Är detta en bra pipa?
-
Är detta en bra pipa?
Är detta en bra pipa? http://www.taiwangun.com/parts-and-acce ... arder.html
Då syftar jag på märket. Är det en bättre investering att lägga 500kr på en likadan fast madbull?
Just nu har jag en 6.03a madbull som är runt 23 cm lång (passar JG AK beta, samma som mp5). Ska förlänga med silencer och prespipa till en 407mm som är en 6.02 eller 01a. Kommer detta göra en större skillnad precisionsmässigt?
Då syftar jag på märket. Är det en bättre investering att lägga 500kr på en likadan fast madbull?
Just nu har jag en 6.03a madbull som är runt 23 cm lång (passar JG AK beta, samma som mp5). Ska förlänga med silencer och prespipa till en 407mm som är en 6.02 eller 01a. Kommer detta göra en större skillnad precisionsmässigt?
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
Re: Är detta en bra pipa?
Om det är den mest prisvärda pipan låter jag vara osagt. Men jag är jäkligt nöjd med de guarder pipor jag har kört. Kan bara tala gott om dem, och jag har haft 3 st likadana i olika vapen just för att jag kommer sjukt bra överens med dem
.

I dont do karate, i do Ka - Razy!
Att förlänga pipan gör inte så jätte stor skillnad precisionsmässigt.
När du ändå ska förlänga pipan med så mycket så borde du söka på forumen om cylinder/pip volym
Annars önskar jag dig lycka till!
När du ändå ska förlänga pipan med så mycket så borde du söka på forumen om cylinder/pip volym
Annars önskar jag dig lycka till!

-
Okej, tack för svaren.
Sökte vidare sen och hittade billigare och antagligen bättre på JBB guns(http://www.jbbguns.se/aeg-tillbehor/pre ... 407mm.html). Dessutom bor jag stört när killen som säljer.
Även ifall ni menar att precisionen inte blir väldigt mycket bättre så ska jag sätta dit en längre pipa ändå. Har nämligen redan köpt ljuddämparen till min bössa.
14 december 2012, 00:57:
Köpte pipan från JBB, 6.01a, 363mm lång. Här är resultatet:

Sökte vidare sen och hittade billigare och antagligen bättre på JBB guns(http://www.jbbguns.se/aeg-tillbehor/pre ... 407mm.html). Dessutom bor jag stört när killen som säljer.
Även ifall ni menar att precisionen inte blir väldigt mycket bättre så ska jag sätta dit en längre pipa ändå. Har nämligen redan köpt ljuddämparen till min bössa.
14 december 2012, 00:57:
Köpte pipan från JBB, 6.01a, 363mm lång. Här är resultatet:

Mina affärsredovisningar
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Det är inte bara att precisionen inte blir speciellt mycket bättre. Den kan faktiskt bli sämre. Att längre pipa är bättre är en "sanning" som förts över från annat skytte, där vapnen har räfflade pipor och skjuter avlånga projektiler. Ett airsoftvapen är ett helt annat djur eftersom det skjuter runda kulor som roterar bakåt genom en slätborrad pipa.

-
Hmm, ja ok. Får se hur den skjuter i veckan ^^. Har kvar min gamla pipa annars.
Mina affärsredovisningar
-
Provade bössan med nya pipan. Blev skitbra. Precisionen är märkbart bättre och jag tycker den går lite snabbare, kan vara jag som inbilla mig i och med att ÅF sa att den kunde göra det.
Fast till en början gick skotten 45 grader ner mot marken. Det visade sig att skotten slog i ljuddämparens framkant. Detta löstes dock genom att sätta flera lager tejp på pipans ovansida så att pipan trycktes ner en aning.
Fast till en början gick skotten 45 grader ner mot marken. Det visade sig att skotten slog i ljuddämparens framkant. Detta löstes dock genom att sätta flera lager tejp på pipans ovansida så att pipan trycktes ner en aning.
Mina affärsredovisningar
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
En trängre och längre pipa leder helt naturligt till högre utgångshastighet, om cylindern är stor nog, så det är nog rimligt att anta att den har blivit snabbare. Skillnaden brukar iofs inte vara astronomisk men chrona innan du spelar för säkerhets skull.