Proffsigare Arrangemang - Krav på Deltagare
Re: Proffsigare Arrangemang - Krav på Deltagare
All heder till DFH som bär med sig all urin och avföring för att sedermera överlämna det vid spelslut.
Lite lustigt att allt vad gäller utrustning ska vara så extremt "rs", men beteende mm är inte alls lika viktigt.
Vad jag märkt genom åren så är det största problemet med nedskräpning i och kring ens läger.
Om arr redan innan spel avdelar en viss yta som ett givet lag är ansvarigt för så kan man lösa det väldigt smidigt.
Inom den ytan uppförs förläggningen och där är laget/gruppen ansvarigt för att ytan ser ut som den gjorde innan spel.
Är den inte det tillfaller depositionen arr. Bara dela upp fraktionens bas enligt "tallriksmodellen".
I den övriga marken kan man bara hoppas att var och en gör sitt bästa för att vi ska kunna fortsätta utöva våran hobby på ett bra sätt.
Börjar även bli populärt med "undercover" foton, kanske dom kan fota eventuella nedskräpare och publicera bilderna sedan för en "wall of shame"? Då förenar dom nytta med nöje
Vad jag märkt genom åren så är det största problemet med nedskräpning i och kring ens läger.
Om arr redan innan spel avdelar en viss yta som ett givet lag är ansvarigt för så kan man lösa det väldigt smidigt.
Inom den ytan uppförs förläggningen och där är laget/gruppen ansvarigt för att ytan ser ut som den gjorde innan spel.
Är den inte det tillfaller depositionen arr. Bara dela upp fraktionens bas enligt "tallriksmodellen".
I den övriga marken kan man bara hoppas att var och en gör sitt bästa för att vi ska kunna fortsätta utöva våran hobby på ett bra sätt.
Börjar även bli populärt med "undercover" foton, kanske dom kan fota eventuella nedskräpare och publicera bilderna sedan för en "wall of shame"? Då förenar dom nytta med nöje

Återförsäljare för HPA system, Wolverine SMG.
Lasse Kongo Airsoft
Lasse Kongo Airsoft
Så som trådskapare och arrangör kan jag börja utgå från att deltagare är beredda på att
få lite hårdare krav satta på sig, i gengäld mot att arrangör själv uppfyller vissa krav gentemot
deltagaren.
Samt att om endera parten inte kan sköta sin del av det hela, så blir där konsekvenser av
det.
?
få lite hårdare krav satta på sig, i gengäld mot att arrangör själv uppfyller vissa krav gentemot
deltagaren.
Samt att om endera parten inte kan sköta sin del av det hela, så blir där konsekvenser av
det.
?
Yog jag tror det är precis som du skrev. Dock tror jag det är något som automatiskt sker utan att folk tänker på det.
Lyckatt arr och deltagarna är mer benägna att vada glada och göra det ännu bättre.
Misslyckat och de bara deppar ihop och blir gnälliga.
Att få ett lyckat arr däremot hänger minst lika mycket på deltagarna som arrangörerna. Arrangörerna erbjuder mest en story och lite möjlighet att utföra det hela. Det viktigaste för en arr är att locka till sig rätt sorts spelare som gillar det upplägget och formen av spel som just de arrangrerar.
Lyckatt arr och deltagarna är mer benägna att vada glada och göra det ännu bättre.
Misslyckat och de bara deppar ihop och blir gnälliga.
Att få ett lyckat arr däremot hänger minst lika mycket på deltagarna som arrangörerna. Arrangörerna erbjuder mest en story och lite möjlighet att utföra det hela. Det viktigaste för en arr är att locka till sig rätt sorts spelare som gillar det upplägget och formen av spel som just de arrangrerar.
Jättebra tråd och jättebra och viktiga synpunkter:) Jag märker att jag nästan skäms för att spela en karaktär på milsim då jag tycker att det är så fruktansvärt pinsamt att kliva utanför trygghetens bubbla och spela någon annan när man merparten av gångerna som amerikan svaras av Nato soldater på svenska, vilket tyvär resulterar i att jag också kliver ur karaktär .. Trist men sant. I gruppen höll vi karaktär större delen av spelet mot varandra. Kan det vara så att det är våra osäkerheter som sätter stopp för att vi lever oss in i det roller vi valt att axla?.. Kan vi jobba på det?. Vidare så känns det risigt att klaga men uniform och utrustningsbiten.. På riktigt .. En hel del spelare går inte att identifiera vad de spelar som efter som man inte använder den utrustning/ uniform det truppslag/förband som man modulerar bär. Min reflektion gäller såklart på de spel som säger sig ha höga utrustningskrav, det är trist då en del av min egen upplevelse är det estetiska i spelet. Och får man önska vad man vill i den här tråden så önskar jag mig att aldrig mer se några pmc-företag som direkt stridande fraktioner, har väldigt svårt att se att företag som är kontrakterade för att lösa säkerhetsdetalj går ut i fullskaligt krig mot världsnationer, och kallar man det pmc så skulle jag även vara lycklig om folk inte dök upp klädda som vägpirater från madmax (också enbart gällande spel med högt gearkrav)
CTR EP3 Championship White, nuff said
Bloodneed, tack.
Upplever du detta på HAM eller innan HAM så säg till!
Upplever du detta på HAM eller innan HAM så säg till!
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Att folk inte känner sig helt bekväma i att rollspela är väl ingen överraskning?
Får ju skriva ut detta tydligare på spelbeskrivningar om inte annat, men då kommer man till
den punkten som handlar om att spelare måste läsa hemsidor, spelsidor, stories, regler och
kravlistorna bättre.
Vilket tråkigt nog inte ens de "bästa" lagen gör i dagsläget.
Får ju skriva ut detta tydligare på spelbeskrivningar om inte annat, men då kommer man till
den punkten som handlar om att spelare måste läsa hemsidor, spelsidor, stories, regler och
kravlistorna bättre.
Vilket tråkigt nog inte ens de "bästa" lagen gör i dagsläget.
Jag tror själv att om arr ställer högre krav på rollspelande och man vet att ens egen prestation under spelet är avhängd att man rollspelar och har koll på storyn, då börjar folk läsa hemsidor 

CO ST36
Du kan ju sätta hur höga krav som helst.
Läser folk inte hemsidan med infon, så vet de inte om kraven.
HUR ska du få dem att läsa hemsidan?
Läser folk inte hemsidan med infon, så vet de inte om kraven.
HUR ska du få dem att läsa hemsidan?
Uppmuntra, uppmana och tvinga 

CO ST36