JG G36c, uppgraderingshjälp

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
williamsson

Re: JG G36c, uppgraderingshjälp

Inlägg av williamsson »

Är ett 7.4V Lipo starkare än ett nimh med högre volt? :3
Men jag tror ni övertalat mig, ska nog gå över till lipo, tillsammans med mosfet (dyyyrt :( ), om det kan avhjälpa låsningsproblemen.

Problemet är att jag har jättedåligt med pengar, och jag har inget jobb under sommaren :(
"Det är inte kallt där ute i stora läskiga skogen, det är bara du som fryser..."

Kalle

Inlägg av Kalle »

LiPo-batterier har lägre inre resistans och kan därför leverera mer kraft på mindre spänning. Ett 7.4V LiPo brukar jämställas med- eller rankas aningen bättre än ett 9.6V NiMh.

LiPo-batterier är inte dyra, inte heller en enkel mosfetkrets med AB. Men mosfet är inte ett krav för att eliminera låsningar. Med ett bra batteri och korrekt handhavande med semi så kommer man långt. Jag har inga mosfetar i mina bössor men har inte haft en låsning på typ 2 år (överdriver säkert men jag minns inte den senaste, iofs går det på automatik att slå om till auto och cleara den så det är inte direkt något jag lägger på minnet), så det är inget måste. Kan du leva med att lära dig skjuta semi ordentligt så kan du spara några kronor där.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

ministry

Inlägg av ministry »

Jag grillar på mina CYMA-bössor med 11.1v-LiPo. Stock internals, ingen mosfet, full auto. Det enda som skadat bössan har varit när jag kastat mig ner på marken och bössan skrapats på en sten...

Är ganska säker på att JG är likt CYMA i det avseendet; bössan går på vad man än gör med den.
Förvisso blir det till att byta internals någon gång, framförallt en bättre hop hade varit roligt. Men går jag efter behov så är det faktiskt inget som behövs, mina bössor går rakt, långt och rappt.

Naturligtvis ska man inte hålla avtryckaren in på auto i trettio sekunder. Vilket batteri som helst hade mått lite halvkasst av det. Jag skjuter skurar, som sig bör. Hade kanske varit aktuellt med riktigt bra kablage, bra mosfet och annat sådant om jag spelar understöd med riktigt långa auto-skurar.

Föreslår att du skaffar ett LiPo och testar, oavsett om det är 7.4 eller 11.1v. Det är värt det :3
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

williamsson

Inlägg av williamsson »

Tjena och tackar för input! :)

Det blev faktiskt så att medan min kamrat köpte sig en bössa på VB köpte jag 7.4 LiPo, deans och laddare.. Dyrt, men har jag tur så tuffar det på efter det här nu :)
"Det är inte kallt där ute i stora läskiga skogen, det är bara du som fryser..."

williamsson

Inlägg av williamsson »

Kan informera att 7.4V Lipo inte orkade dra upp fjädern själv, tror ni det går att ordna med en ny motor?

Dessutom så brände batteriet min 20ampere säkring*, vilket känns lite väl - vad tror ni om det? Just nu har jag ingen säkring alls, men det känns otryggt.

Tills vidare har jag satt i min gamla fjäder, men får pissiga skjutavstånd då.

*= Boxen var låst först, den låste upp den, pangade på finfint utan problem, sen brann säkringen.

williamsson

Inlägg av williamsson »

Tjänare, tjänare!

Nu är jag här igen, med lite updates:

Jag har fått bössan i ett fungerande skick, jag bytte till en CA high torque motor och nu går den att spela med.
Problemet är att den chronar 55 m/s med 0.25 - Skitdåligt. Jag blev nästan deprimerad när jag chronade den.

Vad som sitter i:

SRC M120 fjäder
CA high torque motor
Original JG kuggar
Ståltandad pistong M/minns inte
Original cylinder (portad antar jag, hål i den)
SRC pistong
SRC kullagrat pistonghuvud med dubbla o-ringar
SRC cylinderhuvud
DeepFire Nozzle med oring
Guarders vita hopupgummi

Driver gör ett 7.4 V LiPo, deans.

------------------------

Det verkar som att det enda som kan fela är hophuset, ty kompressionstester säger att internt i boxen är tätt som f*n.
Så, hur tätar jag sånt? Vad kan jag köpa nytt för att få tätare?

Jag kollade ner där kulorna matas, nozzlen har ca 3 mm luft till sidorna, och kulan kan röra sig ca 4mm från nozzle till själva innerpipan.

Jag behöver verkligen hjälp nu :(
Målsättningen är att få upp den till ca 120-130 m/s med 0.25 igen

frange

Inlägg av frange »

Har du kollat så hopupgummit sitter som det ska?
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

maximillian

JG G36c, uppgraderingshjälp

Inlägg av maximillian »

Sitter fjädern i med rätt ända fram?
Och 120-130 med 0,25 är väl att ta i om du inte ska semispärra bössan och köra Semi snajpa?

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Har du satt cylindern på rätt håll?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

williamsson

Inlägg av williamsson »

@frange

Japp, det läcker inte, har kontrollerat det :)

@maximillian

Jajamen, sidan som är "mer komprimerad" (du förstår vad jag menar?) sitter mot spring guiden.
Och ja, det är det som är tanken :)

@TwinkleDew

Portade sidan bakåt, yes.

Skriv svar