Vad tror ni om denna replika på en LBT 6094A
Re: Vad tror ni om denna replika på en LBT 6094A
Relaterad fråga till IR-skyddet. Finns det någonting man i efterhand kan göra för att påverka detta? Med tanke på att det 'riktiga' tyget uppenbarligen är behandlat, går likvärdiga behandlingslösningar att få tag på som privatperson?
Det har du rätt i, Gradovic. Men tror du att det är en prio för honom med tanke på vad han letar i för prisklass? Oavsett håller jag med dig om att det är viktigt med IR-skydd på natten, iaf om man möter nån med bildförstärkare...
Purvins, vill minnas att Achilles IR-behandlade sin ghillie med nån spray. jag lyckas dock inte hitta den på nätet.
Purvins, vill minnas att Achilles IR-behandlade sin ghillie med nån spray. jag lyckas dock inte hitta den på nätet.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Vill minnas att i achilles gamla ghillie guide från förra forumet så behandlade han juten med någon IR wash. Kanske kan kontakta honom.
Edit: pucktvåa
Edit: pucktvåa
Quite frankly, I didn't even want to use you guys, with your dip and velcro and all your gear bullshit. I wanted to drop a bomb. But people didn't believe in this lead enough to drop a bomb. So they're using you guys as canaries.
Har själv googlat lite, enligt ARFCOM ska såna sprayer funka på uniformer och dylikt men väldigt dåligt/inte alls på nylon. Dock var det 1000d som det testade på.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"
Le gradovic: När du gör dessa intressanta jämförelser. Sätt fickorna på 20-30m avstånd på tex ett fält eller i ett buskage. Det är mer intressant för ändamålet. Testa även att ta ett vitt plagg och ett svart plagg.
Edit: Kom på mig själv att det öht inte har med topic att göra. Move along.
Edit: Kom på mig själv att det öht inte har med topic att göra. Move along.
-
Robe, det ska jag pröva! Vet dock att min hockeybag som i normalfallet är svart uppträder knallvit på 15-20 meters håll. Vet detta då jag ställde ifrån mig den när jag prövade dem för första gången utomhus.
Tyvärr är det svårt att hitta fullständigt kolsvarta ytor med 20-25 meter utrymme när man bor i staden och snön ligger vit utanför.
Ska se om jag kan skicka upp ett knippe bilder i helgen om det blir tillräckligt mörkt samt töväder, PVS7D kräver dock att man håller inne vridhjulet för att IR-strålkastaren ska lysa, så det är ett aber att fota med mobilen/hålla in vridhjulet/hålla i NVG/få bra fokus med bara två händer. Får helt enkelt tvinga någon frivillig att hjälpa till!
EDIT: Ang. Topic, man kanske kan splitta tråden? Annars gör jag en ny sen med jämförelser på längre avstånd.
EDIT 2: Boogieman, nej det har du självklart rätt i, men jag tänkte mer att när det ändå finns IR-skyddade Flyye västar (Multicam) inom hans budget så är det självklart den jag i första hand rekommenderar.
Tyvärr är det svårt att hitta fullständigt kolsvarta ytor med 20-25 meter utrymme när man bor i staden och snön ligger vit utanför.
Ska se om jag kan skicka upp ett knippe bilder i helgen om det blir tillräckligt mörkt samt töväder, PVS7D kräver dock att man håller inne vridhjulet för att IR-strålkastaren ska lysa, så det är ett aber att fota med mobilen/hålla in vridhjulet/hålla i NVG/få bra fokus med bara två händer. Får helt enkelt tvinga någon frivillig att hjälpa till!
EDIT: Ang. Topic, man kanske kan splitta tråden? Annars gör jag en ny sen med jämförelser på längre avstånd.
EDIT 2: Boogieman, nej det har du självklart rätt i, men jag tänkte mer att när det ändå finns IR-skyddade Flyye västar (Multicam) inom hans budget så är det självklart den jag i första hand rekommenderar.

Senast redigerad av 2 Le Gradovic, redigerad totalt 0 gång.
The Ammunition Magician
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
-Task Force Insomnia
OT igen, men dra ut knoben och vrid åt sidan så har du konstant IR-ljus.
Alltså flye verkar ju endå rätt bra men boogieman har du besällt från den hemsidan förut? Men det skulle ju fortfarande vara bra med ir skydd eftersom jag ibalnd spelar i mörkret, fast alla har ju inte heller nattkikare... Men den där sprejen som ni pratar om att achilles använde skulle nog vara rätt intresant.
Ja, jag har handlat där en gång. Det funkade bra, även om det var lite mek med att de inte hade saker i lager.
OT: Grado, det är inte bara intressant med IR-ljus. Jag spelar i stort sett aldrig med IR-lampan igång annat än inomhus. Du får gärna ta bilder utan att belysa dem. För övrigt kan du nog inte räkna med att den lilla lampan på 7:orna ska lysa ordentligt på 25 meter, den är gjord för att läsa kartor med
OT: Grado, det är inte bara intressant med IR-ljus. Jag spelar i stort sett aldrig med IR-lampan igång annat än inomhus. Du får gärna ta bilder utan att belysa dem. För övrigt kan du nog inte räkna med att den lilla lampan på 7:orna ska lysa ordentligt på 25 meter, den är gjord för att läsa kartor med

CO ST36
-
OT: Första bilden genom NV var helt utan IR, alltså "native" ljus enbart. Detsamma gäller den omtalade hockeyväskan ur tidigare post.
Enda lampan i det rummet var en liten ljusgrön diod på en Biltema-laddare, i övrigt var rummet slutet på källarvåning utan fönster.
Ett material som ej IR-behandlats kommer ju att reflektera det IR ljus som ingår i spektrumet från bl.a. månljus och liknande. Det finns mao alltid IR-ljus i vår omgivning.
Insåg nu att du syftar på de bilder som skall tas; planen var att ta dem på samma sätt som dessa men på större avstånd. Dvs en utan och en med IR påslaget. Jag återkommer med resultat.
Sen att det gör jävligt liten skillnad ute i de djupare skogarna samt att de flesta har IR-reflektorer på sig frivilligt gör ju det hela aningen meningslöst kan man tycka.
Enda lampan i det rummet var en liten ljusgrön diod på en Biltema-laddare, i övrigt var rummet slutet på källarvåning utan fönster.
Ett material som ej IR-behandlats kommer ju att reflektera det IR ljus som ingår i spektrumet från bl.a. månljus och liknande. Det finns mao alltid IR-ljus i vår omgivning.
Insåg nu att du syftar på de bilder som skall tas; planen var att ta dem på samma sätt som dessa men på större avstånd. Dvs en utan och en med IR påslaget. Jag återkommer med resultat.
Sen att det gör jävligt liten skillnad ute i de djupare skogarna samt att de flesta har IR-reflektorer på sig frivilligt gör ju det hela aningen meningslöst kan man tycka.
The Ammunition Magician
-Task Force Insomnia
-Task Force Insomnia