KJW, KWA och KSC?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Chrille
Admin

KJW, KWA och KSC?

Inlägg av Chrille »

Hallå tänkte ge mig lite i gbb träsket och undrar en liten (kanske korkad) sak...

Ovanstående märken är det olika avdelningar i samma fabrik eller olika tillverkare helt och hållet?

Vilket som är dom kompatibla med verandra så man kan byta delar emellan dom osv?

Tacksam för svar

MVH
Bring the rain!
Kunglig hovleverantör av död och förintelse.

Mina affärsredovisningar

Gwlyddyn

Re: KJW, KWA och KSC?

Inlägg av Gwlyddyn »

KWA och KSC är "samma".
KJW är en annan tillverkare.

Juicyjays

Inlägg av Juicyjays »

KJW är självständig. De flesta av deras pistoler lånar/kopierar ifrån TM men det betyder inte att alla delar går att byta tyvärr.

KWA och KSC är lite mer omdebaterat. KSC finns i två "varianter", en mindre kraftig japansk version med plastmantel och lägre anslagsenergi sen en "internationell" med metallmantel och lite högre anslagsenergi. KSC använder sig av en nyare design som de kallar system 7 som inte alltid är bakåtkompatibel. KSC har ofta bättre, mer realistiska trades. KWA är lite mer omtvistat, någon kommer påstå att de inte har någon kvalitetskontroll men jag att KWA är egentligen är OEM för KSC. Varför tror jag det? Därför att de tidiga pistolerna ifrån KSC (M-serien etc) är precis samma som KWA. Sen kommer ASG in i bilden också eftersom de ibland säljer andra märken under eget namn men vem som tillverkar deras pistoler får någon annan hålla koll på.

Packe

Inlägg av Packe »

Som nämnts KJW är oftast kopia på TM

KSC finns som sagt i 2 versioner,
Japan Low power, plast men ska ha högre kvalité
Taiwan (internationell) High power, metal, lite sämre kvalité än Japan men fortfarande bra.

KWA som nämst ovan är samma sak, det som jag har hört är att KWA är som KSC Taiwan version fast utan trademarks, vissa säger att dem har tåligare Internals för hårdare gas, men detta kan jag inte bekräfta.

Juste KWA är också metal.

Edit: Min teori är att KWA är KSCs USA/Export namn.
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Chrille
Admin

Inlägg av Chrille »

Tackar så mycket för svaren.
Då blir det till att exprimentera lite då...
Bring the rain!
Kunglig hovleverantör av död och förintelse.

Mina affärsredovisningar

Magne

Inlägg av Magne »

Jag har fört dialogen med Michael Hou, Account manager på KWA om att sälja deras produkter och det här är svaret jag fick på samma fråga:

KWA and KSC are separate companies, however we manufacture the products that they sell. KSC products are intended for the Japanese market.

Skriv svar