Proffsigare Arrangemang - Krav på Deltagare

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
YogHippie
Hippie

Re: Proffsigare Arrangemang - Krav på Deltagare

Inlägg av YogHippie »

Det är där det klämmer i de flestas skor.
"andras regler på mitt spel". Vilket gör att det inte lär bli något av det hela för det är luciatåg hela vägen.

Det enda jag egentligen är ute efter med trådarna är vad för krav deltagarna vill sätta på arrangörer, och vad för krav
arrangörer kan tänkas vilja ha på deltagarna, och därigenom få fram ett mer respektfullt sätt mellan de olika
"parterna" så man förstår varandra.

KaptenKilt

Inlägg av KaptenKilt »

Tänker på hur man kan göra för att garantera att en spelare i alla fall har läst reglerna och i förväg kan garantera att man inte avbryter spel utan fullgoda skäl.

Skulle det fungera med att man skickar ett PM till arrangören i samband med anmälan där man svarar på ett antal frågor angående regler, trim och, i sina egna ord, konstaterar att man inte tänker bryta i förtid?
Om en spelare har lovat att inte bryta utan anledning och bryter mot detta löfte så blir det nog lättare för arr att sätta ned foten.
Eller skulle det bli jobbigt för arr att läsa genom dessa PM?

Skulle man kunna använda sig av ett depositionssystem, där man lämnar in någon extra sedel(eller bilnyckel :twisted: ) som fås ut vid officiellt spelslut?

Förslagen i sig är inte dödsseriösa eller genomtänkta, jag föreslår bara grundprincipen.

Nixon

Inlägg av Nixon »

Jag tror det är omöjligt att få alla att svara på mail, pm et.c. Sms kanske? Att organisera det låter som en arrs mardröm. Pant kan funka! Gruppen salar en tusing eller två, man får med sig hem när man har städat sin skit.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

KaptenKilt

Inlägg av KaptenKilt »

Jag tänkte mer att det finns fem frågor skrivna i spelets infotråd. För att kunna anmäla sig så måste man svara på frågorna i PM och efter det läggs man till i listan över anmälda spelare.
Som sagt, bara en tanke.

p33krN

Inlägg av p33krN »

Biljetter, till seriösa arrangemang, kan jag tänka mig direktbetala via paypal eller liknande. Precis som jag köper biljetter till konserter och andra evenemang. Det är inte ett orimligt krav att sätta på en deltagare tycker jag.

Gör det enklare för folk att sälja sina biljetter. Starta en biljettsäljningsdel/kategori här på forumet? Gå även ut med att om någon inte säljer biljetten till inköpspris, så kan dem glömma att få köpa en biljett igen. Svartlista helt enkelt.

Det kanske även kan gå att köpa ett begränsat antal "reservationsplatser", kanske 10st på ett spel med max 100 pers? Fungerar så att du tillåter de som är osäkra om dem kan, att dem kan reservera en plats och betala först några veckor innan spelet. Man kan göra en kö för dessa? Så håller man fortfarande på att vela veckan innan spel så går den till nästa person i ledet?

Några ideér bara.

dariantel

Inlägg av dariantel »

Det kommer vara omöjligt att få alla att läsa allt. så är det bara.
Lös det genom att sätta varje gruppledare som personligt ansvarig och ha en dialog med dessa personer och se till att de kan regler och annat som behövs. Då kan de leda sina soldater.
Och vipps så har man endast ett fåtal personer att lära upp och så får man bara hoppas så många som möjligt av resten läser.

Dock har jag upplevt problem med att alla inte änns vet vilken som är deras gruppledare, medic eller så. Så nästa spel planerar jag att sätta en lapp i varje hand där de får bocka i just sådana saker. typ frågor:
Har du koll på vilken din gruppledare är?
Vet du vart din spawn är?
vet du......

Oskoborg

Inlägg av Oskoborg »

När jag lajvade var det standard att man betalade lite extra när man anmälde sig som en "städdeposition".
Pengarna fick man sen tillbaka när arr eller funktionär kollat ens lägerplats.
Kan ju också vara ett bra sätt att få folk att inte dra för tidigt?
(Läst igenom tråden granskas snabbt så ber om ursäkt ifall det redan tagits upp.)

Mace

Inlägg av Mace »

+1 oskoborg!

Denna deposition brukde oftats spenderar på närmast Macedonc... Men det va ett bra sätt att få folk att städa, på lajver. Och tanken är inte helt galen inom AS.
Stockholm SAS
BadGuys Alliance

Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Chrille
Admin

Inlägg av Chrille »

En liten tanke angående städning av lägerplats och nedskräpning i allmenhet. Dom flesta av oss gestaltar karaktärer som ingår i specialförband från olika delar av världen. Och dom om några lämnar inte skräp efter sig!
Detta är något som är en självklarhet inom det militära.
Så varför inte för oss? Det om något är RS.

Angående övriga krav på deltagare.
Som deltagare på ett spel är det din skyldighet att lära dig och förstå reglerna i så stor utsträckning som möjligt. Så hur skulle det vara om vi börja med att uppfylla våra skyldigheter innan vi börjar tjata om våra rättigheter?

Reserverar mig för stavfel (skrevet på iPhone).
Bring the rain!
Kunglig hovleverantör av död och förintelse.

Mina affärsredovisningar

dariantel

Inlägg av dariantel »

Mycket bra skrivet chrille.

Riktiga militärer försöker att undvika brutna kvistar och nedtrampat gräs om man skall smyga fram för att inte visa att man varit där.
Så godispapper är högst olämpligt ur den synvinkeln.

Och även om man inte är ute efter RS så skall man ändå aldrig skräpa ned.

Skriv svar