KSP58 /Mag58 av en Echo1 m240
Re: KSP58 /Mag58 av en Echo1 m240
Hur är kolven på echo1 240 ? Man har läst att den kan vara opålitilg och lossna ganska enkelt.
Någon som har erfarenhet av det ?
Någon som har erfarenhet av det ?
Den här vill man ju se i spel sen, och nyttjas som en ksp bör..
Kolvens delar är stabilt uppbyggda och på mitt ex är det inget glapp i spåren ellen risk för wobbel. Men det är visst fler än jag som fått ett ex med skador på spåren ifrån stöt så den kan nog vara känslig , bäst vore det väl om de hade gjort infästets delar i stål som handtagsarmen på pipan.
BTW: jag har "fake parkerized" lådan i helgen och resultatet blev bra, lägger upp lite bilder imorgon.
BTW: jag har "fake parkerized" lådan i helgen och resultatet blev bra, lägger upp lite bilder imorgon.
Skriv gärna hur du gick till väga för att få den att se parkeriserad ut! Kan vara nyttig information om man vill få en "tidig" finish på äldre bössor.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Här kommer lite info om "parkerizing" av bössan som eg är en kemisk process ala blånering där ytan skall reagera med tillförda ämnen. För att efterlikna denna finns Eastwoods Zinc Parkerizing spary som eg är till för renovering av bilar (motordelar typ). Finns på en del bilrenoveringsiter i USA bla. I UK finns en firma "Frosts" som även säljer via EBAY, i Sverige finns den hos Sverab för 289 plus frakt
Här kommer lite bilder på hur min bössa blev:
Här är med RS manöverhandtaget som är fosfaterat (parkerized) på riktigt, jämför med bilden längre upp:
Är det detsamma som kallgalv?
Förövrigt sjukt snyggt. Funderar om man ska göra lika på min m249.
Förövrigt sjukt snyggt. Funderar om man ska göra lika på min m249.
-
Vet du vart man kan få tag på RS delar till 249 ?
Tjenix, nej galvanisera är något annat. Blir inte heller liknande färg el struktur. När det gäller m249 så skulle jag rekommendera att leta airsoft uppgraderingsdelar i stål då det finns. Då slipper du tillpassningproblem samt billigare o snabbare. Guarder är märket som jag använt för att uppgradera min m249. Det finns pipa, gasblock, regulator manöverhandtag etc och de är riktigt behandlade, dvs fosfaterade.
Häftigt bygge 

Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=6922