Spraya en bössa.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
yoji

Spraya en bössa.

Inlägg av yoji »

Tänkte spraya morgondagens köp, men med tidigare erfarenheter så sitter färgen lite siså, det blir en ASG defender CQB, vilken har metalkropp. tanken är att bössan ska bli mattsvart med vita detaljer, såsom nån logga, lite text osv.. vad kan man använda för att skydda färgen sen?

BlackGoat

Re: Spraya en bössa.

Inlägg av BlackGoat »

Ett par lager klarlack gör susen. Finns oftast som Blank, matt och sidenmatt.
Försök att hålla dig till samma märke som färgen dock.
Färg och klarlack av olika märken lirar inte alltid så bra ihop.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

yoji

Inlägg av yoji »

trisst de då det inte verkar finnas i dom burkar jag har.. dock kan man hoppas att svart och vit kanske e lugnt?

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Du kan ju alltid testa med valfri klarlack :)
På nåt annat än bössan då givetvis!

Färgerna är förmodligen lugnt att använda.
Det är just klarlacker man ska vara försiktig med (i vissa fall så fungerar inte ens samma tillverkare på varandra..)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

grimm

Inlägg av grimm »

Förbehandling är a och o när vi snackar målning. Lack förhindrar bara att färgen slits snabbare. Förbehandling gör att färgen sätter sej bättre.. En uppruffad yta och grundfärg borde göra att slutfärgen sitter bättre, innan du kör med nån lack. Bäst blir det om du kör samma märke som allt som tidigare sagt.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Precis som föregående talare sa så är grundning riktigt viktig. Grunda med en bra lackprimer och se till att ytan är helt ren och fettfri. Rugga upp ytan om så behövs.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

yoji

Inlägg av yoji »

Blev istället en King Arms CQB 4", riktigt riktigt trevlig bössa. Problemet just nu som jag har e att jag börjar vela om hur jag ska spraya den. jag tänkte skaffa mig nått typ av utskriftsbar "klisterpapper" som man skriver ut ett mönster på och tejpar det på ett vaxpapper och skär sedan ut, dvs för att få en stencil. Dock vet jag just nu bara lagnamnet jag vill spraya in, samt möjligen nån typ av logga. Ingen som har nått roligt tips?

16 oktober 2012, 03:24:

sidfråga, kan man ta bort markings med typ aceton eller t-röd? typ de som sitter på lets say nedre lower, vid magasinet?

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Du får nog tyvärr bort all annan färg i samma veva om bössan inte är blånerad eller dylikt. Det är nog bättre att slipa ner och måla över.

Glöm inte att tvätta av bössan med t-röd eller liknande efter att du har slipat. Då får du bort alla fetter från kladdiga fingrar mm.

En del döper ju sina bössor, gärna till tjejnamn. Jäkligt fjantigt och nördigt kan tyckas men man kan ju hitta på något kul också. Vet två understödsspelare som döpt sina vapen till "Meja" och "Spraya" :)
Lgt. Skalptagare

Skriv svar