har en g36c som jag har uppdraderat lite efterhand, fick pistongras efter 1 spel, så numer är allt i metall invändigt.

nu kommer mitt problem, efter förra uppdrageringen så slängde jag i en oringar nozzle, och en m110 fjäder. och lite annat.

och nu ligger jag på en 80 ms totalt, har testat o skifta innerpipa och hopup med en annan spelare som har samma vapen, ingen skillnad alls.

har komptestat med nozzle och pistongen, ( får in den ca 1 cm sedan tar de tvärstopp)

kan det vara att nozzlen är för kort?, de är en dreamarmy oringad i aluminium.

tack på förhand :) // Robin

ohman

Re: Umarex G36c låg ms.

Inlägg av ohman »

Så länge den är avsedd för G36 så borde den fungera fint. Har du kollat så den rör sig som den ska och inte går trögt? Har du jämfört den med originalnozzle? Har du testat att byta tillbaka till original för att se om det gör någon skillnad?

Enklaste är väl att testa med din originalnozzle för att se om det löser problemet, i så fall vet du åtminstone att det är nozzle som strular.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Mr_Maggo

Re: Umarex G36c låg ms.

Inlägg av Mr_Maggo »

En grej, har du bytt hopup hus? Om det är ares g36 den med blowback, så har de ett eget hophus. Så om du köper ett till tm standard så når inte nozzeln ända fram. Går att fixa men det e lite pil.

Skriv svar