Bra vapen för nybörjare?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Rymdfararen

Re: Bra vapen för nybörjare?

Inlägg av Rymdfararen »

Tror jag inte skaffar G3 just nu, men jag hittade den här också

http://www.specshop.pl/product_info.php ... rettyPhoto

Tycker AUG modeller är ganska häftiga! Är denna plast eller inte?

ohman

Re: Sv: Bra vapen för nybörjare?

Inlägg av ohman »

Alla AUG har kropp i plast då även den riktiga har en polymerkropp. Sen kan kvaliteten på plasten variera mellan olika tillverkare och modeller.

Även taiwangun.com har några varianter om du tittar under JG.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Rymdfararen

Inlägg av Rymdfararen »

Läste nyss något om abs plast som bör vara bra och att just denna AUG har det

ohman

Inlägg av ohman »

ABS-plast kan betyda i princip vad som helst, oftast kallas den med högre kvalitet nylonfiber. Detta innebär dock inte att det automatiskt är dålig kvalitet om de skriver ut ABS. Det bästa brukar vara att känna på vapnet på riktigt om möjligt innan man köper något. Dock tror jag att ASG endast är en rebrand av något annat märke, vilket låter jag vara osagt då jag inte är säker i detta fall.

Även denna kan kanske vara ett alternativ om du vill kunna montera andra saker än sikte på ett lätt sätt?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

JGs augar äger.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Rymdfararen

Inlägg av Rymdfararen »

Den försvann! Såg den på morgonen men nu är den borta, verkar vara slutsåld kanske :(
Senast redigerad av 1 Paxz, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Tog bort onödig och otillåten citering.

ohman

Inlägg av ohman »

Så kan helt klart vara fallet. De tar bort produkter som de får slut på. Men de brukar dyka upp igen ganska snart. Annars finns den att hitta hos svenska återförsäljare med även om de blir lite dyrare. T ex: Röda Stjärnan, Striker Airsoft, Tactical Store, mfl.

Rymdfararen

Inlägg av Rymdfararen »

Senast redigerad av 1 Paxz, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Tog bort onödig citering.

ohman

Inlägg av ohman »

Samma bössa fast utan markings? ASG är en JG som de stämplat dit rätt märken på.

Tänk också på att räkna med tull och moms när du beställer från asien så du inte får en otäck överraskning när den kommer in i landet: (Pris + frakt) * 1.3 = ungefärligt slutpris för dig i Sverige.
Senast redigerad av 2 Paxz, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Tog edit på fel inlägg, my bad!

Paxz

Inlägg av Paxz »

Rymdfararen: Tänk gärna på reglerna för citering är du snäll. Det finns mängder av bra vapen för nybörjare. Är du inte villig att spendera några större summor på din första bössa så är kinakloner ett bra alternativ.

Letar du efter en M4 så är Dboys ett bra val.
Letar du efter en AK så är Kalash och Cyma ett bra val.
Letar du efter en MP5 så är JG och Cyma ett bra val.
Letar du efter en G36 så är JG och SRC ett bra val.

Övriga modeller som AUG, G3 har JG helt okej modeller av.

Om du inte redan läst igenom denna tråden så är det en bra läsning för nybörjare. Nu funkar dessvärre inte många av länkarna då de är länkade till det gamla forumet men bortsett från det så finns det mycket med bra info.

Det vore smidigast för oss alla om du kunde försöka bestämma dig för vilken typ av bössa du vill ha, alltså en G36, M4 eller AK. Gör du detta så kan man lättare komma med färdiga exempel på vad som är ett bra köp.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Skriv svar