Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Sport

Re: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?

Inlägg av Sport »

Grymt kul att folk skriver vad de har för mtrl hemma, nog för att airsoftbössorna inte är överdrivet stöldbegärliga men NV, skyddsutrustning osv är det tveklöst. Vill folk verkligen publicera vad de har hemma när ens konto är kopplat till namn och adress?

Känns dumdristigt imo.

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

@sport Folk som vill skryta är oftast för dumma för att tänka på konsekvenserna ;)

För att inte kasta upp ett inlägg helt i onödan så säger jag att de finns grejer för 5 lök hemma hos mig! eeeeeelleer? :roll:
De svider när jag kissar.

Grim

Inlägg av Grim »

Jag kommer snart att lägga upp en tråd med namnet - hur mycket har ni lagt på era skyddsdörrar / vad tar ni i bänkpress
;)

Jag har kanske lagt 10/15k på utr och 20k på vapen sen har jag sålt en massa så jag kanske landar total utgift 22/21 om min huvudräkning är rätt....
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Stygge

Inlägg av Stygge »

@ Sport
Har andra grejer hemma jag är mer rädd om än mina AS prylar (2 barn tex). Kan fö garantera att mina ev uppgifter som framkommer via forumet är den minsta risken. Fler som vet vem jag är och vad jag sysslar med som får reda på det via att träffa mig personligen eller hör det från bekanta till mig.
Tror inte att risken för brott mot min person eller lösöre ökar iom att jag skriver vad grejerna jag har hemma nu råkar vara värda då de med minsta insikt kan utröna detta genom att träffa mig på spel eller via bilder här på ASS (gäller de flesta som hänger här för den delen).

Sedan kan man ju fråga sig hur stöldbegärliga våra prylar egentligen är. Taktisk nylon, uniformer etc har en väldigt snäv marknad och även när det kommer till våra vapen så har de flesta en rätt personlig prägel på dem vilket gör dem väldigt svårsålda i etablerade kretsar. Bara för att något är värt mycket pengar så behöver det inte betyda att det genererar mycket pengar i "fel" händer.

Förutsätter ju dessutom att de som har grejer för betydande belopp även skyddar dem på lämpligt sätt, precis som man gör om man har konst, elektronik eller annat värdefullt hemma.

Random inbrott råkar man ut för oavsett, crime of opportunity som det så fint kallas. Dessa utgör merparten av alla inbrott, bilstölder etc och är om något det jag oroar mig för.

Sport

Inlägg av Sport »

Jag tänker inte dras med i någon långdragen diskussion nu men ponera att någon "hacker" får för sig att få fram registret från ASS med allas personuppgifter för att sedan publicera detta. (for whatever reason)

Då kan vilket miffo som helst med lite fantasi och en bit krita se vart man enkelt kan hitta ett helt kit till dennes nyinförskaffade yogo-ak. Lite klass III plattor och en gen3 NV är säkert inget de tackar nej till heller.

@ Stygge. Att du har barn borde väl göra dig mer försiktig än något? Barnen kommer ju inte vara säkrare med ditt resonemang.

Cleaner

Inlägg av Cleaner »

Håller med Sport till viss del i det han skriver,det är ganska sunt att vara "paraniod" och tänka sig för innan du blottar värde. saker till din omgivning.

Dock behöver man inte hacka ASS, finns andra sätt.
Alla köper och säljer ( nästan), man kan få fram adress där, sen är det bara att skrida till verket..

Personligen skyltar jag inte vad jag har, förutom i laget, för man vet aldrig ;)

/Pf
Prickskytt

Wasp
Lag / förening: Whiskey Recon Team
Aktiv sedan: 2007

Inlägg av Wasp »

Cirka 100k på sex år i hobbyn, då ingår köp av uniformer, radio, bössor osv samt en och annan avgift för spel.
...:::Whiskey Recon Team:::...
"IN VALOR THERE IS HOPE."

Xelley

Inlägg av Xelley »

Jag är nog på PF och Sports sida här också. Även om risken att bli av med sina saker är extremt liten så är det dumt att öka på den risken med att flexa för mycket med vad man har hemma. Jag har också barn som jag skulle skydda med mitt liv, men jag skulle däremot inte spela tuff när "fel folk" knackar på dörren och vill ha min RS skyddsutrustning (Jag har iofs ingen), då är det bara att lämna över den, och det spelar ingen som helst roll hur mycket baseball trän och självskydd och juridik du kan så kommer du bli av med sakerna (Värt det för att flexa på internet? Jag vet inte..). Taktiken "Nu har jag rätt att slänga ut dig med det våld som krävs, så nu är det bäst att du backar annars tar jag polisgrepp på dig" kommer inte att fungera i praktiken.
Självklart ska vi visa varandra våra fina skapelser i Bildtrådar osv, det är inte det jag är emot, det är mer stuket "Jag har saker för en halv miljon hemma, men dom kan du inte stjäla iaf" jag ifrågasätter. Folk gör ju dock som dom vill med sakfrågan.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Goreplay

Inlägg av Goreplay »

37 kilos jaktlabbe + securitas direktlarm är ganska tryggt att ha hemma :P Särskilt då det är jag som tar emot larmet om det kommer :mrgreen:
-Skickat från min brödrost-

Cleaner

Inlägg av Cleaner »

Goreplay

Förstår hur du menar, men skulle en tjuv vilja ha dina saker, tar han dom.
Sen om du har hund spelar det ingen roll, eller är Kung fu master

Han behöver ju bara ha ett RS skjutvapen, så blir nog du ganska rädd och låter han ta det han vill ha.
Säger inte att det är typfallet för en inbrottstjuv, har ingen aning, känner inga, men attityden att " jag hjälper han ut, slår ner han" är ganska så långt från verkligheten du kan komma.

just 2 cents ;)
Prickskytt

Låst