Målade vapen
Re: Målade vapen
Provade lite i går, blir inget bra när det är minusgrader. Sprejen klumpar sig så det med blir som en stråle.. 

Men rike då, jag trodde att du visste att de flesta färger inte gillar kyla. Vad hann du spraya? Inga allvarligare saker hoppas jag?
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Jo jag viste de inte gillar kyla, men jag va så sugen på att komma igång och gjorde en test.
På en kartongbit dock..
På en kartongbit dock..

Jag vet inte, men man kan ju anta att de hade tillgång till det då just sprayfärg uppfanns på 40-talet.
Oavsett så behöver det inte se ut som att han har just sprayat på färgen, så länge det ser legit ut.
Oavsett så behöver det inte se ut som att han har just sprayat på färgen, så länge det ser legit ut.

"We're surrounded. That simplifies things."
-
Har sett ett par bilder med målade vapen av tusentals bilder på vapen.
Långt ifrån normen och jag skulle inte göra det på en bössa för Vietnamspel.
OD tejp däremot. Det går att få tag på den riktigt OD färgade istället för den nyare mörkgröna.
Tejpen på bilden ovan ser ut att vara svart eltejp som ofta användes för att tejpa fast piprensaren som är fallet på bilden
Här är min tejpade bössa oxå den med piprensare.

Långt ifrån normen och jag skulle inte göra det på en bössa för Vietnamspel.
OD tejp däremot. Det går att få tag på den riktigt OD färgade istället för den nyare mörkgröna.
Tejpen på bilden ovan ser ut att vara svart eltejp som ofta användes för att tejpa fast piprensaren som är fallet på bilden
Här är min tejpade bössa oxå den med piprensare.

YTTERST ovanligt. Av alla bilder jag sett så kan jag räkna de vapen jag sett målade på en hand. Har sett någon bild med SAS med målade vapen.
Precis som McNasty påpekar användes tejp i stor ursträckning till att maskera vapen, sett någon bild på när Tiger stripe tyg har vart på sytt eller tejapt på vapnet.
Tejpade vapen

Tejpat och med vad som ser ut som fallskärmssilke

Tigerstripe på vapen

Ytterst ovanligt, men bildligt bevis.
Målade vapen

Så ska du köra vietnam SF så skulle jag tejpa vapnet.
/SOAG
Precis som McNasty påpekar användes tejp i stor ursträckning till att maskera vapen, sett någon bild på när Tiger stripe tyg har vart på sytt eller tejapt på vapnet.
Tejpade vapen

Tejpat och med vad som ser ut som fallskärmssilke

Tigerstripe på vapen

Ytterst ovanligt, men bildligt bevis.
Målade vapen

Så ska du köra vietnam SF så skulle jag tejpa vapnet.
/SOAG
-
Instämmer helt på SonOfAGun och SgtMacNasty. Har gått igenom tusentals bilder och faktiskt aldrig sett en sprayad bössa på dessa.
Tejpade: förekom ja, (ganska vanligt bland just LRRP) i övrigt syns på vissa specialförband.
Målade: Ytterst sällsynt, finns dock några få bilder på LRRP och specialförband samt ANZACs SAS (som var väldigt få).
Spray: nej

Tejpade: förekom ja, (ganska vanligt bland just LRRP) i övrigt syns på vissa specialförband.
Målade: Ytterst sällsynt, finns dock några få bilder på LRRP och specialförband samt ANZACs SAS (som var väldigt få).
Spray: nej

Jag är ganska ny med detta att måla vapen. Men tänkte höra vilken färg ni rekomenderar. Tänkte inskaffa lite forestgreen 

Om du nu ska måla ditt vapen och inte använda tejp borde du använda krylon. Om du söker på forumet finns det mer information.