Hantera fuskare?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
DaToolBox

Re: Hantera fuskare?

Inlägg av DaToolBox »

FInns ju även en annan typ av fusk, Som att går runt med duken på huvudet och skjuter ändå. Att man kan glömma duken på huvudet kan ju hända, Men inte när personen ifråga går i spetsen för en grupp om 5-6 personer som kommer på ett led och sedan ropa "Det är min stil" när det ifrågasätts. :evil:
Jodå, Råkade ut för det i helgen, Valde att ta träffen istället för att ödsla energi och tid på en diskussion som förmodligen inte hade löst något med tanke på svaret man fick.

Hur skulle du gjort i en liknande situation???
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar

p33krN

Inlägg av p33krN »

Märkte ett ganska så roligt fenomen på Frysen i söndags.

Min teori är:

Det börjar med att det är någon på banan som inte tar träff efter att ha förbrukat några respawns och börjar bli desperat för att få va kvar och spela.
Detta leder till att någon det i motsatta laget börjar bli förbannade och tar inte heller träff.
Sen fortsätter det och sprider sig som digerdöden. Det är därför som det känns som att inte en jäkel tar träff efter att spelet har varit igång ett tag. Det blir som "negativ spiral-effekt".

Så vad kan man lära sig av detta? Ta träff även ifall motståndaren inte gör det, för det kommer sluta med att ditt egna beslut cirklar runt och biter dig själv i röven efter ett tag :roll:.

Thinker

Inlägg av Thinker »

Ett tillägg:

När en person spelar dåligt, inte följer regler eller liknande så är det faktiskt de andra i den gruppens fel också. För man ska inte bara påpeka när fienden gör fel, utan även egna polare eller lagkamrater. Om du har en polare jämte dig som inte följer kamo regler, inte har deathrag när det är krav eller felaktig deathrag?

DÅ ÄR DET DITT FEL OCKSÅ FÖR DU HAR INTE GJORT NÅGOT MOT DET.

Finns exempel på det där på varje spel. Som på BlackOps4 spelet i helgen. Fiender utan deathrags för de hade glömt i bilen. Gå och hämta innan du fortsätter spela. Hoprullad matt röd liten rulle? Nä det är ingen godkänd deathrag när det är krav i reglerna på gul eller orange stor sak. Och ursäkten att "inte kunnat skaffa det" är inte acceptabel. Finns ju västar på varje mack och i massor av affärer. Och det har varit vanligt sedan flera år tillbaka. I nödfall så dela en väst i två och ge det till lagkamraten som är en klant och tvinga han att skaffa två nya efter spelet.

Men när ni accepterar dåligt spelande av lagkompisar eller polare så är ni del av problemet.
This space intentionally left blank

Whopper

Inlägg av Whopper »

DaToolBox skrev:FInns ju även en annan typ av fusk, Som att går runt med duken på huvudet och skjuter ändå. Att man kan glömma duken på huvudet kan ju hända, Men inte när personen ifråga går i spetsen för en grupp om 5-6 personer som kommer på ett led och sedan ropa "Det är min stil" när det ifrågasätts. :evil:
Jodå, Råkade ut för det i helgen, Valde att ta träffen istället för att ödsla energi och tid på en diskussion som förmodligen inte hade löst något med tanke på svaret man fick.

Hur skulle du gjort i en liknande situation???
Finaste vore väll att ta en bild och lägga upp den på forumet.

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

du menar så här!! :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=syqt1JizXVE

kan tillägga att min kamrat tillbringar nästkommande 25 minuter vid bunkerns framsida tills han möter förmånga Fi och blir utskjuten!
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Namboy

Inlägg av Namboy »

En annan typ av fusk som jag bevittnat (bara en gång, men ändå) på invigningsspelet på Malmö Airsofts Dalbybana var att när någon ur det blå laget frågade om en halvt gömd person var röd eller blå, svarade han att han var blå trots att han var röd, och sköt därefter ut snubben som ställde frågan. Arrangörerna såg väldigt hårt på det så det löstes snabbt, men det är ändå förvånande hur fräcka vissa kan vara...

Visst, det är alltid kul att lyckas vara lurig men man får fan göra det schysst. :|
"We're surrounded. That simplifies things."

Eadcruzher

Inlägg av Eadcruzher »

Sen finns det ju också "fusket":

Gå runt och leta efter saker på marken, fråga motståndarna vart en person är och allmänt se ut som att man är offgame. (Dock utan deathrag.)
Sen kommer man fram till X-person och går fram och säger kniv samt sätter sig bakom den man knivat och börjar skjuta på motståndarna.

Alltid en favorit bland scumbags.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Whopper

Inlägg av Whopper »

[KAS]Björn skrev:du menar så här!! :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=syqt1JizXVE

kan tillägga att min kamrat tillbringar nästkommande 25 minuter vid bunkerns framsida tills han möter förmånga Fi och blir utskjuten!
Ja typ, lite svårt att se på videon då det skjuter genom ett snår. Men ser lite ut som om han får en träff runt magen om man kollar i HD.
Min kommentar var mer riktad åt att springa runt och skjuta med deathrag på huvet som nämnt tidigare. Har man en kamera där som på den videon du länkade kan man ju ta och gå mot personen ifråga så man får en bra filmning av hur han ser ut. Fuskare hör inte hemma i hobbyn, Men tyvärr är det ju mycket som skyddar fuskare. Svårt att avgöra vem det är osv. Har själv tömt ett magasin i ryggen på en som vägrade erkänna att han blev träffad och sköt på mig. Kulorna rann ner för ryggen. Önskar jag haft kamera i det läget.

@Eadcruzher, Minns ett lajv jag var på för många år sedan, där var det en som sa att han var odödlig, då klubba dom honom tills han gav upp och åkte från lajvet.

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

känner att vi börjar glida in på ett ämne som kallas "ful spel" :D

inga historier där

däremot råkade jag ut för följande i helgen . Står och matar satan med m240b när jag ser en kille "i mitt lag komma fram" , han frågar hur går det? .. innan jag hinner klämma ur mig -bra så skjuter han mig med pistol :D det här tycker jag inte är fusk eller fulspel utan ren jävla lömskhet! fruktansvärt bra spelat då han tagit sig runt hela vårt för dagen löst sammansatta lag :D ..tvärknäppt,helt chockad men snyggt!
CTR EP3 Championship White, nuff said

Whopper

Inlägg av Whopper »

haha jo om man ser det så, är väll nåt som säkert händer på riktigt med. Men att låtsas vara ur spel tycker jag inte är lömskhet utan riktigt fult. Det du beskriver känns inte riktigt samma som det som nämnts innan :)

Skriv svar