crona sitt vapen, med eller utan ljudämpare?
Re: crona sitt vapen, med eller utan ljudämpare?
Japp ljuddämpare sänker hastigheten på en riktig kula rejält. Om ljuddämparen till airsoft fungerar liknande så lär det ge ett liknande resultat.
Har aldrig haft ljuddämpare men har beställt en till min bössa bara för att kunna sätta i längre pipa.
Har en fråga angående ljuddämpare, är fungerarande ljuddämpare lagliga i Sverige? jag vet att i flera länder är det förbjudet och grova straff och det är därför dom kallas barrel extensions. Hur är det i Sverige? Skulle vara bra att veta för jag har sett i recension att den jag beställt fungerar.
Har aldrig haft ljuddämpare men har beställt en till min bössa bara för att kunna sätta i längre pipa.
Har en fråga angående ljuddämpare, är fungerarande ljuddämpare lagliga i Sverige? jag vet att i flera länder är det förbjudet och grova straff och det är därför dom kallas barrel extensions. Hur är det i Sverige? Skulle vara bra att veta för jag har sett i recension att den jag beställt fungerar.
Fungerande ljuddämpare är lagliga men kräver licens.
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Whopper: Har du en längre innerpipa och en cylinder som kan driva kulan ur den piplängden bör det inte vara något problem. Utan innerpipa i så skulle luftstuds inuti ljuddämparen möjligtvis påverka skottbanan.
Utan att ha gjort mycket undersökning verkar det som det behövs licens för "fungerande" ljuddämpare. Går ju att stoppa din AS ljuddämpare med skumgummi för att minska effekten, men det gör väldigt lite (beroende på vapen antar jag, mina låter lika mycket i stort sett).
Utan att ha gjort mycket undersökning verkar det som det behövs licens för "fungerande" ljuddämpare. Går ju att stoppa din AS ljuddämpare med skumgummi för att minska effekten, men det gör väldigt lite (beroende på vapen antar jag, mina låter lika mycket i stort sett).
Senast redigerad av 1 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Vänligen citera inte hela inlägg.
Anledning: Vänligen citera inte hela inlägg.
Septicemia: Jo i teorin så borde det ju vara så...om systemet är 100% tätt...
men om du har en BB på diameter ca 5.95 (green devil) och en pipa på 6.03
så borde det ju kunna komma en del luft innan bollen in i ljuddämparen...
men kollar man på hur en riktig kula lämnar pipan så kommer det gaser/luft ut ur
pipan innan kulan lämnar den...om då dessa gaser inte får plats att expandera
så kan dom skapa ett motstånd för kulan...två exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=4b07otXKERA
https://www.youtube.com/watch?v=otpFNL3yem4
men som sagt jag bara spekulerar lite...har inga direkta kunskaper som bakar upp
dessa teorier...
men om du har en BB på diameter ca 5.95 (green devil) och en pipa på 6.03
så borde det ju kunna komma en del luft innan bollen in i ljuddämparen...
men kollar man på hur en riktig kula lämnar pipan så kommer det gaser/luft ut ur
pipan innan kulan lämnar den...om då dessa gaser inte får plats att expandera
så kan dom skapa ett motstånd för kulan...två exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=4b07otXKERA
https://www.youtube.com/watch?v=otpFNL3yem4
men som sagt jag bara spekulerar lite...har inga direkta kunskaper som bakar upp
dessa teorier...

Saxat ur lagtexten
3 § Vad som sägs om skjutvapen gäller också
a) anordningar som till verkan och ändamål är jämförliga med skjutvapen,
b) obrukbara vapen som i brukbart skick skulle räknas som skjutvapen,
c) start- och signalvapen som laddas med patroner,
d) armborst,
e) tårgasanordningar och andra till verkan och ändamål jämförliga anordningar,
f) slutstycken, ljuddämpare, eldrör, pipor, stommar, lådor, trummor och mantlar till skjutvapen, eller armborststommar med avfyrningsanordningar,
g) anordningar som kan bäras i handen och är avsedda att med elektrisk ström bedöva människor eller tillfoga dem smärta, och
h) anordningar som gör att skjutvapen kan användas med annan ammunition än de är avsedda för. Lag (2011:467).
M.v.h.
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
-
MaYAte: Det har du en poäng i, det låter väldigt vettigt iaf. 

Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Septicemia: finns ljuddämpare som har hål utborrade i framänden på ljuddämparen...
exempel:

kanske har något att göra med att få gaser/luft i dämparen att lämna den utan att påverka
bollen för mycket...har iaf jag trott...
exempel:

kanske har något att göra med att få gaser/luft i dämparen att lämna den utan att påverka
bollen för mycket...har iaf jag trott...

kimjoh560:
Så saker som händer är bara en myt? Ja, jävlar där ser man. Du hade rätt. Jag trippade som fasiken när jag test skött med mina bössor. Eller?
Aja, där får man för att man berättat vad man själv varit med om. Antar att det bara är du som talar sanning här.
Har redan sagt min (myt tydligen) längre upp i tråden så iam out!
Så saker som händer är bara en myt? Ja, jävlar där ser man. Du hade rätt. Jag trippade som fasiken när jag test skött med mina bössor. Eller?
Aja, där får man för att man berättat vad man själv varit med om. Antar att det bara är du som talar sanning här.

Har redan sagt min (myt tydligen) längre upp i tråden så iam out!
De svider när jag kissar.
-
Jag har testat med 4 olika dämpare
1 pbs-1 ljudämpare och inget resultat :
2 CA dämpare som faktiskt dämpade ljudet lite men även där inget resultat
3-4 va 2 stycken 100 kronors dämpare från kina och 1 moddade jag för att likna en ( äkta ) i sjävla modellen innuti men samma där inget resultat förutom att den dämpade lite ungefär som CA's
så nej vad jag har sett så dämpar inte airsoft dämpare nått.
1 pbs-1 ljudämpare och inget resultat :
2 CA dämpare som faktiskt dämpade ljudet lite men även där inget resultat
3-4 va 2 stycken 100 kronors dämpare från kina och 1 moddade jag för att likna en ( äkta ) i sjävla modellen innuti men samma där inget resultat förutom att den dämpade lite ungefär som CA's
så nej vad jag har sett så dämpar inte airsoft dämpare nått.
-
MaYAte: Ja, jag har såna hål på min dämpare, men jag har bara trott att det är estetiskt, då det är massa skum i dämparen.. Eller vad det nu är. Men det är mycket möjligt att det är så som du säger. Skall byta elsystem på min bäbis på fredag är tanken, så i helgen så kan jag chrona hjärtat med och utan dämpare och med igentejpade/fria hål, så får vi se om det blir någon skillnad 
Edit: ÅÅÅh, Postaldude! Förstöra mina planer på detta viset?

Edit: ÅÅÅh, Postaldude! Förstöra mina planer på detta viset?

Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar