Nybörjare behöver hjälp med frågor om Airsoft och film prop

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hybrim

Re: Nybörjare behöver hjälp med frågor om Airsoft och film p

Inlägg av Hybrim »

Allan_g skrev:
Angående P&J SR-25, precpipa och kanske nytt gummi så håller den samma klass som uppgraderade CA eller G&P när det gäller prickskjuta. Det är bara de yttre som är bättre på G&P samt CA. Du kommer säkerligen inte behöva uppgradera denna ytterligare utan bara hålla den i skick.

Samma sak när du skjuter låter det en hel del för dig som skytt men med silencer på hör man nästan inte denna på de distanser som du kommer skjuta.
Ohman, Allan_g, Stygge - 1. Som nybörjare så kmr jag nog ett tag nöja mig med vapnet som stock. Men om jag senare vill uppgradera det, ca hur mycket lär då dom där delarna kosta och tror ni verkligen jag klarar av det hela som aldrig öppnat ett vapen? :) Ni får det att låta så enkelt, men jag får väl ta och hitta några video guides :D Gillar verkligen den långa svarta sniper looken med ljuddämpare + svart gear, färgen kanske inte fungerar så bra i skogen för spel då (köper väl bara en ghillie dräkt för det!). Har dock inget emot pip längden för CQB, även om man inte blir lika smidig ^^ Om det går någorlunda lätt att byta fjäder i denna bössa med två olika fjädrar varannan vecka elr nåt, och sen shifta mellan en sniper fjäder och en CQB fjäder utan att skada vapnet lär väl funka om man orkar?

By the way, ljuddämpare för riktiga vapen är olagliga i sverige och kräver licens har jag hört, men inte för airsoft väl? Hade även tänkt en ljuddämpare till pistolen, den ända passande jag hittat finns på hobbex vilket är väl okey att köpa ifrån så länge det inte är en airsoft: http://www.hobbex.se/sv/artiklar/ljudda ... .html#Info

Dock med tanke på att airsoft hobbyn redan är så dyr så känns det inte så värt att lira på banor som kostar, vilket de flesta CQB verkar göra, så det mesta blir utomhus i skogen eller nåt. Jag kollar fortfarande runt vart det finns för ställen inom stockholmsområdet, det närmsta gratisstället för mig är klacken i Barkarby fast har inte besökt det än.

24 april 2013, 14:19:
Dj_komodo skrev:vill du ha något som är riktigt realistiskt så är det den här du ska ha http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=13473 ( http://www.youtube.com/watch?v=4X-fKJmZouk )
den kastar ut patroner som ett riktigt vapen gör, dock så är den värdelös under spel då man måste plocka upp patronerna :D men under filminspelning är den guld!!
Som det har nämnts tidigare så kan man göra på två sätt för att förhindra låsning av manteln, 1. hålla ner "slide release" med tummen medan du skjuter 2. man tar bort "säkringen" som finns på magasinet som kommer fram när kulorna är slut. dock så rekommenderar jag den första.
JonathanRL och Dj_komodo, tack för tipsen men är bara ute efter metallvapen, inte plast. Jävligt grymt med patronerna dock, men det går å lägga in sånt i post-redigering så sådana vapen behöves egentligen inte :) Jag vet inte hur mycket ni vet om just CZ 75 P-07, men jag får väl chansa på att det går med att hålla nere "slide releasen" för dry firing då :D

24 april 2013, 14:20:
gurkdjur skrev:Tänkte bara säga att jag också gör kortfilmer med softairguns, och på en riktigt pistol låser sig manteln när den har slut på skott. Det ger bara mer realism.

Skulle du kunna länka din youtube om du har en? ;)
youtube.com/hybrim :) Har dock inte lagt ut någe live action än, bara lite "animerad komedi" parodier, hehe. Blir action filmer när man snart skaffat en ny kamera och airsofts.

ohman

Re: Nybörjare behöver hjälp med frågor om Airsoft och film p

Inlägg av ohman »

Att byta pipa och gummi är inte speciellt svårt, så har du inte tummen mitt i handen så ska det nog gå bra :D

Däremot att byta fjäder kräver att du monterar isär gearboxen och där kan det definitivt uppstå en oändlig mängd problem då hård fjäderbelastning + tvådelat skal lätt leder till en vulkanliknande (och timmar av letande efter små jädra delar) öppningsprocedur tills man fått kläm på det hela! Men å andra sidan, man lär sig inget om man inte försöker. Det finns bra guider på youtube som går igenom exakt hur man ska göra för att ta isär bössor.

Jag skulle nog inte orka byta fjäder varannan vecka, trots att jag faktiskt har fått ganska bra kläm på meckandet nu, däremot finns det en del vapen med något kallat "quick change spring". Detta innebär att du har en skruv på baksidan av gearboxen som du kan ta bort, ta ut fjädern, stoppa i en ny, skruva tillbaka och sen vara klar. De bössor som jag vet har detta är Ares/Umarex G36-modeller (ej sportline versionen), Masada (samtliga tror jag?), och G&G FN2000 har en variant med ställbar fjäderstyrka. Det finns antagligen fler om man letar :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar