Hantera fuskare?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Hantera fuskare?

Inlägg av Twist »

...och nu gick vi från allmän diskussion till anekdoter och att hänga ut folk. Det är inte den nivån vi vill ha här.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Låser upp tråden tillfälligt så att Rosberg från Optimus kan få svara på anklagelsen om fusk från Thinker från Brimstone.

Håll det civilt.

Rosberg

Inlägg av Rosberg »

Thinker

Men när ni accepterar dåligt spelande av lagkompisar eller polare så är ni del av problemet.

http://img526.imageshack.us/img526/9414/bo4optimus.jpg
Accepterar inte att Optimus (se bild namn) associeras med fuskare.

@thinker
För det första
Bilden som du länkade är en bild som personen på bilden klart och tydligt sa åt dig att inte publicera!
För det andra
Att publicera bilden med filnamn Optimus i en tråd som handlar om fusk är inte acceptabelt , då jag starkt tvivlar på att varken du eller någon annan i din vänskapskrets eller någon annan för den delen varken har bevis eller åsikt om att vi i Optimus fuskar.
Det är ngt som vi absolut inte accepterar varken inom laget eller av någon annan airsoftspelare!

Har du fler liknande påstående så tar du dom med mig via PM och ger F-N i att smutskasta mitt lag eller mina lagkamrater öppet på forumet , speciellt i ett läge som detta när personen i fråga klart och tydligt tagit sin träff och tagit upp sin markeringsduk. Och trots detta fortsätter du ösa boll över dom.
Om det sen beror på att du inte vet hur din bössa går eller om du anser att personen hade fel färg på sin duk kvittar.

/Rosberg
----OPTIMUS----
Futurum nobis est

[DFH]sandhmannen

Inlägg av [DFH]sandhmannen »

Jag brukar inte skriva så mycket här men efter ha läst ännu en Wall of text, från herr Thinker där han glorifierar sig själv o sitt lag igen så får det vara nog.
Se till och kom ner från den stora vita springaren som du själv har satt dig på, för där finns ingen spelare som alltid har gjort rätt.
Du tror att du e så jävla duktig med allting och alltid har rätt, men rannsaka dig själv och tänk på vad du och ditt eget lag har gjort för fel genom åren.
Skulle du inte komma på några fel alls så kan jag gärna påminna dig om dom gångerna som jag själv har varit med när du/ni har fuskat.

Ja detta är ett angrep på Thinker och har någon problem med detta så är det just ert problem.

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

ska man spela bror duktig och grina fram och tillbaka om saker som är fel så bör man ju själv ha rent mjöl i påsen.. inte så smart att hänga ut folk/lag..
CTR EP3 Championship White, nuff said

Thinker

Inlägg av Thinker »

Jag har suttit och snackat med detta om arr, admin och personen på bilden via PM och email. Och ja, personen på bilden tyckte i vresiga PM och med hot om konsekvenser att man skulle ta sådant på plats och inte efter spel, vilket jag bevisligen GJORDE, jag tog diskussionen på plats fick som det uppfattades vresigt och aggressivt bemötande och undvek eskalera situationen på plats, gissa varför det blivit diskussion i efterhand på forumet från berörda parter?

Och ja, det som står på BO4 hemsidan i regler är inte det som faktiskt gällde på spel för arr har själva sagt de ändrade på regelsidan veckan efter spel, för att inte göra större missar och diskussioner som det var inför detta spel, och när berörd spelare citerar det ändrade reglerna och säger att det var detta de läste och spelade med inför spel?

Då har de fel. Och de har uppenbarligen inte tillräcklig koll på spelets regler för att kunna upptäcka de har ändrats.

DEADRAG: The deadrag MUST BE of birght color, as a trafficvest. Yellow or Orange. It has to be larger than 25x25cm. During nightgame, you are required to use a RED BLINKING lamp. No red lamp = No nightgame for you.

Det där är vad som stod på hemsidan. Om personen i fält MEDVETET inte använder en stor ljus gul eller orange sak som en trafikväst utan säger att de "inte orkat skaffa det". Vad är detta om inte ett medvetet regelbrott?

Personligen kallar jag sådant fusk.

Hur ska man då kunna lita på att personen i fråga följer resterande regler?

Tillägg: Det inte är enda spelaren som inte följde den regeln, och jag har fler bilder.
This space intentionally left blank

GABTAB

Inlägg av GABTAB »

Men what the ****, varför så stor grej om en missad träffduk? Om han nu inte har med sig den av en eller olika anledningar så är det inte enligt reglerna, men seriöst, hur petig ska man vara? Att inte ha någon markörduk eller en som inte är "standard" är ju den vanligaste regeln som inte följs så bra. Om man ska döma för minsta lilla regelbrott, med regler som ändras innan spel och alltid olika regler så skulle man ju inte ens kunna spela. Ge er!

Att dessutom dokumentera folk som inte följer reglerna är ju ganska patetiskt.

Thinker

Inlägg av Thinker »

Vitsen med regler är väl att följa dem?

Att vara selektiv i hur man följer regler eller vilka regler man följer är inte bra för spel. Visst kan det vara tolkningsfråga i vissa fall, men när det inte är det? Att man som lag inte försöker få andra i laget att följa de skrivna reglerna är också fel, oavsett om det är deathrag, camo, ROE eller vad det nu kan vara.

Deathrag regeln ändrades inte innan spel, de hade däremot glömt skriva in respawn tid i reglerna och det var också kludd med trimreglerna för mörkret som ändrades veckan och dagarna innan.

Jag tar inte foto bara för sådant jag anser är fusk eller dåligt spelande, de som känner mig vet jag tar massor med foton på allting möjligt under spel som utanför. I detta läge var det del av spelorder från arr att vi skulle dokumentera så mycket som möjligt med foton på det vi såg, sköt, sökte genom och rekvisita osv. Vi hade flera kameror mm med oss ut (brukar vi ändå ha), men spridda just för att folk på plats skulle kunna ta bilder.

Men det är ju bra att veta att vissa anser att man INTE ska dokumentera sådant som kan uppfattas som fusk eller dåligt spelande och påpeka det utan låta det sopa under mattan eller möjligen börja dividera om det på forum efter spel utan att ha något annat än ord mot ord osv.
This space intentionally left blank

Rosberg

Inlägg av Rosberg »

thinker
Det där är vad som stod på hemsidan. Om personen i fält MEDVETET inte använder en stor ljus gul eller orange sak som en trafikväst utan säger att de "inte orkat skaffa det". Vad är detta om inte ett medvetet regelbrott?

Personligen kallar jag sådant fusk

Fusk i min värld är när man utför en medveten/omedveten handling som leder till att man får en oförtjänt fördel.

Vilken fördel fick personen i fråga utav att använda sig av fel färg på sin duk?
----OPTIMUS----
Futurum nobis est

Xelley

Inlägg av Xelley »

Rosberg det är i mina ögon inte ett fusk, men ett smärre regelbrott. Mer energi behöver inte läggas på det, antar att de berörda både är informerade och har nya dödsdukar i dagsläget. Let it go nu !
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Skriv svar