Tänkte låna tråden lite istället för att göra en ny, eftersom det ändå handlar om G36.
I lördags mot slutet av spelet i Bockaby så slutatde min Umarex G36 att skjuta, eller ja ibland rullade det ut kulor ur pipan.
Plockade isär den när jag kom hem, bytte hop-up gummi och monterade ihop den igen. Fortfarande samma problem som innan.
Nu har jag inte öppnat gearboxen än, det låter som att den snurrar runt som det skall. Det smäller som det brukar göra när man skjuter, men inga kulor. Ibland skjuter den iväg någon enstaka kula men den rullar mer eller mindre ut ut pipan.
Har nog skjutit runt 6000 kulor sedan jag köpte den om inte något mer. Så om det är gearboxen som behöver en omgång nya saker så är jag inte speciellt förvånad.
När jag tar loss magasinet så trillar det ut rätt många fler kulor än de tre-fyra som normalt gör när man tar bort ett full laddat magasin.
Undrar mest om någon kan ge mig ett tips på vad det kan tänkas vara.
/Mattias
Umarex G36 matar inte kulor.
Re: Umarex G36 matar inte kulor.
Va aldrig rädd för att skapa en ny tråd Emmoth (eller någon annan). Då slipper folk prata i mun på varandra och hjälpa två personer samtidigt. På så sätt är det större risk att du får hjälp och den ursprungliga trådskaparen får sin hjälp, speciellt om det är två helt olika problem som denna gången (ett troligtvis el relaterat med stendöd bössa och en med matningsproblem).
Söker man bara efter sitt problem (eller rent generellt efter problem från samma bössa) så kan man se om något råkat ut för något liknande, om inte så är det bar att skapa en ny tråd.
För att bidra med något mer än tips och gnäll (;)) så vill jag bara säga att jag kan sätta en femtiolapp på att du fått pipstopp (troligtvis pga det felande magasinet) som sen lett till att din nozzle (eller snarare tappetplate) gått av. Om pistongen fortfarande rullar och ger ifrån ett korrekt ljud så är jag ganska säker på att det är nozzlen alt. tappetplaten som råkat ut för en olycka.
Kolla när du skjuter om du kan se att nozzlen rör på sig som den ska. Om den är helt stilla när du skjuter eller lufttrycket är värdelöst (rätt lätt att känna med bara handen) så är det garanterat detta det beror på.
Jag tror inte du behöver stirra dig blind på hopupen. Bara om din bössa har en nozzle i mässing/alu eller liknade. Skulle du isf ha fått pipstopp så är det risk att nozzlen skadat hopup huset eller gummit också. Men min största gissning ligger på tappetplaten. Tryck in nozzlen manuellt och kolla eller skjut ett par skott med gearboxen i näven (eller bara med magwellen borta) så bör du kunna se om det är detta eller inte.
Söker man bara efter sitt problem (eller rent generellt efter problem från samma bössa) så kan man se om något råkat ut för något liknande, om inte så är det bar att skapa en ny tråd.
För att bidra med något mer än tips och gnäll (;)) så vill jag bara säga att jag kan sätta en femtiolapp på att du fått pipstopp (troligtvis pga det felande magasinet) som sen lett till att din nozzle (eller snarare tappetplate) gått av. Om pistongen fortfarande rullar och ger ifrån ett korrekt ljud så är jag ganska säker på att det är nozzlen alt. tappetplaten som råkat ut för en olycka.
Kolla när du skjuter om du kan se att nozzlen rör på sig som den ska. Om den är helt stilla när du skjuter eller lufttrycket är värdelöst (rätt lätt att känna med bara handen) så är det garanterat detta det beror på.
Jag tror inte du behöver stirra dig blind på hopupen. Bara om din bössa har en nozzle i mässing/alu eller liknade. Skulle du isf ha fått pipstopp så är det risk att nozzlen skadat hopup huset eller gummit också. Men min största gissning ligger på tappetplaten. Tryck in nozzlen manuellt och kolla eller skjut ett par skott med gearboxen i näven (eller bara med magwellen borta) så bör du kunna se om det är detta eller inte.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
OK 
Tack för tipset, ska kolla detta.
Uppdatering
Har nu kollat detta, när jag skjuter så rör sig inte nozzlen något överhuvudtaget. Det låter som det skall och man känner luften framför nozzlen bra. Nozzlen ser hel ut, så jag får väl ta och öppna gearboxen och ta en titt på tappetplaten då.

Tack för tipset, ska kolla detta.
Uppdatering
Har nu kollat detta, när jag skjuter så rör sig inte nozzlen något överhuvudtaget. Det låter som det skall och man känner luften framför nozzlen bra. Nozzlen ser hel ut, så jag får väl ta och öppna gearboxen och ta en titt på tappetplaten då.
Var som jag misstänkte då. Antingen så har den gått av, eller så kan den hoppat ur spår. Öppna och kontrollera och va nöjd över att det (förhoppningsvis) var ett billigt och smidigt problem.
Har du inte öppnat bössan på ett tag så kan nog en service vara på sin plats. Har du tur så har jag en gratis åt dig hemma i lådorna.
Har du inte öppnat bössan på ett tag så kan nog en service vara på sin plats. Har du tur så har jag en gratis åt dig hemma i lådorna.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Efter mycket om och men har jag hittat tid att öppna boxen för att ta reda på felet.
Allt såg helt och bra ut, utom en fjäder.
Nu ska jag bara hitta någonstans att köpa en sådan fjäder.
Allt såg helt och bra ut, utom en fjäder.
Nu ska jag bara hitta någonstans att köpa en sådan fjäder.
Här har du, komplett uppsättning fjädrar för 39:- till en V3 box: http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... t-v3-13167
Grattis, det var ett billigt problem
Grattis, det var ett billigt problem

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.