Tänkte hemmafixa min PEQ15-klon med en 905nm IR-laser, men har inte den blekaste aning om vart man får tag på en sådan tillförlitligt.
Uppskattar all hjälp jag kan få!
Vart köpa 905nm IR-laser för PEQ-uppgradering?
-
Vart köpa 905nm IR-laser för PEQ-uppgradering?
The Ammunition Magician
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
-Task Force Insomnia
Re: Vart köpa 905nm IR-laser för PEQ-uppgradering?
Vet inte vart man kan få tag på 905nm men jag fick tag på min 780nm på ebay. Så om 780nm fungerar för dig så kan jag rekommendera den här: Linky
-
Jo, något sådant har jag allt funderat över. Hur snabbt fick du hem den? Om någon har moddat om en PEQ-klon så vore det kul att höra vad för någon (storlek osv) som användes. Som sagt är 905nm högst prioriterat då jag kör Gen 3, vill inte blända mig själv eller bli för synlig mot andra system om det finns möjlighet.
The Ammunition Magician
-Task Force Insomnia
-Task Force Insomnia
Jag har moddat in den i en PEQ15. Väldigt enkelt just med den eftersom den har exakt samma storlek som orginal-lasern. Det är en ganska så enkel modification.
Det tog ca 2 veckor att få hem den. Standard kina snigelfrakt.
Det tog ca 2 veckor att få hem den. Standard kina snigelfrakt.
-
M.V.H Alexander
Jag moddade min med en 980nm 5w
Ett tips är att du skruvar ner din peq så du vet på ett ungefär hur mycket utrymme du har, och sen letar Ir-laser.
Ett tips är att du skruvar ner din peq så du vet på ett ungefär hur mycket utrymme du har, och sen letar Ir-laser.
Må Gud Vara Dig Nådig
För Jag Kommer Inte Vara Det
Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )
För Jag Kommer Inte Vara Det
Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )