Räcker detta?
-
Re: Sv: Räcker detta?
.... Vilka elektronikunskaper menar du att man behöver för att göra det nu så stora bytet till lipo? Det man på sin absoluta höjd behöver göra är att byta elkontakt? Köper man en vettig laddare är laddningen också en barnlek. Du nämnde något om att det börjar bli kallare (kan inte kolla sitter på telefonen) men samtidigt tycker du att han ska köra med nimh? Behöver jag säga mer ang. den saken? Visst, kör första spelet med skitbatteriet som följde med bössan men sen köper du lipo och en vettig laddare Herr Trådskapare. Att det skulle vara speciellt svårt/krångligt eller vad du nu försöker mena med lipo kan vara det löjligaste jag har läst.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.
Re: Räcker detta?
Det behövs inga som helst kunskaper, köper ett nytt Lipo batteri och en lipoladdare = klart 

-
Nu ska vi inte gå över styr här, jag hatar arga forum inlägg. Om man ska köra med lipo lär man skaffa MOSFET som oftast kommer i deans kontakter oavset bör man köra med deans i både batteri och från till motorn, eftersom det är så mycket bättre. Det var mest det jag tänkte på. Sen hade jag inte den lyxen att mina batterier kom i 2 pin kontakter från början så tänkte faktiskt inte på att det.
Kör på det du känner dig bekväm med. Jag rekommenderar att du byter till lipo när du känner dig bekväm att göra det.
Kör på det du känner dig bekväm med. Jag rekommenderar att du byter till lipo när du känner dig bekväm att göra det.
-
Jag personligen tolkade inte juveltjuvens inlägg som argt, men vi alla tolkar olika. En MOSFET är guld att ha, oavsett om du kör med LiPo eller NiMh. Att köra LiPo utan MOSFET är inte förenat med döden 

Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Lipo finns att köpa med olika sorters kontakter.
Tamiya, mini tamiya, t-kontakter eller helt utan kontakter.
Mosfets kommer med olika kontakter med. ASCU och AWS hade sina med Mini tamiya då det är den mest representerade kontakten inom airsoft fortfarande.
Kolla man på billigare mosfets på tex rsov.com så finns från JG och Hornbill med mini tamiya.
Så fördomar om lipo stoppas gärna i en låda och lämnas där. Tiden då lipo exploderade bara man tittade på dem är förbi. Idag är lipo tokbilliga, små i storlek(jämfört med motsvarande nimh) och levererar ström stabilt i alla väder(kallt/varmt).
Laddare är även dem billiga som fasen. Visst finns det superdyra superhightech laddare med mer processorkraft än en PC men det är lite overkill:P
Personligen rekommenderar jag alltid 7,4v lipo för nybörjare. Lagom med rof så grejerna håller. Samt imax b6 laddaren, den håller bra prisklass och fungerar bra(till ALLA sorters batterier). Varför orka satsa på nimh nicd system när man ändå ska byta senare?
Nejdu, skaffa lipo!
Tamiya, mini tamiya, t-kontakter eller helt utan kontakter.
Mosfets kommer med olika kontakter med. ASCU och AWS hade sina med Mini tamiya då det är den mest representerade kontakten inom airsoft fortfarande.
Kolla man på billigare mosfets på tex rsov.com så finns från JG och Hornbill med mini tamiya.
Så fördomar om lipo stoppas gärna i en låda och lämnas där. Tiden då lipo exploderade bara man tittade på dem är förbi. Idag är lipo tokbilliga, små i storlek(jämfört med motsvarande nimh) och levererar ström stabilt i alla väder(kallt/varmt).
Laddare är även dem billiga som fasen. Visst finns det superdyra superhightech laddare med mer processorkraft än en PC men det är lite overkill:P
Personligen rekommenderar jag alltid 7,4v lipo för nybörjare. Lagom med rof så grejerna håller. Samt imax b6 laddaren, den håller bra prisklass och fungerar bra(till ALLA sorters batterier). Varför orka satsa på nimh nicd system när man ändå ska byta senare?
Nejdu, skaffa lipo!
Lipo alla dagar i veckan. Cornrocket.. Lugna sig lite nu va,det är ingen som är arg här? Karln framför en åsikt, vilket i det stycket uppfattar du framfört på ett agiterat sätt? , jisses vad folk är lättstötta..
CTR EP3 Championship White, nuff said
-
+1 på Genocide. Imax B6 laddaren är redigt grym. Kostar väl en slant om man har otur, men hellre det än att ha flera olika. Den har säkerhetstimer inbyggd, Du kan spara program för ett spec. batteri mm. Många finesser helt enkelt.
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
-
Om ni läser mina inlägg har jag inte något annat än rekomenderat lipo. Det jag däremot har gjort (ursäkta) är att jag tvekar på en nybörjares talanger i elektronik, inser ju nu att man kanske kan komma runt detta.
Jag ville mer förebygga arga inlägg och jag kände att jag blev på hoppat inte ifrågasatt.
Jag ville mer förebygga arga inlägg och jag kände att jag blev på hoppat inte ifrågasatt.
Är det verkligen nödvändigt med mosfet? Jag har spelat med lipo i alla mina bössor som är helt orginal i övrigt. Mestadels var det kinaklon gearboxar och aldrig haft några problem med varesig bränd switchassembly eller annat. Då har det säkert gått en halv miljon boll igenom alla tiotal bössor jag har ägt genom tiderna och inte stött på några problem som jag kan direkt härleda till lipos och deras strömförsörjningsförmåga.
Danno...do you feel lucky, punk?=)
Kanske beror på märke, modell, tur, batteri size etc? Singel skapar mer elbågar än fullauto.
Jag har sotat igen och smält ett assembly på 2-3 spel. Så det är väldigt olika.
Det räcker dock med den billigaste varianten av mosfet. behöver inte vara ultrasupersonic deluxe 3000 med 5 miljarder program....
Bara säkerhetsåtgärd.
Kanske beror på märke, modell, tur, batteri size etc? Singel skapar mer elbågar än fullauto.
Jag har sotat igen och smält ett assembly på 2-3 spel. Så det är väldigt olika.
Det räcker dock med den billigaste varianten av mosfet. behöver inte vara ultrasupersonic deluxe 3000 med 5 miljarder program....

Bara säkerhetsåtgärd.