Lagförslag: Civila automatvapen ska bort
-
Re: Lagförslag: Civila automatvapen ska bort
Nej men seriöst det är ju inte så att våra bössor kan göra dödliga skador precis och jag antar att det är det dom menar att ett automat-vapen skulle kunna göra i fel händer men då kan man väl säga så att varför får vi inte ha ett oträff-säkert automat vapen när vi får ha bolt bössor som du kan fälla en människa på hur långa avstånd som helst ?
och liksom wtf ? vad kommer näst ska dom banna får utrustning så inte vi ser ut som militära grupper kanske ? så jävla trött på det där..
och liksom wtf ? vad kommer näst ska dom banna får utrustning så inte vi ser ut som militära grupper kanske ? så jävla trött på det där..
Mehthefuqq? Jag hade ingen aning om att det ens fanns ett fåtal som faktiskt fick använda automatvapen civilt i Sverige? Det lär ju knappast vara denna instängda elit som ränner runt med kalashnikovs i storstädernas förorter.
Trolol. Politiker och verklighetsfrånvändhet börjar bli roligt.
De får la skicka riktiga brottslingar på längre "semester" istället för att straffa nån stackanrs jägare eller överambitiös pang pang airsoftare.
De får la skicka riktiga brottslingar på längre "semester" istället för att straffa nån stackanrs jägare eller överambitiös pang pang airsoftare.
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285
Djihani skrev:Mehthefuqq? Jag hade ingen aning om att det ens fanns ett fåtal som faktiskt fick använda automatvapen civilt i Sverige? Det lär ju knappast vara denna instängda elit som ränner runt med kalashnikovs i storstädernas förorter.
Den instängda elit du pratar om är gubbar som skjuter 45b, inga high speed-ninjor med coola vapen.

"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"
Det tråkiga är väll att "IPSC Rifle" kommer försvinna iomed att magasinen blir förbjudna..
-
Re: Sv: Lagförslag: Civila automatvapen ska bort
Även IPSC över lag då du har mer än 6skott plus fler mag som du isf måste ha licens på också... Sverige ett bajs nödigt land hur många döds skjutningar har vi per år med lagliga vapen?!
U mirring brah
Jag tolkar det som att en pistol avsedd för IPSC skytte får man då endast tllstånd för 5 år i taget.6 §
Tillstånd för enskild att inneha
helautomatiska vapen eller
enhandsvapen för flerskott skall
tidsbegränsas till att gälla i högst
fem år om inte särskilda skäl
talar emot en sådan begränsning.
IPSC Rifle går i stöpet om de inte börjar köra med 6 skotts magg. Men Pistol och våra airsoftleksaker verkar klara sig ?!6 §
Tillstånd för enskild att inneha
helautomatiska vapen eller enhandsvapen
för flerskott skall tidsbegränsas
till att gälla i högst fem
år om inte särskilda skäl talar
emot en sådan begränsning.
Tillstånd att inneha helautomatiska
vapen får endast meddelas
för samlingsändamål. Detta
gäller dock inte helautomatiska
kolsyre-, luft- eller fjädervapen.
Tillstånd att inneha halvautomatiska
kulgevär för målskytte får
inte meddelas för sådana vapen
som kan laddas med mer än sex
patroner.
Tillstånd att inneha helautomatiska
vapen för samlingsändamål
eller enhandsvapen får meddelas
endast om det finns synnerliga
skäl. Detta gäller dock inte
för start- eller signalvapen.
Ja, airsoft faller in under kategorin effektbegränsade vapen. Men, nu är det totalt irrelevant eftersom att det som omnämns i den länkade texten är licenspliktiga vapen. Det är två väldigt olika kategorier.NonEx skrev:Ni ska nog inte lura er själva med att använda benämningen leksaker. Airsoft faller under kategorin effektbegränsade vapen.
Så för att förtydliga än en gång, inget av det som omnämns i artikeln har något som helst med restriktioner av airsoft eller andra effektbegränsade vapen att göra. Herregud, läs texten innan ni börjar svamla om hur airsoft kommer att påverkas. Såvida ni inte springer runt med antingen ett automatVAPEN eller ett ipsc-gevär på spel så kommer ni inte påverkas. Take a chill-pill:)
Blev min GBB WE Glock just ännu olagligare?
-
Ja det är väl bara tömma kontot då på RS delar nu då.
sen kollar man vart skjutningarna var så står det tydligt malmö .... gangster stad, ge den delen till danmark så kanske vi slipper detta skit..
end of story jag ger upp..
sen kollar man vart skjutningarna var så står det tydligt malmö .... gangster stad, ge den delen till danmark så kanske vi slipper detta skit..
end of story jag ger upp..