Jag lutar ju mer åt DaToolBoxs åsikt.
Ju mer något uppmärksammas åt det negativa, ju mer ökar risken.
Svenssons/Generiska Politikern ser ju aldrig det bra med vår hobby, våra spel, gemenskapen, allt det bra-iga. De läser oftast bara skvallerblaskornas negativa.
En gång är ingen gång, andra gången kanske man reflekterar, tredje gången suckar men, fjärde, femte..etc..tionde gången "Nämen vafan, det är de där såft äär ganns igen.. *hmm*"
Men ja, detta är worst case scenario/måla fan på väggen-scenariot. Det är inget som sker imorgon. Men procenten ökar sakta sakta att det är ditåt vi är på väg om inte vi seriösa kan visa det bättre. Vilket görs oftare och oftare. AEG-mässan, reportage i tidningarna, bra kontakter med markägare, NoNex uppmärksammade arbete och så vidare
Rånförsök med airsoft vapen...
- HrodgarHippie
- Hippie
- Lag / förening: Cannibal Hippies
- Aktiv sedan: 2004
Re: Rånförsök med airsoft vapen...
Borde finnas en counteraction på sådana artiklar, i stil med att något "förbund" eller representerande grupp eller person som kan skicka ett mail till de som skrivit artikeln och i mailet påpeka starkt att "Airsofthobbyns seriösa utövare tar stort avstånd från nyttjandet av soft air guns på det vis som artikeln handlar om." blabla etc.
(Aftonbladet har sökt AirsoftFörbundet för kommentar / Aftonbladet har av AirsoftFörbundet fått till sig skrivit...) osv. Typ.
Antingen får man lida i det tysta på forumet, eller så får man ta tag i det.
Det ska nog mycket till för att det ska bli ett helförbud mot bössorna, tror och hoppas jag.
(Aftonbladet har sökt AirsoftFörbundet för kommentar / Aftonbladet har av AirsoftFörbundet fått till sig skrivit...) osv. Typ.
Antingen får man lida i det tysta på forumet, eller så får man ta tag i det.
Det ska nog mycket till för att det ska bli ett helförbud mot bössorna, tror och hoppas jag.

-
Såft ääär ganns. Varför kallar dom de ens för det?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Självklart har ni en poäng i det ni säger, men det jag menar är att saker och ting verkligen har en tendens att blåsas waaaay out of proportions så fort airsoft nämns i media. Jag säger inte att man ska låtsas som att det inte har hänt, men samtidigt är det väldigt lätt för vissa att till och med spä på en eventuell reaktion från myndigheterna.