"Normal" pris för en molle väst?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Goreplay

Re: "Normal" pris för en molle väst?

Inlägg av Goreplay »

Det är egentligen London Bridge Trading (LBT) som gör 6094. en riktig sådan går på ~4000 sek. Men Flyye gör utmärkta kopior för minst halva priset. Rekommenderar verkligen sistnämnda, Jävligt bra sydda, och man får mycket för pengarna!

Måste dock lägga till att du MÅSTE ha fake plattor i västen, Annars kommer den sitta riktigt jävla dåligt. Så köp ett par fake sapis, kostar bara ett par hundringar..
-Skickat från min brödrost-

Nixon

Inlägg av Nixon »

Tmc:s kopia är ok. Som test om man trivs funkar den helt ok. Jag har haft 2, inga problem med sömmar eller slitage.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

Tjenare allihopa. Vet att jag inte skrivit på ett tag i den här tråden men trodde att jag hade löst väst problemet, beställde en Condor väst men den var slut hos Condor så har fått sitta och vänta i 5 veckor nu... Vilket resulterade i att jag ringde ÅF och undrade vad som hände. När jag förklarade att jag var ganska smal sa dom att Condor PC inte skulle sitta bra så nu är jag på jakt efter ersättare. letar som en galning och har läst igenom tråden minst 50 gånger.

Jag har kollat på Warrior västarna och tycker odm verkar riktigt nice (den som är länkad tidigare) men en 6094 verkar sjukt skön också. Problemen är dessa: Jag är 188 cm lång och väger drygt 62 kg, smal bröstkorg och mage. Västen måste vara i OD (Olive Drab). budgeten ligger runt tusenlappen.

Snälla hjälp mej att hitta något bra!!! (börjar få lite panik nu :/ )

EDIT:
Glömde skriva en grej, Flyyes 6094 har jag letat som en tok efter i OD några förslag på var man kan hitta den?
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av mehailz »

Sitter själv på Flyye grejjer just nu, mycket bra grejjer för pengarna.

http://www.shootercbgear.com/index.php?cPath=22_50

Eller gå in på eBay och sök på flyye, brukar vara specwarfare airsoft eller flyye själva som säljer via eBay.

Har beställt från både shooter och eBay och dom funkar bra. shooter kan vara lite muppiga med lager saldo'n dock, så skicka ett mail till dem i förväg, och kolla om dom har saken i fråga i lager, så slipper du förbetala i onödan och sedan sitta och vänta på en "back-order".

(P.S, http://www.military1st.co.uk har också ett ganska bra utbud på Flyye grejjer.)
http://www.ebay.com/itm/Flyye-MOLLE-LT6 ... 27cb9371fe

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Hoppa upp till 1500 så bör du kunna norpa en beggad Eagle Plate Carrier (S/M) i OD.
Dom är nämligen inte lika attraktiva på marknaden som dom i RG eller CB.

En strl. S/M Eagle PC kommer sitta på dig, eventuellt så kan du behöva stoppa in fake SAPI plattor i västen men det är inga pengar och då har du en väst (som nixon sade tidigare) kommer hålla åt dina barnbarn.

Prisetr är ju dock exkl. fickor så är det en färdigkittad väst med fickor för 1000 du letar efter, då är det kinagrejer du får titta på (vilket jag aldrig rekommenderar; har sett på tok för många repro västar totalt falla sönder eller börja få sina sömmar sönderfallna efter redan bara några spel).

Buy quality gear, cry once and get a lifetime warranty (ja, många tillverkare av riktig gear så som Eagle HSGI, Original SOE, Tactical Tailor, LBT, etc. erbjuder livstids garanti).
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

hmmm.. sant sant. grejen är denna, att jag vet inte om condor pc kommer passa på mej. vore förjävla tråkigt att testa den och sen inse att den inte passar. Någon som har erfarenhet av condor västar och hur det passar på smala människor?

Känner att det här med västar är jobbigare än jag trodde XD

PS
Har kllat på warriorvästar från uk, fortfarande sjukt sugen på en sån men frakten är ju svindyr... någon som vet om man kan få tag i sådan här någon annan stans, typ i sverige?

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Användarvisningsbild
mehailz

Inlägg av mehailz »

http://www.strikerairsoft.se/warrior-assault-systems/

http://malmoairsoft.se/kategori/Coyote

Det är dom två ända jag vet som har Warrior i Sverige. Det kostar därefter med.

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

hmm... men det verkar ju som det blir billigare att köpa från uk ändå. Fasiken det är som ni säger buy quality, cry once. Men antar att det är dessa priser man får räkna med eller?

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Användarvisningsbild
mehailz

Inlägg av mehailz »

Om du ska ha Warrior. Ja.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Warrior är dock inte mätbart med tidigare nämnda tillverkare.
Det är bättre än rena kinakloner, men inte i närheten utav lika bra som dom amerikanskt tillverkade sakerna.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Skriv svar