Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Schultz

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Schultz »

Bioval gör väldigt bra biokulor annars, men jag lirar mest med green devil :)
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Packe

Inlägg av Packe »

Är inte Bioval dem som kallas glaskulor?
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Packe: De är Biovals kulor "BBB Max" som är "glaskulorna" du menar.
Bioval gör även en hel dröse andra kulor. Jag har då inte haft problem med deras 0.20 samt 0.25.
6.03mm prec pipor som tightast.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Packe

Inlägg av Packe »

Där ser man.

Hur är dem kontra G&G/ Green Devil?

Kör just nu Green Devil men dem är ju inte så ekonomiska :P
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

BBB Max inte bara kallas glaskulor, de är glaskulor. Iaf i alla avseenden som betyder något. De har samma smältpunkt som glas, samma hårdhet som glas och beter sig som glas när man krossar dem.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Jag körde med Bioval 0,20g och 0,25g innan jag skaffade min ctw. De har aldrig krånglat för mig fastän jag hade 6.01 pipa på aeg'n.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Lite OT: Någon som har någon större koll på hur nedbrytningsprocessen för glas ser ut?
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Kalle

Inlägg av Kalle »

"Det tar över en miljon år för naturen att bryta ned glas."
Snabb googling.

Det finns väl en anledning till att man använder glas som förvaringskärl för diverse otäcka kemikalier. Det vi märker av är väl att glaset bryts sönder i mindre och mindre delar tills dess att vi inte kan urskilja det från grus, jord och sand. Hur lång tid det tar beror på var någonstans glaset befinner sig, alltså yttre påverkan på miljön runt omkring glaset. Den kemiska nedbrytningsprocessen har jag ingen aning om hur den ser ut dock. Lär gå ganska långsamt.
Glas i sig är ganska harmlöst just därför då det inte sprider massa elakheter. Men (stort MEN) det hemska med glas är ju att det är skört och blir så satans vasst när det går sönder. Risken är att fåglar, barn och andra smådjur som äter grus/jord riskerar att få i sig glas och på så sätt drabbas av skador i mag-tarmkanalen, skärsår.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Vilket djur äter grus? ;)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Många fågelarter äter grus för sin matsmältning. Tro det eller ej :)

18 februari 2013, 23:23:
Acepalm skrev:@Kimjoh

Aight, du har inte möjlighet att tvärkolla på några kulor? :)
Är ju inte bara det som påverkar såklart, är vikten ojämn överlag och formen inte helt rätt så blir det säkert värre, men man eftersträvar ju perfektion
Jo det kan jag göra. Menar du Blaster Devil då eller? Annars måste jag kika i damsugarpåsen eftersom jag sålde av hela arsenalen av vapen och kulor inför lågsäsongen ;)

Som en liten sidonotis kan jag säga att ett par skott mot himlen med nya bygget och BD 0,40 såg ganska bra ut (något modifierat Airsoft Pro hopup till APS type96 samt mjuk guarder spacer och clear gummi). Inget omfattande test men kulbanan såg bra ut och inte många avstickare på 20-ish kulor. Mycket förvånande.

Ska försöka få igång min m16-semi vid löning och se hur de matar i något mindre förlåtande.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar