+ på Stygge.
Jag har en TM Glock 17, inget bytt eller pillat med, och den går hur bra som helst med Ultrair Power Gas (140psi). Har aldrig ens visat minsta tecken på att strula.
Köp en TM-picka, testa med din gas och fixa eventuella problem - du kommer inte ångra dig.
Det finns säkert olika tåliga modeller av GBBs från Marui. Min M1911A1 har jag enbart kört på greengas. Använt den i flertalet fajter i varmare väder under de senaste tre åren. Noll problem hittills (ta i trä o sånt)
För övrigt är deras AEGs väldigt säkra kort.
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3
Under alla år så har vi enbart haft en TM pistol som gått sönder av green gas i våran förening.
Det var ApaD som köpte en ny TM Glock 17 som manteln flög av på när han körde green gas.
Fick en ny på garantin direkt från Fakewar.
Sen är det många som köper pistol enbart på känslan och då är ju metal trevligt.
Men jag köper en pistol för att ha som sidearm/backup och då vill man ju ha nått som funkar.
Då finns det bara ett märke om ni frågar mig och det är Marui.
Haft ett par WA några KSC/KWA och några KJ men ingen av dom kommer ens i närheten av Marui.
We har jag bara klämt på och dom imponerade inte alls.
Var dock nära att best en WE Sig 228 men jag är rädd att bli besviken på den.
Haft ett tiotal bössor genom åren och alla har varit TM, Både AEG och ett hagel. Aldrig några som helst problem, i ur och skur har de spottat kulor rakt och fint, oftast utan att jag ens rört hopen "aldrig haft beg bössa" så upplever TM som bra skit direkt från lådan. Vad gäller deras GBB kan jag inte uttala mig men TM är för mig ett namn förknippat med kvalité och driftsäkerhet
Jag har sagt det förr, men köper man TM så får man inte bara skit som man vet funkar och skulle det strula så finns det verkligen mängder av delar. Utan man gynnar nytänkandet i airsoften. TM må vara dyrare, men de tar också fram nya system, bössor, pickor och lite till. TM har alltid legat i framkant. Lite synd på att det är plast, visst. Men plasten de använder är inte nedsmälta matlådor och fleecetröjor direkt.