Fick en tand i underkäken avskjuten första gången jag va med o lira.
Vart ett skapligt märke på läppen där kulan träffa och där den senare smällde av tanden...
Sedan dess så har jag kört med 2mm aluminium framför käken för att va på säkra sidan, en egenkomponerad historia som är inne på v2.0
Ja samma här, kör med gallermask då jag redan fått ett antal smällar i ansiktet, varav en rakt in i hörat där jag som tur var hade hörlur ivägen.
Men gallermasken är rätt mycket ivägen med, när man vill dricka vatten och så. Så till sommarens längre milsim som är lite lugnare funderade jag på annat tandskydd.
@dariantel: Får man fråga var du spelar någonstans med tanke på att du endast är 17 år gammal?
Jag försöker inte vara dryg eller så, är bara väldigt intresserad.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)
Jag kör med ett tandskydd som jag hade när jag tränade TKD "lysande gult", har dock kapat av det lite nu för AS så det täcket endast framtänderna, när man ska prata i radion låter det skit dock, låter som jag är på fyllan och bara sluddrar typ. Men hellre det än ett dyrt besök hos TL.
Funderar på att införskaffa ett sådant fräckt nät som jag sett endel ha, Shark tror jag dom heter!? Täcker framsidan, kind och öron om man vill, såg recention på Dr. airsoft om dessa och det verkar vara helt oki, han testar även neopren masker men dom är mest till för att ta den värsta smällen så det inte svider så mycket i skinnet, bul kunde tränga igenom i ventilationshålen så tandskydd till dessa är nog att föredra.
Ni som hållit på ett tag vet säkert vilken nätmask jag menar och hittar säkert en jätte trevlig länk på dessa!?
Fungerar dåligt när man har prillan inne men den ligger på plats samt man kan suga på tandskyddet länge
Tänkte skrota tandskydd nr 2 med att ta bort en bit för prillan, men får nog bli en cigg om det är panik!? Eller nikotintablett, utan koffein & nikotin funger då min kropp inte som den ska *asg*
Men det finns nikotin & koffein fria alternativ också, för den som inte vill ha det