Färg på deathrag???

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum

Vilken färg borde det vara på "Deathragen"

Klar Röd
27
14%
Orange
125
66%
Signal gul
11
6%
Spelar ingen roll
22
12%
Använder inte deathrag
3
2%

Antal röster: 188

Kether
Admin

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av Kether »

Klart saker ska diskuteras.

Men nått konsensus över vad för färg folk ska ha på sina deathrags kommer vi nog aldrig fram till.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Konsensus är trevligt men inget mål i sig tror jag. En del matnyttigt har ju ändå kommit fram. Milsimmare gillar rött för att det inte stör illusionen. Andra gillar orange för att det syns bra. Vissa vill kunna skilja på spelare och crew, och vill därför att reflexväst-gult inte används av spelare.

Inget att skapa något nationellt regelsystem efter men väl något att tänka på när man skriver regler, och shoppar dödstrasor. :-)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Tycker de viktigaste är att folk HAR/ANVÄNDER sina death rags. Vilket jag antagligen inte är ensam om att tycka att folk inte gör eller har, stör mig mer på de än färgen på dem. :roll: :lol:

Kör med klar rött av den enkla anledningen att jag hade 4x4m rött tyg liggandes här hemma, vill någon skicka hit en orange death rag hit så får ni gärna göra de. Men de ska fan vara gratis! :lol:
De svider när jag kissar.

DaToolBox

Inlägg av DaToolBox »

Mitt mål med denna tråden som nybörjare inom denna sport var väldigt enkel, Jag hade lite funderingar på varför man valde att köra med olika färger på duken här i Sverige då övriga världen kör med rött.
Vilken färg reglerna säger att det ska vara har jag absolut inga problem med, Utan det var endast lite tankar och funderingar jag hade runt ämnet "Deathrag och dess färg".

Om det sedan är ett fattigt ämne eller en onödig tråd med sjukt dåligt diskussionsvärde kan inte jag avgöra, och då ämnet ju ibland leder till tråkiga diskussioner ute på spelen så tyckte jag att det kunde vara värt att ställa den fråga här.

@Kether, Ämnet torde ju ha haft ett visst värde då du ju är författare till av ett av de längre inläggen i denna tråden!
Tycker dock att detta svaret
+1 på Ministry... Onödig tråd med sjukt dåligt diskussionsvärde.
visar på väldigt låg respekt gentemot forumets användare, Ingår det i en forum administratörs arbetsuppgifter att bestämma vad som är en onödig tråd samt värdet på densamma???

För mig som användare så var fråga i allra högsta grad relevant då den ställdes, Trodde i min enfald att detta var ett ställe där alla typer av frågor rörande AirSoft kunde ställas!...
Men ack så fel jag verkar haft, Så i fortsättningen kommer jag hålla mig till att läsa.
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Oj... Fick jag inte ha en åsikt nu, bara för att jag är admin?

Skoj att folk dikterar vilka regler jag ska följa som admin.

Ska förklara min tanke när jag inte sitter på min iPad och skriver.

DaToolBox

Inlägg av DaToolBox »

Självklart måste du få ha en åsikt, Men som administratör kanske man ska tänka till lite innan man luftar sina åsikter och framförallt på hur man gör det.
Du verkar trots allt som administratör!...

Tycker du själv att det svaret/åsikten du gav förde ämnet framåt samt uppmuntrar oss som är nya inom sporten till att skriva mera här på forumet, Eller tror du att vi drar oss för att skriva om vi blir sågade vid fotknölarna av en administratör för att densamma väljer att uttrycka sin åsikt samt upplysa användaren om att det du har att säga har inget värde överhuvudtaget???

Vill även påtala att jag absolut inte på något sätt dikterar vilka regler du ska följa, Dock följer det ju med ett betydligt större ansvar som administratör, Och som sådan förväntas det åtminstone att densamma följer forumets egna regler.

Tänker då b.la på §3/Punkt 3:
Tänk innan du skriver "Ger mitt inlägg någonting till någon annan? För inlägget diskussionen framåt?"
Senast redigerad av 1 DaToolBox, redigerad totalt 0 gånger.
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Själva grundfrågan hade ett värde. Men efter ett tag tyckte inte jag att tråden gav mer. Utryckte det kanske lite plumpt i dina ögon...

Skriver fortfarande vad jag tycker hur jag vill... Så får användare ta det hur dom vill. Nya som gamla.

Hade jag tyckt att tråden gjort sitt på forumet hade jag låst den.
Men folk vill fortsätta traggla det så då får den leva.

ministry

Inlägg av ministry »

Finns inget mer menlöst än en metadiskussion. Att ge bränsle till sådant är måhända mer menlöst.

Jag frågar igen, finns det något att diskutera utöver att man följer vad arrangör och spelställe stipulerar?
Vad man gör i Amerika har ingen relevans för vilken death rag du tar med till spel x.

Lägg er energi på att leta refbilder, lös ut dyra konsumtionslån ni tagit för era bössor, finstämma hopen, lösa hungern i Afrika eller vad som helst. Det är i allafall mer givande än denna dumma har-blivit metadiskussion.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Xelley

Inlägg av Xelley »

Det enda som är värre än att diskutera färger på deathrags måste vara att Off topic diskutera hur dumt det är att föra denna diskussion om deathrags i just denna tråd. Samtidigt skriver man att man ska göra annat med sin tid än att föra denna diskussion, då är inläggen som dissar tråden bra mycket mer onödiga än diskussionen själv. Just sayin.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Rosberg

Inlägg av Rosberg »

Kanske ska ta och skita i vilken färg det är på duken och kanske köra på " väl synlig/klar färg"

Den enda som blir lidande är ju den som inte syns.....
----OPTIMUS----
Futurum nobis est

Skriv svar