Cyma nyköpt trasig...

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
ohman

Re: Cyma nyköpt trasig...

Inlägg av ohman »

Gwlyddyn skrev:Det jag menade var att du gjorde ett val. Billig bössa utan garanti i utlandet.
Fast TWG har garanti, det går utmärkt att meddela dem att det är fel på bössan och de kommer lösa problemet. De erbjuder även fjäderbyte och dylikt gratis om man bara säger till om det vid beställningen, med garanti.

Däremot om man öppnar boxen själv och petar runt så förverkar man garantin på den.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Packe

Inlägg av Packe »

Vet inte om jag är en av dessa "besserwissers" men jag tänkte bara att om du frågar om någon annan har problem då borde dem som inte haft problem kunna säga det också?

Och därför sa jag att mina 2 inte felat, och att du förmodligen fått ett måndags ex, då som alla säger håller faktiskt cyma hög standard för priset.
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Scubasteve skrev:så frågan är har nån annan fått hem en tokfel cyma av samma serie? monterad av sommarjobbare...
Packe skrev:Jag köpte 2 Cyma MP5, inga problem där
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

kimjoh560

Re: Sv: Cyma nyköpt trasig...

Inlägg av kimjoh560 »

TWG's garanti gäller nog tyvärr inte öppnade boxar.
Lgt. Skalptagare

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Allt beror på vilken "årsmodell" du köpt! Köper du en under .040 så har du skitit i skåpet, har nog hållit i runt 20-30 Cyma bössor alla varit över .040 o fungerat utmärkt out of box, även fast de chronat lita för hårt. Men skogsbössa som skogsbössa.

Att de skulle skicka iväg en bössa som inte fungerar är bullshit, tror inte en sekund på att de skulle hända. Taiwangun, testar dessutom alla sina bössor precis innan de skickas iväg för bössan, då de ligger på lager o inte ligger med en filt in till ett varmt element hela tiden.

EDIT: Lämna du in bössan för "repration" till taiwangun igen? Elr var de någon svensk butik?
De svider när jag kissar.

Wire

Inlägg av Wire »

Jag har två Cyma Mp5'or, den första jag köpte, en MP5A5, har funkat som en dröm sedan jag köpte den, har inte ens behövt pilla med hoppen.

Den andra, en MP5K-PDW, var hop-huset felinstallerat i, och gummit var under all kritik, så min erfarenhet är väl 50-50 på deras bössor, dock så går nu även PDW'n som ett sjut när hop-huset blev installerat rätt och gummit bytt, så om kinesen vid löpande bandet monterat rätt så är det helt underbara vapen, speciellt med tanke på priset.

Tyvärr så hade du nog bara ganska mycket otur.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Tråkig otur du har Scubasteve, jag lider med dig. Jag kan dessvärre inte ge dig något roligare besked än att du bara haft otur. Cyma's MP5 är så när som en solklar vinnare på flera punkter när det kommer till både internt och externt. Risken att man får något typiskt kina exemplar är betydligt mindre än vad folk tror eller får det att låta som. Men risken för att man får något defekt eller skräp finns alltid där är jag rädd, oavsett om man köper kvalité eller kloner.

Vad är det för mektomte/företag du lämnat bössan hos?

Jag tycker att du ska kolla med TWG. Om du fått veta vad det är som är fel så går det alltid att kolla med dem och du kan få nya delar till ett rabatterat pris. Det har jag iaf fått förr. TWG har (tro det eller ej) oftare bättre kontroller på de vapen de säljer än de flesta andra ÅF, men ingen är självklart perfekt. Risken att få ett dött exemplar ska dock vara så gott som obefintlig. De kollar alltid så ett vapen skjuter innan det säljs. De går däremot inte in i gearboxen och kollar så alla saker är top notch. En del slitagedelar är ibland ren skit och en del saker kan vara monterade av en bakfull kines en jobbig måndag.

Jag säger inte att du ska finna dig i vad du råkat ut för, inte med ett leende iaf. Men det är dessvärre inte mycket du kan göra. Hade jag varit i din situation så hade jag kollat med TWG efter en billig och smidig lösning på problemet. Detta säger jag mest då jag vet att de (oftast) är otroligt bra att handla av om man bara håller en god och trevlig ton (det brukar man komma långt med). Det känns alltid surt att behöva fixa något som är nytt och jag försvara det/dem inte på något sätt. Att folk har otur förekommer dessvärre ibland.

Jag har ägt flertalet Cyma modeller, både gamla och nya. Det enda jag haft otur med är kass pistong (kass passform på skåran), dålig shimmning, för stark fjäder eller överfettade box. Värre än så har det inte varit, peppar peppar. Jag brukar alltid rekommendera kinakloner till folk, speciellt om de kan meka och/eller känner någon som kan. Öppnar man bara upp gearboxen efter att den rasat första gången (eller innan den hinner rasa) och byter ut de delar som oftast är skit så har man en bössa som oftast rullar på som den ska ett bra jäkla tag sen.

Att Cyma skulle vara ren skit som inte funkar behöver du inte oroa dig för. Du har bara haft otur och personen som rekommenderade en Cyma gjorde det antagligen, precis som jag gör, med gott samvete då de i stort sett aldrig felar.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Aracus

Inlägg av Aracus »

Just detta med att återförsäljare testar funktion på vapen kan också vara på gott och ont.... Någon lustigkurre på WGC testade min m249a så illa så att AR-latchen slog in. Då tyckte de tydligen att det var färdigtestat packade ner den och skickade iväg den.

Snopen vart jag då jag i min iver packade upp bössan kopplade in batteri och förväntade mig ett vrål av cyklar när jag drog i avtryckaren, den sa klick. Sedan fick man ta ut gearbox och peta upp AR-latchen. (nådigt enkelt på den gearbox versionen) sedan dess har något tusen kulor gått igenom den utan problem. (A&K hopphus men det är en helt annan historia)

Skriv svar