Jag äger idag tre stycken TM next gen bössor och har aldrig varit mer nöjd. Rekylen och hopup:en slår alla mina gamla ptw:er med hästlängder.
Rekyl
Störst och bäst känsla är det i TM:s M4/416-serie, då rekylvikten går igenom kolvröret och nära axeln.
Okej känsla SCAR-H:n då vikten ligger längre från kroppen, men drar samtidigt med sig manöverhantaget vid varje skott.
Minst känsla i AK-serien där endast det lilla manöverhandtaget åker fram och tillbaka.
Batteri
Jag kör endast 7,4v lipo för att inte kugga över rekylvikten på för snabb semi eller full auto. Till standartrim kan jag lätt köra en heldag på ett 1200mah 20c batteri, däremot så dricker min trimmade scar-h mängder av ström och jag klarar ca 20 magg med 2000mah 40c lipo.
Trim
Helt standard funkar de ypperligt med en längd som en PTW 130-cylle, men det tar längre tid för kulan att nå fram tack vare den superba hopup:en. I standard format cronar min 416 konstant stabila 75m/s @ 0.25g
Scar-H:en har fått en 120-fjäder, gear till prometheus single torque up, bytt nozzle till firefly, bytt cylinder, pistong och pistonghuvud till prometheus. Hopupgummi till Firefly och en enkel mosfet. Cronar 104m/s @ 0.25g. Denna uppgradering går betydligt bättre än en 130-cylle och når sitt mål lika fort. Motorn är orginal och med torque up-dreven är rof:en sänkt likt en 7.62-bössa. Denna lösning är dock batteritörstig, sitter och funderar kring andra batterimodeller och eventuellt byta motor samt uppgradera till en starkare rekylfjäder, för att motverka eventuell rekylhängning vid för snabba semi-skott.
Kabeldragning
Här är några bilder på hur jag moddade min kabel-lösning och kastade bort skenorna.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 214#p62734