Nybörjare söker hjälp med vilket gear och land

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Littletoad

Nybörjare söker hjälp med vilket gear och land

Inlägg av Littletoad »

Tjenare !

Jag har precis börjat med airsoft ca 1 år nu behöver jag hjälp med att välja gear som passar mina vapen :) Det jag kör med är 2 gasdrivna pistoler och en fjäder pistol och min aeg.
Har två mag till ena gas pistolen och ett till den andra sen har jag tio mag till min aeg utan väst eller fickor blir det jobbigt att ha med sig på spel så nu behöver jag hjälp med att köpa allt gear,skor,kläder allt. Här är vapnen jag har och vad jag hade tänkt att köpa. Edit: har väll kanske en budget på 6000-7000 för allt kommer väll inte köpas direkt blir ett köp lite då och då med kläder kommer väll först just nu :)

G&p magpul sentry tror det är en m4a
Asg mk23 (ett mag)
Kj works hicapa m1911
G&p brillor

Ska köpas

Väst
Uniform
Fickor till väste
Skor
Acog sikte
Lampa till m4
Ljuddämpare til m4 och mk23
Kanske en peq box
Laser sikte till m4 och mk23
Hölster till m1911
Extra magasin till mk23 och m1911
Samt få m4an till standard längd har 10,5 tum pipa
Ny inner pipa
Nytt hopup gummi

Är säker nått jg har glömt :) kom gärna med förslag på vad jag ska köpa :)
Senast redigerad av 1 Littletoad, redigerad totalt 0 gånger.

massiive

Re: Nybörjare söker hjälp med vilket gear och land

Inlägg av massiive »

Detta är dessvärre ett väldigt tråkigt men ack också ett standardsvar på dina frågor. Titta runt lite och se vad för olika uniformer/västar som faller dig i smak som du skulle kunna para ihop med din M4 (om du nu önskar att efterlikna något speciellt förband). Om du inte bryr dig om detta är det bara att helt sonika titta efter vad för något som du personligen gillar. Om du bor i närheten av någon återförsäljare så åk dit och prova lite västar och dylikt. Västar och first-line (first-line är ett bälte där du kan sätta hölster, fickor etc.) är något väldigt personligt och något som är svårt att rekommendera. Jag har väl själv haft 6-7 olika västar samt 2-3 olika first lines.

Sen spelar även din budget en stor roll i vad man kan rekommendera :)

lycka till!
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

Kimale

Inlägg av Kimale »

Ifall du inte vill efterlikna något förband eller specifikt land är det "väldigt lätt" att hitta gear!

Väst
Om du vill handla inom Sverige så har röda stjärnan ( http://www.rodastjarnan.se) en hel del tex denna västen http://rodastjarnan.com/stridsutrustnin ... -gron-9576

När det gäller väst kan det ju vara bra att ha koll på vad du vill ha, ibland är det lättare att köpa en helt "naken" väst utan fickor och bygga på den själv.
Det är väldigt beroende på hur mycket du vill lägga ut på allt!
Sen finns det ju stridsele och chestrigs ect.

Skor
Här rekommenderar jag dig att verkligen inte snåla! Ett bra riktigt bra kängor kommer att kosta och va jävligt noga i ditt val av dem. Airsoft blir sjukt tråkigt ifall man har ett par dåliga skor

Uniform
Om det är mest skogsspel du hade tänkt att spela så tycker jag iaf att man kollar lite hur spelområdet ser ut, många använder Woodland eller Marpat (finns hos röda stjärnan också)

Sikten, ljuddämpare, lampa och hölster
Väldigt svårt att just säga vad du ska välja, utan där får du nog kolla vad som du tycker är snyggt och bra

Hoppas jag inte svamla för mycket utan att det gav dig något! :D
Välkommen till hobbyn!
How to win a war? Buy a Kalashnikov

Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

p33krN

Inlägg av p33krN »

Enklast för att få din Magpuliserade M4 för att iaf likna något mer militärt vapen så kan du sätta på en 12.5" Block 2 rail. Antar att du har en standardlängds-M4 och inte nån CQBR-historia?

Eftersom du redan har en M4 så känns det logiskt att bygga på en amerikansk gear om du nu inte vill byta till nytt vapen. Du har även en 1911 vilket också är okej för amerikanskt. Vilken typ av 1911 är det?

Du kan bryta ner ett amerikanskt kit i typ 4 delar:

- Hjälm / Huvudbonad
- Second line/Väst
- First line/bälte
- Uniform

Bara att pussla ihop dem fyra bitarna så har du något på gång tror jag...

Littletoad

Inlägg av Littletoad »

Tjenare igen!

Tack för alla snabba svar uppskattas mycket väl

Vet ej om det är en standard längd på den har för mig att det var en ytterpipa på 10,5 tum för det finns väll bara en storlek på själva kroppen ??

Sen har jag sökt lite och undra vad USSOCOM om det är en blandning på alla amerikanska styrkor eller nått är inte jätte insatt men ska plugga mer inom olika typer av militära styrkor :) men USSOCOM använde både mk23 ,m1911 och m4or så fundera på det men jag kan vara helt fel när det gäller sånt här :p

Men jag antar att det blir nått inom USA kanske skaffar en mp5 senare och då kanske det blir en swat setup också:)

Just ja jag har ju ras/ris system i fram på vapnet kommer det att passa om jag köper längre ytterpipa ??

Sen om jag nu ska köpa us gear finns det något märke som gör bättre kopior än andra eller kanske ska säga mer realistisk ?

Tack på förhand :)

p33krN

Inlägg av p33krN »

Mk23 är sällsynt så jag skulle fokusera på 1911:an om det inte är nån slags civil 1911.

Bäst är alltid att hitta bilder och sedan köpa samma saker som han på bilden bär. Detta är det absolut enklaste sättet att bestämma sig för vad man ska köra för gear.

Bra märken på västar som inte är svindyra men fortfarande bra är t.ex. Flyye och Pantac men till viss del även TMC.

Har du en länk till M4:an? Man byter inte pipan utan man väljer rätt railsystem för den pipan man redan har.

Littletoad

Inlägg av Littletoad »

Här är en länk till m4 skulle ha tänkt på det innan

http://shop.ehobbyasia.com/aeg/gandp-se ... l-aeg.html

ohman

Inlägg av ohman »

Varför skulle man inte kunna byta pipa?
Dock är det kanske enklare att helt enkelt leta upp en pipförlängare så kan du växla mellan CQB- och normallängd.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Tja, om man nu har köpt ett vapen i den längd man önskar spela med så vill man ju inte byta pipan. Då är det bra om man köper en rail som passar.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Littletoad

Inlägg av Littletoad »

Tjenare igen !!

Ni har fått mig inse att jag lika gärna kan köpa ett skogs vapen senare då det känns onödigt att köpa ny pipa och allt. Nu ska jag istället köpa precisionspipa, sikte och nytt hop up gummi. Sen tänkte jag letalite här på forumet om jag kanske hittar nått vapen som kan bli mitt skogs projekt för den ska väll ha lite hårdare fjäder precisions pipa och lite annat roligt.

Sen så var det där med allt gear jag har titta lite på olika typer av amerikanska styrkor men har inte riktigt fastnat en. Så dagen projekt är att hitta något som jag kan tänke mig köra som :)

Tack för alla svar får lägga upp bilder snart när allt är inhandlat :)

Mvh christoffer

Skriv svar