ställer en fråga åt min bror! glock

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Whopper

Re: ställer en fråga åt min bror! glock

Inlägg av Whopper »

En del även unga idag har svårt att skriva eller svårt att använda datorer i regel, brukar få skriva åt en polare ibland när det är något på engelska. Folk brukar ifrågasätta det med men, inte mycket att göra åt.

Tycker det låter märkligt att ha pistol som main, dom som spelade med pistol enbart då vi körde hade helt klart underläge mot dom med aeg, smidigt eller inte, 2 slutade spela pga det till och med den sista köpte bössor. M93an var helt klart den som gick bäst av dom för den sprutade så mycket kulor och hade lika stort mag som oss andra. Men träff säkerheten var inte ens i närheten, kanske mest på grund av blowbacken. Vet att det hände att han hoppa upp precis framför mig och missade ändå några gånger. Tror att en kolv hade förhindrat dom missarna.

Sen är det ju så mycket som kan fela med gas också, batteri är billigare att köra med och felar mindre.

Är det inte 90-100ms på cqb banor?

Goreplay

Inlägg av Goreplay »

visst, skaffa en glock... men glöm att spela under vinterhalvåret....
-Skickat från min brödrost-

Genocide

Inlägg av Genocide »

Varför inte en mp5k eller mp7?
Det är ju superkorta små vapen, men ändå aeg så man får en sportslig chans.

han kommer ledsna snabbt annars att konstant bli utklassad avståndsmässigt av AEGer.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

G-Enis

Inlägg av G-Enis »

Om du/han absolut ska ha glock, så varför inte en glock 18c. Så kan man dra iväg en salva med fullauto när man känner för't.
Den glocken som presterar bäst är marui's.

Mason

Inlägg av Mason »

Jag tycker ni ska ta med han ut så han får spela men både en AEG och en gaspicka. Båda har fördelar och därför bär jag båda. Jag tror att om din brorsa komma att fastna för hobbyn så kommer han också i framtiden bära både en AEG och en pistol. Så nu ska ni bara välja vad ni ska börja med. :)

Jag säger helt klart att det är bäst att börja med en AEG. Det är enklare att roligt med en AEG som nybörjare vill jag påstå.
Om ni nu skulle köra men G36 eller AK5 så råd han att köpa nån kortare modell bara. Båda har fällkolv.. Hamnar ni i nån situation där det blir besvärligt med för lång bössa så är det bara att fälla kolven. Sen har jag för mig att det finns några modeller av G36 som inte passar för en Svensk impression men det kan ni säkert ta reda på om ni vill vara hundraprocentiga.

Lycka till :D

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

han har en g36:a men kört aeg sen han va 18
men han tycker g36:an är klumpig

vi i kas vill gå in på svensk soldat så nära det går så mp5 eller mp7 är ju lite fel!! men enligt mig är det ett bra alternativ!!!

sen till det med åldern alla som inte läste riktigt eller anade att han måste ju vara under 18 bara för man inte är 18 betyder inte det att man är under 18 jag vet att jag inte är mr perfektion i svenska språket stava o dylikt men men nog med det

ska se om man inte kan få killen att regga sig
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Man kan mycket väl spela med pistol i skogen men det ställer högre krav, oavsett om den kan skjuta automateld eller inte. Ska man inte spela CQB finns det dock ingen anledning att pistolen håller sig under CQB-gränsen. Det går lika bra att hålla säkerhetsavstånd med en pistol som med längre vapen.

När jag spelar befäl på större spel kör jag oftast med bara min CO2 HiCapa. Den chronar som auto B men har också räckvidd och precision därefter. Det är inga som helst problem att verka på skogsmässiga avstånd. Fast jag utgår då ifrån att jag inte kommer att ha en primärt stridande roll.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Genocide

Inlägg av Genocide »

Annars kan man ju köra glock med dämpare?
Då kan du ändå köra en ganska maffig innerpipa?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

jo det är en sak som vi nog kommer göra! hur långa pipor finns det till pistoler? är det samma fattning till alla pipor på pistoler?
pistol kan jag inget om så där av alla dumma frågor!
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Plinker

Inlägg av Plinker »

Är det en TM Glock det handlar borde man kunna köra på en lång hi-capa pipa. Ska funka utan problem då de allra flesta TM-pistoler verkar ha samma fattning när det gäller pipan.
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Skriv svar