M145 (ELCAN) Sikten

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Glader

M145 (ELCAN) Sikten

Inlägg av Glader »

Tänkte höra efter vad folk har för erfarenhet av- och rekommendationer om ELCAN repros (inte SpecterDR modellen).
Hittade bara en liten genomgång av ett Matrix/G&P sikte på YouTube på engelska där kontentan var att det är ett stort tungt sikte med dålig eye relief, så jag hade hoppats att någon här sitter på lite erfarenhet. :)

Har hittat följande valmöjligheter:

King Arms
pris: 81$ + frakt
Inga markings, ser ut att ha värdelöst "iron sight", korrekt (3.4x) förstoring.

G&P
pris: 58$ + frakt
Inga markings, lika vekt iron sight som KA, fel (4x) förstoring.

Guarder
pris: 102$ + frakt
Osäkert om den har markings, sista bilden visar nånting men inget på dom andra. 4x förstoring.

EC
pris: 90$ ink frakt
Alla omdömen på webbshoppen är positiva men inte speciellt ingående, 4x förstoring, bilderna visar markings.

TGS
Recension på Arnies
pris: 169$ + frakt
Ser näst intill identisk ut med den uppdaterade versionen som säljs här, dock 3x förstoring och har "ELANE M1A5" skrivet på höger sida istället för "ELCAN M145"
Senast redigerad av 5 Glader, redigerad totalt 0 gång.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Biffen

Re: M145 (ELCAN) Sikten

Inlägg av Biffen »

Jag har haft ett Guarder, det var riktigt nice. Sjukt bra Eye Relief och det var bra byggt...
SWST W04

Glader

Re: M145 (Elcan) Sikten

Inlägg av Glader »

WGC hade en riktigt fin kopia av en av versionerna av M145'an (TGS), uppdaterade första posten. Om någon har ägt ett sånt skulle jag verkligen uppskatta ett omdöme!
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Skriv svar