Jag köpte för ett tag sen en ASG CZ 75 P-07 Duty och emellanåt så vill den inte självmant släppa tillbaka avtryckaren efter avtryck. Jag har provat att smörja vid avtryckaren men utan förbättring.
Vad göra?
MVH Jim
Avtryckarproblem
Re: Avtryckarproblem
Hur ser avtryckarfjädern ut? kolla så att den är hel.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Har inte kollat det. Men om det är där problemet sitter, borde inte detta hända vid varje avtryck? Problemet uppstår kanske i snitt 2 gånger per magasin.
Beror lite på. Om den är svag och det är på håret att den orkar kan det ju vara så att den inte trycker tillbaks varje gång. Kan ju även vara så att nånting sitter i vägen (tänk gjutskarv) som håller tillbaka den...plocka isär och ta en titt liksom.
Så länge du inte våldar utan plockar isär den som det är tänkt ska det inte vara några problem.
*EDIT* Är det bara avtryckaren som inte kommer tillbaka eller är det så att vapnet inte mantlar ordentligt? För om det är så att manteln inte åker hela vägen tillbaks (och därmed spänner upp fjädern igen) så låter det snarare som ett problem med nedkylning/läckage/för svag gas/annat trasigt.

*EDIT* Är det bara avtryckaren som inte kommer tillbaka eller är det så att vapnet inte mantlar ordentligt? För om det är så att manteln inte åker hela vägen tillbaks (och därmed spänner upp fjädern igen) så låter det snarare som ett problem med nedkylning/läckage/för svag gas/annat trasigt.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Ja, jag får väl plocka isär grejerna och ta mig en titt. Jag har kontaktat företaget jag köpte den ifrån också, så får se om de har något bra svar/lösning på det.
Bara avtryckaren. Pistolen i fråga har inte blowback. Drivs med Co2 förövrigt, om det är till någon hjälp.
Bara avtryckaren. Pistolen i fråga har inte blowback. Drivs med Co2 förövrigt, om det är till någon hjälp.