WE GLOCK 19 uppgraderingar?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
PIPQ

WE GLOCK 19 uppgraderingar?

Inlägg av PIPQ »

jag köpte just en WE glock 19 (g3) och tänkte nu byta ut hopup gummit för det är lite kasst (händer inget alls när jag vrider hopupen)
och samtidigt slänga in en precisionspipa också.

är tex TM gummit kompatibelt? eller annat, kanske måste gå på original´för WE här....
kollade också runt på ehobbyasia efter en pipa och httade en från madbull och en från ett för mej okänt företag som heter a+ typ.
skillnaden var väll att madbull var för KJC (?) och 6,03mm (spelar det någon roll i samanhanget?) medan
a+ var för WE och på 6,01mm

någon som har erfarenhet av denna pistol och kan hjälpa mej lite här. :D
Tack på förhand!
there is little next to nothing to be done when it comes to improving ME!
your gun may need a little extra something though

Myt4z

Re: WE GLOCK 19 uppgraderingar?

Inlägg av Myt4z »

Tjena,

Gummin som är kompatibla för TM funkar till din WE. Dock så vet ja inte om gummit hjälper dig så mkt i detta fall, då jag hade liknande problem. Man behöver böja själva armen som trycker ner gummit, dvs, det som funkar som en distans.

Pipa ska du ha en som är för WE/TM, och inte KJW/KSC, som jag misstänker att du nämner i din post.

Jag har en WE G18 och en TM G18, och pillat en hel del med båda. Snarlika till den modell du refererar till.

Lycka till!

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

kanske ett REAPS gummi?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

TASS

Inlägg av TASS »

Myt4z skrev:Tjena,

Gummin som är kompatibla för TM funkar till din WE. Dock så vet ja inte om gummit hjälper dig så mkt i detta fall, då jag hade liknande problem. Man behöver böja själva armen som trycker ner gummit, dvs, det som funkar som en distans.

Pipa ska du ha en som är för WE/TM, och inte KJW/KSC, som jag misstänker att du nämner i din post.

Jag har en WE G18 och en TM G18, och pillat en hel del med båda. Snarlika till den modell du refererar till.

Lycka till!
KJW är till största del kompatibla med TM (och antagligen även WE). KWA/KSC är helt annorlunda.

Alla internals som passar i en Glock 17 passar även i din 19. Förutom då pipa/mantel/frame.
e03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Mina affärsredovisningar

NonEx

Inlägg av NonEx »

Det finns ett WE hop kit som tillverkas av nån tredjepart som har en bättre hop arm. Minns inte just nu vem eller var, ska se om jag hittar!

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

@Tass,

Ok, du verkar ha bättre koll än mig på dess kompabilitet.
Jag har däremot hört massor om hur bra TM och WE ska vara kompatibla, och när jag skulle börja blanda delar mellan dessa tillverkare på 18 modellen, så passade i princip inget alls. Därför ville jag höja ett varningensfinger.

NonEx

Inlägg av NonEx »

Hittade det hop-kittet jag pratade om innan;

http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part ... istol.html

Genocide

Inlägg av Genocide »

Kan ju säga att det räckte att byta hopgummi i lagpolarens we p226.
WEs original är kasst och tog inget alls. Bytte till reaps och funkar toppen. Går säkert lika bra med andra gummin dock.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

TASS

Inlägg av TASS »

FireFly (soft/extra soft) eller nya PDI W Hold är riktigt vassa gummin till TM-baserade bössor. Rekommenderas varmt.

EDIT:
En annan sak OT (eller någon med liknande problem) kan testa är att böja till armen som trycker på hopgummit lite. Det gäller dock främst lite äldre pistoler. Den här armen är oftast gjord av ganska mjuk metall vilket gör att den blir böjd efter lite användning. Kan vara värt ett försök innan du river isär hela bössan.
Myt4z skrev:@Tass,

Ok, du verkar ha bättre koll än mig på dess kompabilitet.
Jag har däremot hört massor om hur bra TM och WE ska vara kompatibla, och när jag skulle börja blanda delar mellan dessa tillverkare på 18 modellen, så passade i princip inget alls. Därför ville jag höja ett varningensfinger.
G18 har jag ingen koll på, men det borde inte vara några större skillnader. Vad för delar var det som krånglade?
e03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Mina affärsredovisningar

PIPQ

Inlägg av PIPQ »

Tack ALLA för era svar!
there is little next to nothing to be done when it comes to improving ME!
your gun may need a little extra something though

Skriv svar