Fjädrar till cylinder (KJW M9)

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
mozzelini

Fjädrar till cylinder (KJW M9)

Inlägg av mozzelini »

God kväll!
Bytte till mig en KJW M9 som enligt killen skulle fungera perfekt. Dock så saknades de två små fjädrarna som sitter fast i den blå (cylindern?) som skall åka tillbaka med manteln och således mata fram nästa kula. Detta gör att pistolen fungerar som en springer då jag behöver göra mantelrörelse mellan varje skott för att den skall mata...kul.

Så min fråga är simpel, är det någon som kan måtten på dessa fjädrar så jag kan besöka en järnhandel och köpa ett par?
Tack på förhand!

NonEx

Re: Fjädrar till cylinder (KJW M9)

Inlägg av NonEx »

Tror det är osannolikt att du hittar några matchande fjädrar i en järnhandel. Dom är avsmalnande och ganska så mjuka i styrka. Kollade runt lite snabbt om det fanns spring replacement kits till TM/KJ M9, som finns till de flesta GBB modeller, King Arms har ett kit men verkar vara lite svårt o få tag på. UNCompany verkar ha dom i lager, sök på KA-SPR-16 för det kittet eller Proud-Spring-32 för Proud Enhanced Nozzle Springs. www.uncompany.com

Alternativt så kan du köpa originaldelar direkt ifrån KJW själva. http://www.kjworks.com.tw/main.php?lang=en Kika in under Contact, fyll i fomruläret, uppge vad du behöver och adress och be om en prisoffert så borde dom kunna fixa det till dig om inget annat fungerar.

mozzelini

Inlägg av mozzelini »

Aight, tack för hjälpen! Hittade http://www.airsofteire.com/index.php?pa ... 6&vmcchk=1
blir nog billigast att köpa från dem tror jag!

NonEx

Inlägg av NonEx »

Ah, good find! Glöm inte att du ska ha två stycken, dvs. ett par :)

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Hm måste köpa en fjäderlåda på biltema och testa med min kjw m9 , måste ju gå att få till det.

mozzelini

Inlägg av mozzelini »

Fick två fjädrar och frakt för 6€.
Win!

NonEx

Inlägg av NonEx »

Härligt, tack för återkopplingen!

Skriv svar