Jag provade att skruva åt skruven och sedan skruva tillbaka men det hjälpte inte tyvärr. Sen gissar jag att ju mer jag försöker få den att skjuta, desto mer stryk tar batteriet? Det blir varmt som satan ganska snabbt när jag försöker skjuta.Neknuz skrev:ja jag måste säga att de låter som att batteriet är för klent eller slutkört helt enkelt.
Annars kan de vara ifall när du skruvade isär den att du skruvat åt skruven i handtaget som trycker upp motorn mot gearboxen för hårt så att motorn inte orkar dra runt den helt enkelt. dra åt den och skruva nått varv tillbaka för att inte vara för spänd.
Kolla även så att ingen kontakt till motorn är glappig eller sitter på fel pol + och -.
Sista utvägen om de inte funkar är nog att öppna gearboxen tyvärr.
Tänkte på en sak, ska det gå lätt att snurra på själva motorn? För när jag testade det så hackade det och gnisslade en hel del, ifall det kan vara en orsak? Jag har ju inte alls någon koll när det gäller sådant här så det är därför jag frågar, man lär sig inget annars!
Kablarna sitter där de ska.
Just det! I somras så märkte jag att glassäkringen som går mellan batteriet och motorn, om det nu är dit kablarna går, (vet inte om alla har en sån eller bara vissa?) hade brunnit. Jag skulle gissa att problemet startade när den pajade, detta märkte jag många dagar senare. Så under tiden som jag inte visste det så måste jag ha laddat batteriet, skjutit.. Batteriet töms på en gång, laddat om det, skjutit.. samma sak, många många gånger.. Kanske kan vara orsaken till dött batteri? När jag satte i en ny säkring så fungerade det skitbra, i ungefär ett halv magasin, sen samma sak om och om igen!
Egentligen är det skitsamma, måste jag skruva mer så får den hänga på väggen tills jag har bättre koll på vad allt heter och hur allt fungerar. Jag får hem en ny kärlek snart, men eftersom att detta är min första så vill jag iallafall att den ska fungera!