Skillnad på motor 7511 (2012)

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Appel82

Skillnad på motor 7511 (2012)

Inlägg av Appel82 »

Tjena på er !

I dag så gick min 2012 motor åt skogen :/ spelad med ca 4 spel utan någon misshandel (endast burst skurar)
Lindningen har gått av vid kolektorn.

Men så äger jag 2st nya PTWer varav den andra ej är byggd.
Såg då att där är rätt stor skillnad mellan dessa 2 motorer ??
Både ptw är 2012or
Kollar man på den vänstra motorn som är helt oanvänd, så ser man att systema har tryckt i en massa "röd lera" på lindningen närmast kolektorn och tittar man på den högra numera kassa motor så e där ingen röd lera alls ?? Lägg även märke till den svarvade ankaren på den vänstra motorn.
"Leran antar jag att det sitter där för att inte lindningen ska släppa så lätt ... Eller har jag fel ?
Någon som kan svara på detta ?

Bild

KrözaMajaHippie

Re: Skillnad på motor 7511 (2012)

Inlägg av KrözaMajaHippie »

Det är inte som så att den röda leran har trillat/ skakat av och sen malts ner? Har grön lera på min men det är nog som du säger vad jag har förstått är att det är en förstärkning. Rätta mig om jag har fel.

En annan fråga lånar tråden lite snabbt är i samma ämne.
Går det förstärka den leran genom typ limma den med super lim? Är livrädd att den ska ge sig u helgen. Tanken är att en fcc ska dit. Men inte kommit så långt.

Mvh kröza

Appel82

Inlägg av Appel82 »

Nix den högra motorn såg ut exakt så här från början . Hade nog lagt märke till om leran hade släppt från ankaren . Men dessvärre satt där inget alls på denna motor.

En kille svara på ptw user gruppen på FB , att den vänstra motorn är en supermax motor och den högra är en Max motor.
Om nu detta stämmer så får man en supermax motor om man köper en ptw me m130 cylinder... :roll:

KrözaMajaHippie

Okey :s det här motor frågan är nog en gåta som ingen riktigt vet. Min är med orginal en 90 max. Där har jag en grön lera där du har röd. Men vad jag har läst så ska det va den nya motorn 7511 ska ha den förstärkningen. Sen vet jag inte om färgerna på förstärkningen har nått syfte :s

Appel82

Inlägg av Appel82 »

Jag värkar fått den första gen av 2012 motorn , som tydligen inte är så bra som den nya gen som är till vänster på bilden :?

Denna ptw är köpt i butik i Malmö så får åka in och prata me dem om detta i morgon.
Fråga just om garanti på motorn innan jag pynta 12k och fick då svaret att jag har garanti på motorn.
Så hoppas att detta gäller nu!

KrözaMajaHippie

Såg det. Gör så hoppas det löser sig :)

Pitbull

Inlägg av Pitbull »

Jag tror det bästa du kan göra Christian är att köra ner till ÅF och ta det med dem så inte folk kommer med egna inputs.
Be dem titta på problemet sen är det ju alltid upp till verkstaden som lagar produkterna om det är något som går på garanti eller inte.
Det brukar ju lösa sig om man bara tar det med den direkt.

Med vänlig hälsning,
Martin

10 februari 2013, 20:34:

Glömde fråga:
Hade du inte själv löddat eller meckat med motorn själv ?

Bara säga att reklamation / garanti är svårt att få om man meckat själv.
För garantin gäller ju och servicetekniker meckar i " dosan :) " inte om du själv gör det !!

Ta och snacka med ÅF ASAP så löser set sig säkert på något sätt men kolla gärna på :

http://www.konsumentverket.se/Lattlast/Vad-ar-garanti/

http://www.konsumentverket.se/Lattlast/ ... Reklamera/

Här är hela :) :

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lag ... -1990-932/

Ha det bäst

Mvh
Martin

Appel82

Inlägg av Appel82 »

Jo bytte en skruv plus byta kolen som jag anser är en förbrukningsvara,Vet ej om detta betyder att jag inte skulle få någon garanti?
Kolbyte plus ny skruv påverkar inte att lindningen på ankaret släpper , som är det stora problemet på systemas orginal motorer som i sin tur är ett fabrikations fel anser jag.

Men som sagt , Får in till ÅF i morgon och prata med dem om detta ;)

JollyRoger

Inlägg av JollyRoger »

Om man skall hårddra det så gäller inga garantier om man mekar med det själv.
Även sk förslitnings delar.

Dessutom om den är så pass ny så borde även en sk förslitnings del gå på garanti.

Tror dock att din ÅF hjälper dig med detta.
Mest kanske en vägledning för andra.

Har själv jobbat i butik i många år och ställts inför dessa "beslut".
"Varje gång du har sagt vad du tycker, så har du haft fel"

Affärsredovisningar

Appel82

Inlägg av Appel82 »

Tack Malmö Airsoft för en grymt bra service !!
Fick en FCC 2.5 motor för ett mycket bra pris!, och fick behålla min gamla motor som ska lindas om .
Sjukt bra service !
Tack Henke ! :P

Skriv svar