JG Jing Gong

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Caim

Re: JG Jing Gong

Inlägg av Caim »

sorry men jag tror jag skrev fel, det ska vara JGF6621 men den är bra lik hk 416mvh

Kawabunga
Är inte det där en hk416 med? Eller är jag ute o cyklar? :)

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

Frågan är om jag vågar slå till på denna:

http://gunfire.pl/product-eng-1152190024-JGF6621.html

eller ska jag slå till med denna:

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... fle_BK.htm

mvh

kawabunga
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

ohman

Inlägg av ohman »

Kroppen är i plast på JGn, så jag hade nog undvikit att shoppa en sån (jag gillar metall!).
Annars ser den ut att ha fått bra reviews.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

enligt gunfire hemsida så står det så här om JGF6621:

The JGF6623 replica was made of metal and plastic elements. The replica’s body, the pistol grip and the stock are made of plastic just like the TM company’s replicas. On the other hand, the RIS rails, the outer barrel, the magazine and all of the minor elements ( the front iron aiming sight, the magazine release button and the trigger and so on ) are made of metal. The replica is fed by the M4/M16 series magazines just like the real weapon.

The barrel is ended with a 14mm counter-clockwise thread what allows to mount almost every type of sound suppressor. The fixed stock holds the battery. The replica being one of the few bear the H&K company’s markings.

borde funka bra??
eller??
Senast redigerad av 1 Paxz, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Citera inte inlägget precis innan, tack.
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

ohman

Inlägg av ohman »

Ja, funkar gör det. Men du har fortfarande en vapenkropp i plast, vanligtvis så är den gjord helt i metall bortsett från stocken och pistolhandtaget.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

Grymt svårt att välja faktiskt..jag är ju helt ny och det är ju mitt första vapen jag ska köpa...

velar och tvekar som fasen :roll:

155 eur är fruktansvärt billigt! kanske för billigt??
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

Det är deras FB-serie du skall ha. Deras F-serie är plast och saknar MOSFET.
F6621 är i plast utan FET.
FB6621 är i metall med FET.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

ohman

Inlägg av ohman »

Det beror helt och hållet på vad du är ute efter. Vanligtvis är det lättare att bestämma vilken typ av bössa du är ute efter först, sen börja forska på tillverkare av de bössorna. När det gäller just AR-modellerna finns det tusentals delar du kan köpa och slänga på i efterhand om du känner för att byta utseende på den, och det interna byts vanligtvis ut allt eftersom du blir sugen eller något går sönder.

När det gäller kloner så skjuter de oftast lite hårt, så om man ska spela CQB så måste man nästan alltid byta fjäder. Vill du köra CQB utan att behöva skruva i bössan så bör du hitta någon som gör kring 100 m/s (328 fps), då funkar den överallt utan att du behöver tänka på säkerhetsavstånd.

kreator

Inlägg av kreator »

FB6621 finns i lager hos CRW till det hutlösa priset av 250usd.

Jag tror den gick på 135usd när jag köpte den?
Fullmetall med Mosfet och M130lösning. Jävligt fin bössa är det iaf.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Nixon

Inlägg av Nixon »

Ursäkta om jag var otydlig. Alla JG FB6621, 6622,6623,6624,6625 osv är varianter av samma modell. Det spelar ingen roll för kvalitén vilken du väljer.

När det är din första bössa är det bra att utvärdera behovet. Tänker du spela CQB öht? Alltså på bana/inomhus? Då måste du nästan omedelbart in i mechboxen och byta fjäder, i princip alla kloner gör minst 110m/s ur lådan. JG kan gå ända upp över 140m/s nya. Om du inte har en meckare som fixar det eller gör det själv måste du betala för att byta, och då blir en billig bössa plötsligt dyrare.

Har du en butik i närheten, skulle jag överväga att åka och klämma på några byssor. Känna hur de känns. Vikt, balans. Jag är en av Kinas största handelspartners, men just första bössa finns det klara poänger med att köpa i svensk butik, bla pga garanti.

Fundera på din investering. Att gå från 1500 till 2500 kan ta en från ok till great. Jag avråder generellt från att köpa en dyr bössa från början, för vi airsoftare får "fickle hearts", och vill ofta och plötsligt byta inriktning och därför beväpning. (Ingen tror att just de ska bli en gearhora och suga av tjocka farbröder för att finansiera en VFC 416D MAN BARA MÅSTE HA! Men det drabbar fler än man tror...)

Undvik märken som det inte finns mycket reviews av. I M4/416-området är TM, VFC, CA, ICS alla bra, men inte kloner och därför dyrare. JG, Dboys, a&k gör alla stabila helmetallbössor till vettiga pengar. (P&J är uppgraderade A&K). Det finns sedan massor av märken som KAN vara bra. Men med sin första bössa är det tveksamt om man ska utsätta sig för stressen att chansa.

Ett alternativ skulle vara WE Katana M4 med RIS, finns för ca 250 USD. Där kan man lätt byta cylinder så man justerar sin utgångshastighet. Men den kåter som ett litet oprövat kort, då den är så ny. Om du vill go all in, ta den och be till alla elektronekanikens guddomar...
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Skriv svar