Hantera fuskare?
Hantera fuskare?
Såg en relativt humoristisk youtube video på en kille som får frispel på en airsoft fuskare..Humor visst! i fältet till höger så listas det massor av "fuskar videos"... Det mesta är väl amerikanska kids verkar det som. Hoppas på mer ärliga spelare här i Svea!
Har stött på fuskare som tar ett halvt magasin i bröstet utan att reagera mer än att skjuta tillbaka. Ärlig som man är så tar man då träff!
Men istället går man och är irriterad! (skett på storspel och ingen aning om vem personen bakom masken ifråga är/var)
Efter jag gått tillbaka till Spawn sur som ett barn som inte fått sitt godis så undrar jag hur jag Borde hanterat det.
Vad tycker ni som kanske vart med om liknande situationer?
Gå fram och knäcka hans gevär?
Gå fram och skjuta en salva på närmre håll och fråga om han kände träffen nu?
Gå fram och fråga om han behöver vägbeskrivning till närmsta skjutbana om det enbart är prickskytte han är ute efter?
Skämt åsido. Vad är bästa sätt för att så trevligt som möjligt hantera detta?
Nästa gång det händer tvekar jag inte på att gå fram och prata lite.
Obs. det gäller lägen när det är så förbannat uppenbart att det är multipla träffar och man ser kulorna studsar på indivden.
Har stött på fuskare som tar ett halvt magasin i bröstet utan att reagera mer än att skjuta tillbaka. Ärlig som man är så tar man då träff!
Men istället går man och är irriterad! (skett på storspel och ingen aning om vem personen bakom masken ifråga är/var)
Efter jag gått tillbaka till Spawn sur som ett barn som inte fått sitt godis så undrar jag hur jag Borde hanterat det.
Vad tycker ni som kanske vart med om liknande situationer?
Gå fram och knäcka hans gevär?
Gå fram och skjuta en salva på närmre håll och fråga om han kände träffen nu?
Gå fram och fråga om han behöver vägbeskrivning till närmsta skjutbana om det enbart är prickskytte han är ute efter?
Skämt åsido. Vad är bästa sätt för att så trevligt som möjligt hantera detta?
Nästa gång det händer tvekar jag inte på att gå fram och prata lite.
Obs. det gäller lägen när det är så förbannat uppenbart att det är multipla träffar och man ser kulorna studsar på indivden.
Re: Hantera fuskare?
RS granat. Det enda rätta. Hatar fusk!
Senast redigerad av 1 kreator, redigerad totalt 0 gånger.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
Hellre fria än fälla.
Ta dig till perosnen med dödsduk på huvudet och säg "Jag ville bara uppmärksamma dig om att du har missat att ta träff". Oftast blir folk glad och tar sin träff och går iväg tillsammans med dig (går under gentlemannanormen "är du osäker på om det var träff så ta träff"). Man vill ju försöka undivka att missa träffar och blir bara glad att man får reda på att man felat så man kan ta lärdom. Jag har sagt till mot- som medspelare och får oftast ett tack tillbaka.
Om det nu skulle vara så att han tvekar så bevisa för honom lite lätt varför du tror att måltavlan inte tog träff. T.ex. peka var du stod, hur mycket du såg av honom och visa honom att din bössa kan träffa enkelt på det avståndet. Då tackar de dig för att du tog din tid
Om de fortfarande betivlar och tycker att du är knasig så är det bara att tack och gå. Normen är ju som sagt att om någon uppmärkasammar att man blivit träffad, så ska man ta den träffen. Gör han inte det så vet du att han är ett miffo, så när du traskar iväg till safen vet du att det inte var ditt fel utan miffots och du behöver inte sura.
Ta dig till perosnen med dödsduk på huvudet och säg "Jag ville bara uppmärksamma dig om att du har missat att ta träff". Oftast blir folk glad och tar sin träff och går iväg tillsammans med dig (går under gentlemannanormen "är du osäker på om det var träff så ta träff"). Man vill ju försöka undivka att missa träffar och blir bara glad att man får reda på att man felat så man kan ta lärdom. Jag har sagt till mot- som medspelare och får oftast ett tack tillbaka.
Om det nu skulle vara så att han tvekar så bevisa för honom lite lätt varför du tror att måltavlan inte tog träff. T.ex. peka var du stod, hur mycket du såg av honom och visa honom att din bössa kan träffa enkelt på det avståndet. Då tackar de dig för att du tog din tid
Om de fortfarande betivlar och tycker att du är knasig så är det bara att tack och gå. Normen är ju som sagt att om någon uppmärkasammar att man blivit träffad, så ska man ta den träffen. Gör han inte det så vet du att han är ett miffo, så när du traskar iväg till safen vet du att det inte var ditt fel utan miffots och du behöver inte sura.
Omnia dicta fortiora si dicta Latina
Antar att det där är något som kanske dyker upp med mera gear, när vi spela för många år sen då, så skrek man träff för att den andra skulle sluta skjuta mest pga smärtan
Men det var några individer som hade så mycket på sig att dom inte märkte att dom blev skjutna ibland, även fast man tömde ett magasin i ryggen på dom.
Alla kan ju göra misstag. Har man en gren som skrapar vid örat och skotten inte känns just den gången plus att det är en tyst bössa så kan man nog missa det. Nu när man börjar ha lite mera grejer på sig så märkte jag förr förra matchen då jag fick en skur i ryggen att den knappt märktes. Har ingen väst men kan tänka mig att en sån dämpar rätt rejält men det borde ju höras mer på en sån.

Alla kan ju göra misstag. Har man en gren som skrapar vid örat och skotten inte känns just den gången plus att det är en tyst bössa så kan man nog missa det. Nu när man börjar ha lite mera grejer på sig så märkte jag förr förra matchen då jag fick en skur i ryggen att den knappt märktes. Har ingen väst men kan tänka mig att en sån dämpar rätt rejält men det borde ju höras mer på en sån.
Du är säker på att han inte hade PTW?
http://youtu.be/JAP6Spa6-Qc
Under alla år, så märkte man ett par saker:
* De absolut flesta missar träffen och tar den gladerligen om det påpekas.
* Det lönar sig att ta diskutionen direkt och inte på ett forum två veckor senare.
* Det finns ett fåtal som medvetet inte tar träff, för att slippa gå till spawn/inte missa fajten/"jag kan inte åka ut nuuu". De blir snabbt identierade och utfrysta.
* Det går en JÄVLA massa rykten om de flesta att den och den inte tar träff.
* Man träffar inte alltid när man trör man träffar.
Man ska alltid anta att man missade, om man nu inte såg bollen studsa av och där efter anta att personen inte uppfattade det hela. Med den inställningen kommer man ganska långt och man kan ha en ödmjuk inställning när man väl pratar med sitt "offer", istället för att skrika och svära.
http://youtu.be/JAP6Spa6-Qc
Under alla år, så märkte man ett par saker:
* De absolut flesta missar träffen och tar den gladerligen om det påpekas.
* Det lönar sig att ta diskutionen direkt och inte på ett forum två veckor senare.
* Det finns ett fåtal som medvetet inte tar träff, för att slippa gå till spawn/inte missa fajten/"jag kan inte åka ut nuuu". De blir snabbt identierade och utfrysta.
* Det går en JÄVLA massa rykten om de flesta att den och den inte tar träff.
* Man träffar inte alltid när man trör man träffar.
Man ska alltid anta att man missade, om man nu inte såg bollen studsa av och där efter anta att personen inte uppfattade det hela. Med den inställningen kommer man ganska långt och man kan ha en ödmjuk inställning när man väl pratar med sitt "offer", istället för att skrika och svära.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)
hantera och hantera ..Titan satte ord på det. var förut mer mån om att konfrontera "säkra" träffar som inte togs , det resulterade i bästa fall i ett jag fick ett sorry jag kände inte den,i de flesta fall i att "nej dina kulor nådde inte fram" och ett par gånger i agression från motparten. personligen,pallar inte bry mig.. ögonen sviker ibland ..det märker man själv när kulor dimper ner framför en och personen i fråga som skjutit mot en är "övertygad" om sin träff..
CTR EP3 Championship White, nuff said
Och sedan så ställer det ofta till det med träffar på personer som rör på sig/springer då de kanske inte hör träffen, kulan träffar gear så de inte känner den, och då eventuellt inte ser den heller.
Ghillesuits t.ex är det nästan omöjligt att känna en träff igenom...
Ghillesuits t.ex är det nästan omöjligt att känna en träff igenom...
Jag brukar tycka mig spela väldigt fair och tar träff.
I lördags, på Tjärnan, var det en kille som kom fram till mig och sa att det var flera som tyckte mitt träfftagande var klart undermåligt. Då jag själv inte avsiktligt struntat i det så blev jag lite ledsen över att folk tror jag fuskat och försökte komma fram till varför. Det var Pyrospel och jag hade aktiva kåpor på mig och tydligen använder jag min hörsel mycket även för träfftagandet. Bylsiga kläder och dämpad hörsel gjorde helt enkelt att jag inte kände/märkte träffarna.
I lördags, på Tjärnan, var det en kille som kom fram till mig och sa att det var flera som tyckte mitt träfftagande var klart undermåligt. Då jag själv inte avsiktligt struntat i det så blev jag lite ledsen över att folk tror jag fuskat och försökte komma fram till varför. Det var Pyrospel och jag hade aktiva kåpor på mig och tydligen använder jag min hörsel mycket även för träfftagandet. Bylsiga kläder och dämpad hörsel gjorde helt enkelt att jag inte kände/märkte träffarna.
Som redan påpekat.
Ta alltid upp det med en gång, på med egen deathrag (även om du inte är utskjuten om personen verkligen förstör stridsmomentet), knata fram till vederbörande och påpeka situationen.
Är det en person som verkligen uppenbart (du ser boll studsa från denne) fuskar så brukar jag köra full auto rakt på, bara mata boll tills personen ger med sig.
Annars så brukar en 40mm lösa problemet.
På spelfältet TOLCOM uppe i Massachusetts brukade vi köra med fick du upp en träffdispyt så löste man det genom en gammal hederlig springer duell. Och uppenbara fuskare svartlistades från spelet utav markägaren.
Ta alltid upp det med en gång, på med egen deathrag (även om du inte är utskjuten om personen verkligen förstör stridsmomentet), knata fram till vederbörande och påpeka situationen.
Är det en person som verkligen uppenbart (du ser boll studsa från denne) fuskar så brukar jag köra full auto rakt på, bara mata boll tills personen ger med sig.
Annars så brukar en 40mm lösa problemet.
På spelfältet TOLCOM uppe i Massachusetts brukade vi köra med fick du upp en träffdispyt så löste man det genom en gammal hederlig springer duell. Och uppenbara fuskare svartlistades från spelet utav markägaren.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
är jag säker på att jag träffar å personen inte tar träffen så brukar jag slå om till semi å sikta mot huvudet å blir jag osäker på om jag blir träffad lr ricochet så tar jag alltid träffen för att undvika onödiga dispyter