Problem med G&G M14 - avtryckar mekanism

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
caladria

Problem med avtryckaren på g&g M14

Inlägg av caladria »

Hej,

Fått ett nytt problem som jag inte förstår mig på faktiskt.

Det är så att när jag trycker på avtryckaren så händer ingenting. Spaken som rör en plate till gearboxen räcker inte till. Utan när jag fysiskt tar bort avtryckarn och underdelen så kan jag själv dra í platen och vapnet skjuter.

Med allt på så händer inget. Hur löser man detta? Sätta in något i avtryckarn som trycker fram platen lite extra, eller finns det någon enklare inställning?

Detta var faktiskt något helt nytt för mig.

Mvh

Max

17 oktober 2012, 23:41:

bump - någon som kan får gärna hjälpa till

Welle

Re: Problem med avtryckaren på g&g M14

Inlägg av Welle »

Ta en bild och lägg upp här så kanske det är någon som kan komma med tips
Lite finare, lite bättre

caladria

Re: Problem med avtryckaren på g&g M14

Inlägg av caladria »

skall göras, bild kommer!

23 oktober 2012, 13:42:

Det är denna mekanism som är problemet, när avtryckaren för fram den händer inget, när jag själv fysisk för fram den så skjuter vapnet. Vad är lösningen på detta?
Bild

När jag sätter dit avtryckarn så händer det ingenting när jag skjuter vapnet

Bild

Men när jag själv trycker fram mekanism så skjuter vapnet som vanligt, vad är detta för fel? Och hur löser jag detta otroligt irriterande problem?

Bild

Hjälp godtas gärna!!

kimjoh560

Re: Problem med G&G M14 - avtryckar mekanism

Inlägg av kimjoh560 »

Den ser ut att vara justerbar via de två skruvarna. Har du testat?

Annars kanske du får kolla kontaktbläcken till trigger assemblyt (var de nu sitter på den där boxen.)
Lgt. Skalptagare

caladria

Inlägg av caladria »

Har inte vågat röra något ännu, men kan pröva skruva i dem, min tanke var att de bara höll fast mekanism.

Ska göra ett försök.

Sen vad är trigger assembly? :) Är relativt ny med att mecka själv så.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Ingen aning. Jag har kikat på den ett par gånger men aldrig riktigt lagt något av det på minnet.
Lgt. Skalptagare

caladria

Inlägg av caladria »

Förstår, borde ju finnas någon M14 duktig person här! Hoppas de hittar tråden :)

Grim

Inlägg av Grim »

Jag hade liknande problem fast på min cyma. Jag fick slipa lite på kantakt ytorna i triggern och dra i skruvarna ordentligt. Mekaniken är ju inte likadana men principen verkar vara samma.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

caladria

Inlägg av caladria »

Tack Grim, visa gärna vart på triggern då jag är dålig på detta

Grim

Inlägg av Grim »

Osäker på hur lika våra bössor är (säkert inte alls lika) men jag filade lite på kopparn som sluter kretsen och drog åt typ alla skruvar jag kunde hitta. Då satt hela mekaniken utan på gearboxen mycke tightare. På min bössa är hela avtryckar delen i plast och felet var att alla delar inte fick tillräcklig kontakt med varandra, dom halka mest runt. Testa att ta isär och sätt ihop en del i taget och kolla hur just den delen spelar.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Skriv svar