radioutrustning

Patet

radioutrustning

Inlägg av Patet »

God afton herror och damor!

Nu är det som så att jag tröttnat på min "kjellradio" vilket man nog kan förstå..

Söker därför tips på en vettig radio och det som normalt tillfaller det.. kan ni kanske ge mig lite tips? Gärna länkar då detta med frekvenser får mig att känna mig som 3 år..
Lägger MAX 1300 på detta så rätt budget detta.. kör med en enhåls luva så ett matchande headset uppskattas :)

Mvh robban
OMG!!! FICK DU OCKSÅ VERSALER I JULKLAPP!!?!?!?!
FANTASTISKT!!
....lägg ner med CAPS. - PFT Kether

Mason

Re: radioutrustning

Inlägg av Mason »

Puxing 888. Bra och billig och väldigt vanlig bland spelare. Dom flesta använder UHF bandet och det fixar puxingen. Den har kenwood plug till PTT. Jag hade inte köpt nåt Kina headset. Dom håller sällan speciellt länge. Köp ett bowmanheadset från nev-comm istället. Jag har ett sådant och det funkar kanon.
Radion hittar du på 409shop och headset här: http://www.nev-comms.com/page4.html

Lazt

Inlägg av Lazt »

+1 på puxingen och 409shop, men ta en 888k istället för nån femtiolapp mer så får du dual band med både UHF och VHFbandet. Då kan du snacka med 99% av sveriges airsoftare!
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Patet

Inlägg av Patet »

Tackar för tipsen! Det är ju en djungel detta med olika radios.. men ACM headset är såpass dåliga då alltså?
Det blir ju en viss kostnad ser jag..
Hur är räckvidd mm på 888k? Kommer vara tvungen att ha den monterad nere på framsidan utav västen, längre näspetare?

Mvh Robban
FANTASTISKT!!

Thinker

Inlägg av Thinker »

Rekommenderar Puxing 888k eller en Wouxun KG-UVD1P, wouxun har smidigare lösning för kanal växling men båda är likvärdiga och använder samma headset kontakt (kenwood), tips är använda det som andra i din närhet eller grupp har, förenklar programmering osv om du behöver hjälp.

Läs "radio i airsoft", längre ner i den finns just om antenner och kroppens påverkan och lite rekommendationer.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... f=75&t=223
This space intentionally left blank

Patet

Inlägg av Patet »

Har det i tankarna och fick samtidigt ett förslag på wouxun kg-uvd1p med en nagoya na771 antenn.. Hur står sig det i klass med dem som du har nämnt?
Kommer även vara den första i våran grupp med en "riktigt" radio, så det får bli dem som får anpassa sig ;)

Jo jag har läst din tråd, visserligen utan kaffekoppen i handen men det blev så mycket att jag bara blev mer fundersam..
Placeringen önskar jag att jag kunde göra något åt men det är tyvärr en "omöjlighet" om jag fortfarande vill se lite fin ut på spelen =)

Mvh Robban
FANTASTISKT!!

Prospero

Inlägg av Prospero »

Jag har skrivit en review om wouxun här på forumet... Är fortfarande skit nöjd med dem.. Jag äger 6 st inga problem med någon av enheterna...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Kenny Starfighter

Inlägg av Kenny Starfighter »

Hoppar in och tackar för tipsen. Letar radio nu och skall inköpa en 888k. Vet ni om detta är programmerat och klart? Eller kräver det en omfattande datorintallation för att få allt att funka?.. Hata data :):):)
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
*Katana m4 custom / Noveske
*Ares M60 ratatatatata!!!

ministry

Inlägg av ministry »

Det går att programmera i själva radion utan att ansluta den till dator. De är inte förprogrammerade. Om det blir en PX 888k kan jag vidarebefodra en mycket bra guide Kalle här på forumet skickade.

http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=107437 80 USD, fraktfritt.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Kenny Starfighter

Inlägg av Kenny Starfighter »

Jag är dock sugen på att använda mina peltor sport tac hörselskydd för att koppla till radion och lyssna på allt. Men hur funkar det med mic då? Kan man ta bowman headsettet och bara använda miccen och ptt som kanske sitter med samma sladd??

Mycket tacksam för hjälp på denna front då mina peltor skydd passar perf till mitt gear..

27 januari 2013, 20:43:
ministry skrev:Det går att programmera i själva radion utan att ansluta den till dator. De är inte förprogrammerade. Om det blir en PX 888k kan jag vidarebefodra en mycket bra guide Kalle här på forumet skickade.

http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=107437 80 USD, fraktfritt.
Tack gärna! Radion beställs i dagarna.
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
*Katana m4 custom / Noveske
*Ares M60 ratatatatata!!!

Skriv svar