Trimma (lite)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Jonas

Re: Trimma (lite)

Inlägg av Jonas »

Tetsu: Det stämmer bra att vi bekräftat på den bössan :-)
Då många tillverkare ibland överdriver (eller underdriver) så ha vi valt att själva börja chrona vapnen vi säljer.

Dock är det ingenting som prioriteras just nu, och kan därför dröja innan det kan bekräftas på alla vapen.
Senast redigerad av 1 Jay, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Vänligen citera inte i onödan.

Tetsu

Inlägg av Tetsu »

@Jonas, tack så mycke! mycket nöjd med köpet! Fin rabatt, lätt att beställa och snabb leverans!

Ot; @frange, såg nu att vi är kollegor! jobbar även jag som skogshuggare! :D

Tetsu

Inlägg av Tetsu »

Tjenare igen! funderar nu på att köpa ett batteri, men det svåra nu är ju att jag helst vill att den ska få plats på vapnet! någon som vet mått på detta batteri?

http://www.strikerairsoft.se/laddare-ba ... -nimh.html

frange

Inlägg av frange »

Jag kan inte säga de exakta måtten på just det batteriet, men jag kan direkt säga att det passar inte i en G36, defintitivt inte i en C.

Large type-batteri är för stort, det du kan göra är att köpa en Large Hanguard (till G36C) eller en Sniperstock, så får du mer utrymme. Men till den förstnämnde så får du fortfarande inte i ett Large Type, och i sniperstocken passar bäst det anpassade batteriet just till den stocken.

I en orginal fullängds G36 eller en G36K är det stick type eller mini type som gäller, i en G36C är det endast mini type du får plats med.

Men för femtioalfte gången, köp ett Lipo. Köper du rätt lipo så passar det i C'n utan minsta som helst moddning.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Tetsu

Inlägg av Tetsu »

Jo men, jag vill även få upp volten lite, så antingen 7.4v lipo eller något annat märke 9.6v mitt nuvarande är 8.6v. eller påstår ni att volten är starkare på LiPo batteriet? känns jävligt märkligt :o

Edit: Eller är dom helt enkelt bara mindre?
Senast redigerad av 1 Tetsu, redigerad totalt 0 gånger.

Eadcruzher

Inlägg av Eadcruzher »

Varför vill du få upp volten?
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Poyjs

Inlägg av Poyjs »

Tetsu: Jag börja fundera på om du ens läser det vi skrivit till dig ang om batterierna och fakta om Lipo, som frange skrev " Men för femtioalfte gången, köp ett Lipo. "
Fattar heller inte varför du tvunget ska ha upp volten, du får inte mer kräm från ett batteri bara för att volten är högre, det har en hel del med tekniken i batteriet SOM vi nu flertal gånger berättat om.... kanske inte vetenskapligt sätt men ett Lipo 7.4 volt ÄR likvärdigt mot ett NiMh 9.6volt, punkt j...a slut!

Om du nu finner det så tvivelaktig att lägre volt tvunget ger lägre krydda i maskineriet så är det bara att fråga ca 60-70% som utövar Airsoft stabilt om deras syn på batterierna.

Nej jag finner inte detta som ett otrevligt svar på något sätt, för det finns faktiskt gränser där man faktiskt själv få ta del av den fakta som givits och helt enkelt ta del av vad veteraner säger och i sin tur deras erfarenhet. Vi har ju alla varit nya och jag tror med stor säkerhet att säkert 90% trodde i början att högre fps gav bättre chans att överleva i en strid samt många även trodde att ett batteri kunde öka FPS.en.... Men mycket vatten rinner just under broarna och många idag sitter på väldigt mycket kunskap, därav detta svar som vädjar till att du Tetsu helt enkelt få acceptera att saker o ting är som dom är.

Lipo är bättre än NiMh... punkt!
Högre FPS ger inte tvunget bättre kulbana/räckvidd... punkt!
Läs länkar i FAQ ang trim/pipor/kulbana... Det hjälper... punkt!
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

frange

Inlägg av frange »

Nu har vi ju redan påpekat det ett par gånger tidigare i tråden, ja...

Edit: missade Pojys inlägg där.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Tetsu

Inlägg av Tetsu »

Jag ber om ursäkt men det känns fel att 7.4v kan varA lika "starkt" som 9.6v, men okej, då vet jag att jag ska ha LiPo.

tack för hjälpen och ledsen för skeptisismen!

Juveltjuven

Inlägg av Juveltjuven »

Jag fick i ett 7.4 volts nunchucklipo i min Ares g36c. Trångt. Men det gick.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Skriv svar