Sjukvårdsutbildning för medics
Re: Sjukvårdsutbildning för medics
I nuläget finns det inga andra datum planerade, utan detta ser just nu ut att bli en one time thing. Det är trist att vissa inte kan dyka upp, vi hade hoppats att kunna förmedla kunskapen och upplevelsen till så många som möjligt men det tidigare datumet hade krockat med en oförutsedd sak för större delar av arrangörsteamet. 

CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Måste tyvärr meddela att varken jag eller Sandman kommer. Ber om ursäkt för det sena avhoppet. 

Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
GOD created RANGERS so the SEAL´S could have HEROES too!
R.I.
Vi från Sthlm och Etuna har fått ett go på detta så vi är på väg ner:)
Ja det blir av i allra högsta grad. 

Medic ST36.
Medarrangör till Heats and Minds-spelen.
Medarrangör till Heats and Minds-spelen.
Mina vänner, glöm för hundan inte vanlig airsoftutrustning som vapen, skyddsglasögon, öronskydd och liknande. Detta ska göras i taktisk miljö.
Vi ses om några timmar!
Vi ses om några timmar!
CO ST36
Är så klart nyfiken på hur det gick i helgen!?
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
R.I.
Vill personligan tacka för:
Bamse för intressanta och givande teoretiska och praktiska övningar som tom. en mupp som en själv kan förstå någorlunda (ingen liten bedrift
)!
Hans Danska kamrater som offrade liv och (oftast) lem för att vi elever skulle få utföra uppgifterna praktiskt i både lugn ro samt allmänt kaos!
ST36 under ledning av en pyromanisk Boogieman som arrangerade träningen och gav extra krydda på allt med skådespeleri och krut + försåg oss våldsgästande elever med mat och husrum i tid och otid!
Alla andra kursdeltagare som gav sitt allt och lite till under lektionerna samt hjälpte och instruerade varandra för att uppnå än bättre resultat!
Kan säga att jag kom hem trött, men med avsevärt bättre förståelse för sjukvård samt för vad man bör göra vid en olyckstillfälle.
Återigen, stort tack till alla för denna fantastiska kurs!
//Finnen
Bamse för intressanta och givande teoretiska och praktiska övningar som tom. en mupp som en själv kan förstå någorlunda (ingen liten bedrift

Hans Danska kamrater som offrade liv och (oftast) lem för att vi elever skulle få utföra uppgifterna praktiskt i både lugn ro samt allmänt kaos!
ST36 under ledning av en pyromanisk Boogieman som arrangerade träningen och gav extra krydda på allt med skådespeleri och krut + försåg oss våldsgästande elever med mat och husrum i tid och otid!
Alla andra kursdeltagare som gav sitt allt och lite till under lektionerna samt hjälpte och instruerade varandra för att uppnå än bättre resultat!
Kan säga att jag kom hem trött, men med avsevärt bättre förståelse för sjukvård samt för vad man bör göra vid en olyckstillfälle.
Återigen, stort tack till alla för denna fantastiska kurs!
//Finnen
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.
Thomas & Lina tackar för helgen som var sjukt rolig & givande. Utbildningen har varit relevant, realistisk och väldigt givande. Återkopplingen efter varje scenario har varit bra och utvecklande. Så stort tack till Bamse och hans danska crew för ett riktigt bra jobb som kommer sitta kvar i minnet länge.
Man har lärt sig mycket under helgen från små till stora detaljer, bland annat kommer sjukvårdsväskorna packas om lite annorlunda och mängden tejp kommer ökas rejält tillsammans med.... gladpack plast! Vill även tacka för den stora mängd materiel Bamse delade med sig av, kommer komma airsoftcommunityn till godo på spel!
Även ett stort tack till ST36 som arrangerade helgen och jobbade flitigt som vår A-styrka och gav oss fina smällar o inlevelse! Hoppas vi kommer se en uppföljare på den här kursen så fler kan ta del av den och kanske en "fortsättningskurs" för oss som varit med på första?
Självklart ett stort tack till dom andra tre deltagarna, Max, Dennis och Finnen som bidrog till att helgen blev så bra som den blev!
Mvh Thomas & Lina
Man har lärt sig mycket under helgen från små till stora detaljer, bland annat kommer sjukvårdsväskorna packas om lite annorlunda och mängden tejp kommer ökas rejält tillsammans med.... gladpack plast! Vill även tacka för den stora mängd materiel Bamse delade med sig av, kommer komma airsoftcommunityn till godo på spel!
Även ett stort tack till ST36 som arrangerade helgen och jobbade flitigt som vår A-styrka och gav oss fina smällar o inlevelse! Hoppas vi kommer se en uppföljare på den här kursen så fler kan ta del av den och kanske en "fortsättningskurs" för oss som varit med på första?
Självklart ett stort tack till dom andra tre deltagarna, Max, Dennis och Finnen som bidrog till att helgen blev så bra som den blev!
Mvh Thomas & Lina
Min affärsredovisning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=957
Från arrangörs/A-sida-synvinkel vill jag bara säga att jag är extremt nöjd med helgen och ni deltagare som var med! Har precis druckit dagens tolfte kopp kaffe och fått bort det sista fakeblodet från händerna, så kan det bli efter en helg praktiskt taget utan sömn, men det var det värt för att få se er i action. Är otroligt imponerad av hur seriöst ni alla tar er roll som medics och ser fram emot att få vara med och utveckla denna dimension av milsimandet ytterligare i framtiden!
Ni som av olika anledningar missade denna helgen kan trösta er med att det lutar åt en uppföljare/ett nytt tillfälle som förmodligen kommer bli ännu fetare - arrangörsteamet återkommer med detaljer när vi utvärderat detta lite mer.
Ni som av olika anledningar missade denna helgen kan trösta er med att det lutar åt en uppföljare/ett nytt tillfälle som förmodligen kommer bli ännu fetare - arrangörsteamet återkommer med detaljer när vi utvärderat detta lite mer.
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds
"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo
Arrangör av Hearts and Minds
"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo