Vilken airsoftk-ksp är bäst; M240 eller PKM?
Vilken airsoftk-ksp är bäst; M240 eller PKM?
Vilken är bästa bössan(bäst konstruktion) m240 eller PKM. ???
Jag talar om Airsoftvarianterna här nu.
Alltså om man skulle skaffa sig en 7.62 KSP och vill ha någon av dessa och det rent estetiska inte spelar så stor roll utan driftsäkerhet och robbust konstruktion är grejen..
Jag talar om Airsoftvarianterna här nu.
Alltså om man skulle skaffa sig en 7.62 KSP och vill ha någon av dessa och det rent estetiska inte spelar så stor roll utan driftsäkerhet och robbust konstruktion är grejen..
Re: Vilken airsoftk-ksp är bäst; M240 eller PKM?
Vet inte på rak arm vilka M240 som finns, men det finns ju iaf flera olika. Det finns bara en PKM-variant och den är imo spelbar direkt ur lådan.
Rent logiskt så borde det bara vara skalet som skiljer, då dom använder samma typ av gearbox och hopup. Enda som skiljer är väl elektroniken och magasinet, om jag har fattat det rätt. Har du tänkt spela i någon speciell utrustning? Då kan man ju utesluta vilken som passar bäst in.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Är PKM maget kopplat till triggern?
Edit: klantigt skrivet, menar såklart är windingen på boxmaget kopplat till triggern eller är den som M249?
Edit: klantigt skrivet, menar såklart är windingen på boxmaget kopplat till triggern eller är den som M249?
We strike from the shadows.
Jag är 12år, jag lovar.
Jag är 12år, jag lovar.
Boxmagasinet till Echo1 M240B är gjort av papp, vet inte hur bra det håller, medans deras PKM är gjort av metall.
Men det går säkert att göra ett eget boxmag eller förstärka det till 240:n.
Jag skulle gärna vilja ha en 240, men dom är ruskigt dyra.
Men det går säkert att göra ett eget boxmag eller förstärka det till 240:n.
Jag skulle gärna vilja ha en 240, men dom är ruskigt dyra.
Magget har tre lägen:
mellersta: av
bakre: går hela tiden
främre: ljudstyrd/sätter igång när man skjuter.
mellersta: av
bakre: går hela tiden
främre: ljudstyrd/sätter igång när man skjuter.
Non Belior Solum Melior
Echo 1 magasin håller riktigt bra då pappen är inklätt i tyg. Vilken av ovanstående som är bäst vet jag inte, men Echo 1 M240 fungerar klockrent och kommer färdigt för 11.1 lipo och 140 fjäder. Sitter även mosfet på vilket är sjukt fint.
I dont do karate, i do Ka - Razy!
Hur håller det om det regnar ?
Är inte kartongen typ "lackad" eller vad man ska säga? Vet att några spelare har stört sig på kassetten till M240 då den är lite i vägen om man inte har längre armar. Då den sitter på vänster sida så blir det svårt att få till en bekvämt ställning om man ska skjuta från axeln. På PKM så sitter ju kassetten centrerat på undersidan av lådan, så den är mindre i vägen på det sättet. Då kassetten är i låt så fungerar den också som ett alternativt stödben, vilket är rätt smidigt.
Lite osäker på A&K's specifikationer, men är den någorlunda äkta med originalet så ska PKM'en vara något/några kilo lättare än M240, inget jag kan uttala mig om däremot.
Ska man slänga på massa tillbehör på bössan så är ju M240 bättre, då det finns railsystem och eftermarknadsdelar att få tag i. Då PKM'en är en helt ny bössa så finns det för nuvarande inga liknande delar, om man inte köper RS rails för 2k och uppåt. Kommer det en siktesbas till PKM så är det en stor förbättring.
Lite osäker på A&K's specifikationer, men är den någorlunda äkta med originalet så ska PKM'en vara något/några kilo lättare än M240, inget jag kan uttala mig om däremot.
Ska man slänga på massa tillbehör på bössan så är ju M240 bättre, då det finns railsystem och eftermarknadsdelar att få tag i. Då PKM'en är en helt ny bössa så finns det för nuvarande inga liknande delar, om man inte köper RS rails för 2k och uppåt. Kommer det en siktesbas till PKM så är det en stor förbättring.
PKM USER
Jag kör flera olika kitt beroende på spel..
Det primära kittet är "Brittiskt" kitt och det sekundära är "Random gerilla med lutning åt öststat". Dock har det blivigt så att det senaste året har det blivigt mer Gerilla än Brittiskt. Helst vill jag ha fatt i en m240 men en PKM känns oxå rätt väg att gå..
Jag är inte så sugen på att skaffa ett monster utav kinametall som bryts sönder eller gearboxar som rasar stup i kvarten, därav frågan..
Just nu jobbar jag mest på att få ihop budget för en KSP, tyvärr sitter man på en massa trögsålda prylar...
EDIT >>
Så här ser min garderob ut, så kitt?? Ja det är bara att välja..

Det primära kittet är "Brittiskt" kitt och det sekundära är "Random gerilla med lutning åt öststat". Dock har det blivigt så att det senaste året har det blivigt mer Gerilla än Brittiskt. Helst vill jag ha fatt i en m240 men en PKM känns oxå rätt väg att gå..
Jag är inte så sugen på att skaffa ett monster utav kinametall som bryts sönder eller gearboxar som rasar stup i kvarten, därav frågan..
Just nu jobbar jag mest på att få ihop budget för en KSP, tyvärr sitter man på en massa trögsålda prylar...
EDIT >>
Så här ser min garderob ut, så kitt?? Ja det är bara att välja..