skyddsglasögon

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ColdestChain

Re: skyddsglasögon

Inlägg av ColdestChain »

Säkerheten framför allt! men ibland undrar jag om folk någons spelar airsoft eller om det är en modefreakshow om vem som är värst... alltid kul med fina saker men ibland så kan något för 100 spänn funka lika bra som något för 400 spänn.... Inte alltid men ibland ! :shock:

Ps.
(Ni som har fina dyra saker, jag glädjer mig åt er för det är roligt att få kunna lägga pengar på det man verkligen brinner för, så det va inget avundsjuk/snacka ner någon snack) Ds. ;)
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Det handlar inte om mode, dom skall sitta bra, täcka väl och ge dig de funktioner du vill få ut av dom.
Mina sitter som gjutna, är ändå "bara" i solglasögonform, polariserade (eftersom att jag vill ha det), komfortabla, strömlinjeformade och därmed inte ivägen, överskrider det skydd vi behöver med råge och används utav mig utanför spelandet som solglasögon i allt från en promenad på stan till när jag åker jetski.

Min poäng är den att det är inte smart att begränsa sin budget såpass när det gäller eyepro, men det betyder inte att man måste köpa gucci bara för att man kan om andra, billigare, fyller ens behov...
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Lajjvo

Inlägg av Lajjvo »

Värt att notera: Jag ägde ett tag de glasögon som länkas till från Jula. Skalmen träffades av ett skott från väldigt långt håll och gick i tusen bitar. Glasen höll för 150 m/s med 0,20or.

Det är skillnad på billiga och dyra glas. Kör sedan 3 år tillbaka med Ess ice, fantastiskt bra glasögon.

Pontus

Inlägg av Pontus »

Lånar tråden lite ang. att testskjuta sina glas. Har skjutit ett av mina tre glas med 129 m/s på ca 1cm avstånd. Blev ett minimalt märke (man känner ej någon "grop" på något sätt, men man ser att något träffat där). Det är inget som stör sikten, så jag tänkte om skyddsglas är som en cykelhjälm där dom säger att man ska köpa en ny om man slår huvudet i marken pga. att den inte skyddar lika bra längre? Eller är dom okej att använda trots denna minimala "skada"?
- Stay Classy!

Callahan

Inlägg av Callahan »

Bra fråga faktiskt men dom borde väl hålla för fler smällar.
Sen är jag tveksam till glasögon utan hel ram runt glasen just pga det som Lajjvo skriver.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

ColdestChain

Inlägg av ColdestChain »

Som ovan så bör det ju även innefatta om du har repiga glas, en repa i glaset "bör" ju försämra motståndskraften vid en eventuell kulträff??

Hade varit intressant att veta, annars får man väl offra ett par i forskningssyfte :D
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

ministry

Inlägg av ministry »

Vid grov skada hade jag tagit det säkra före och skaffat nya. Med grov menar jag en djupare repa eller krater.

Vanliga skott, njae. Har fått säkert hundratals träffar på mina, allt ifrån sniper på långt avstånd till någon nybörjare som blev så överraskad när jag smög upp och sköt bakifrån på tre meters avstånd så att vederbörande i panik avfyrade iväg en större salva i mitt ansikte med en sprillans ny 132-chronad Cyma. Ansiktet gjorde ont, vederbörande skämdes, glasen håller dock fortfarande.

Men som sagt, ta alltid det säkra före det osäkra.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

koskowZ

Inlägg av koskowZ »

är dessa bra? de kostade 51 zloty igår men idag kostar de 12 zloty, alltså cirka 25kr.

http://www.taiwangun.com/product/show/17423.html

alltså jag diskuterade dessa lite vid "immfria glasögon", men grejen är den att sidan är till för bara Airsoft, varför har de ett par dessa om det inte är bra för airsoft? wtF?

25 mars 2013, 17:23:

gå in på sidan: det står material ABS. men protective visor: plexiglass.

menar de att linserna är plexiglass och resten ABS?

Frantiic

Inlägg av Frantiic »

@koskowZ - går du in igen så står det fortfarande Zloty.. De kostar 12 pund och 51 zloty :)
I reject your reality and substitute my own!

koskowZ

Inlägg av koskowZ »

oj då, blev så upphetsad. trodde väl- för samma fast med en färg kostade 1 pund mer. LOL

25 mars 2013, 17:36:

105kr fortfarande billigt :)

men angående frågan?? :P

Skriv svar