G&G Blowback Gearbox sprucken i 2 delar
Re: G&G Blowback Gearbox sprucken i 2 delar
G&G gearboxar klarar av en 130 fjäder. Troligtvis är det kylan i kombination med fullauto eller bara otur. Kyla har en förödande effekt på v2 boxar, det kan alla som spelat några år intyga.
Lite finare, lite bättre
håll tråden uppdaterad med vad som händer, om du får en ny box eller inte. 

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
- Coolt, resten av ansiktet då?
-
Pratade med en Magnus på Striker idag
Blev lovad ny gearbox! Bara o skicka in skrotet så skulle de även återmontera min Raptor i den nya boxen.
Nu hade jag ingen packtejp hemma så får skicka möget imorgon.
Blev lovad ny gearbox! Bara o skicka in skrotet så skulle de även återmontera min Raptor i den nya boxen.

Nu hade jag ingen packtejp hemma så får skicka möget imorgon.
-
Skönt att läsa i alla fall - ordning på Striker 

Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3
Jo jag kan inte annat än att hålla med ovanstående...striker är väldigt bra...fått mycket hjälp och service därifrån...

Striker är alltid mitt förstahandsval, dom har grym service.
Kul att det löser sig, men hade inte förväntat mig annat ..
Striker är den absolut BÄSTA affären att ha med och göra i Sthlmsområdet...
Striker är den absolut BÄSTA affären att ha med och göra i Sthlmsområdet...
Prickskytt
Har nu fått en ny gearbox och min raptor fet monterad igen! Striker är grymma! Tack Striker!!
Fick dessutom tillbaka alla delar från min trasiga gearbox.
Däremot så funkar inte semi-läget.. Är inte super haj på Raptor feten. Kan det vara selector platen som inte är tillräckligt / alternativt för mycket slipad?
Alla olika program funkar till 80-90% Ok men auto läget även på semi. Plus att allt blir jääävligt mycket varmare än med vanlig box utan mosfet :/
Behöver jag starta en ny tråd för detta bekymmer?
Fick dessutom tillbaka alla delar från min trasiga gearbox.
Däremot så funkar inte semi-läget.. Är inte super haj på Raptor feten. Kan det vara selector platen som inte är tillräckligt / alternativt för mycket slipad?
Alla olika program funkar till 80-90% Ok men auto läget även på semi. Plus att allt blir jääävligt mycket varmare än med vanlig box utan mosfet :/
Behöver jag starta en ny tråd för detta bekymmer?
Raptor fet har en microswitch som tenderar att paja. Vill minnas att någon gänget på GT airsoft nämnde i någon tråd att de hade haft ett himla strul med det. Samma sak hände med mitt vapen och jag trodde också att det var selector plate som det var fel moddad. Men du kan ju kika på selctorplaten för säkerhets skull. Du vet kanske hur det ska se ut men bifogar en bild ändå.
Metalldelen ska tas bort om det finns någon (röd) och den ska slipas/skäras i ovankant enl. de röda strecken. Dessutom ska där finnas en längre fjäder som är anpassad till den bortskurna delen.
Metalldelen ska tas bort om det finns någon (röd) och den ska slipas/skäras i ovankant enl. de röda strecken. Dessutom ska där finnas en längre fjäder som är anpassad till den bortskurna delen.
Lgt. Skalptagare